MDD - Vrútky - Železničiari deťom

Členovia Spolku Výhrevne Vrútky ako každoročne pripravili k MDD pre deti zaujímavé programy - jazdy parnými vlakmi. V sobotu na trati Žilina - Kremnica, v nedeľu na trati Vrútky - Harmanec .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Tohtoročné oslavy MDD boli ochudobnené o akcie v bývalých priestoroch rušňového depa, kde býva zaujímavá medzinárodná prehliadka parných rušňov, osobných železničných vozňov, modelárskych železníc či hasičskej techniky, lebo v priestoroch depa prebiehajú stavebné úpravy,

Niečo k tratiam:

Trať Vrútky - Kremnica - parný rušeň 486.007 (Zelený Anton)

Pôvodná trať Zvolen – Vrútky cez Kremnicu bola súčasťou železnice Budapešť – Salgótarján – Lučenec – Zvolen – Vrútky (prepojenie s Košicko-bohumínskou železnicou). Do prevádzky bola daná v r. 1872, teda ešte za R-U. Trasa zo Zvolena cez Kremnicu vyhrala kvôli najnižším nákladom spomedzi troch variantov: cez Banskú Bystricu a Ružoberok, cez Banskú Bystricu a Harmanec a cez Kremnicu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte za mojej mladosti rýchliky z Prahy do Zvolena premávali cez Kremnicu. Teraz na tejto trati premávajú len osobné a nákladné vlaky.

Trať Vrútky - Harmanec - parný rušeň 556.036 (Štoker)

Trať Zvolen - Diviaky cez Banskú Bystricu sa napája na trať Zvolen - Kremnica - Vrútky v Dolnej Štubni začali budovať v r. 1936 a bola daná do prevádzky v r. 1940. Trať s 22 tunelmi (najdlhší Čremošniansky - 4698 m), 112 mostami a priepustmi (4 viadukty) bola vybudovaná za 4 roky. Ktovie, ako dlho by to trvalo v dnešnej dobe s terajšou technikou:-)

Teraz na tejto trati nepremávajú osobné vlaky, len rýchliky.

Krásne počasie, rozkvitnuté stromy k MDD
Krásne počasie, rozkvitnuté stromy k MDD 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Vo vlaku deťom rozdávali nožíky-rybičky, za našich detských čias to bol pre chlapcov najväčší poklad
Vo vlaku deťom rozdávali nožíky-rybičky, za našich detských čias to bol pre chlapcov najväčší poklad 
Parný rušeň 556.036 (Štoker) v stanici Žilina
Parný rušeň 556.036 (Štoker) v stanici Žilina 
Parný rušeň 486.007 (Zelený Anton) v stanici Vrútky
Parný rušeň 486.007 (Zelený Anton) v stanici Vrútky 
Parné rušne - niekdajšia pýcha československého strojárstva
Parné rušne - niekdajšia pýcha československého strojárstva  
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pracovisko rušňovodiča a kuriča 

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Štoker v stanici Kremnica
Štoker v stanici Kremnica 
Zelený Anton v stanici Harmanec-jaskyňa
Zelený Anton v stanici Harmanec-jaskyňa 

Zariadenia vozňov

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Kedysi sa vo vlakoch mohlo fajčiť, každé sedadlo  malo popolník, potom boli vyhradené fajčiarske vozne, teraz sa vo vlaku fajčiť nesmie
Kedysi sa vo vlakoch mohlo fajčiť, každé sedadlo malo popolník, potom boli vyhradené fajčiarske vozne, teraz sa vo vlaku fajčiť nesmie  
Obrázok blogu
Tieto nápisy na oknách boli aj v iných svetových jazykoch
Tieto nápisy na oknách boli aj v iných svetových jazykoch 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Hamovka
Hamovka 
Poistka
Poistka 

Zábery z jazdy

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Viadukt medzi Hornou Štubňou a Čremošným
Viadukt medzi Hornou Štubňou a Čremošným 
Čakanie v stanici Čremošné
Čakanie v stanici Čremošné 
Regionálny rýchlik Banská Bystrica - Žilina vychádza z Čremošnianskeho tunela, najdlhšieho na Slovensku
Regionálny rýchlik Banská Bystrica - Žilina vychádza z Čremošnianskeho tunela, najdlhšieho na Slovensku  
Čremošniansky tunel
Čremošniansky tunel 
Vchádzanie vlaku do tunela - zatvoriť okná
Vchádzanie vlaku do tunela - zatvoriť okná 
Tunel za stanicou Harmanec-jaskyňa
Tunel za stanicou Harmanec-jaskyňa 
Z mostu v Martine - vpredu rušeň Štoker
Z mostu v Martine - vpredu rušeň Štoker  
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Z mostu v Martine - vzadu rušeň Zelený Anton
Z mostu v Martine - vzadu rušeň Zelený Anton 

Kremnica

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Rozhľadňa nad mestom na Krahuľskom vrchu
Rozhľadňa nad mestom na Krahuľskom vrchu 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Harmanecká dolina

Obrázok blogu

Malé vodné elektrárne

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Mokraď

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vodné pramene

Obrázok blogu
Prameň zo skaly
Prameň zo skaly 

Kaskády potoka

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vodný žľab na spúšťanie dreva na bočnom prítoku

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Pivo v Kremnici
Pivo v Kremnici 
Pivo v Bystrici
Pivo v Bystrici 

Pre nás v detstve jediným dopravným prostriedkom na väčšie vzdialenosti bola železnica, pre dnešné mladé pokolenie je to už atrakcia.

Ján Urda

Ján Urda

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  725
  •  | 
  • Páči sa:  291x

jednoducho dôchodca, jednou rukou na blogu, druhou nohou v hrobe so životnou zásadou podľa Diderota: "Lepšie je opotrebovať sa, ako zhrdzavieť" Zoznam autorových rubrík:  Detstvo - spomienkyŠkola - spomienkyPráca - spomienkyCestovanieZ TurcaStaroba - spomienkyFilatelia - svet poznaniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

INEKO

INEKO

117 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
INESS

INESS

106 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu