Tohtoročné oslavy MDD boli ochudobnené o akcie v bývalých priestoroch rušňového depa, kde býva zaujímavá medzinárodná prehliadka parných rušňov, osobných železničných vozňov, modelárskych železníc či hasičskej techniky, lebo v priestoroch depa prebiehajú stavebné úpravy,
Niečo k tratiam:
Trať Vrútky - Kremnica - parný rušeň 486.007 (Zelený Anton)
Pôvodná trať Zvolen – Vrútky cez Kremnicu bola súčasťou železnice Budapešť – Salgótarján – Lučenec – Zvolen – Vrútky (prepojenie s Košicko-bohumínskou železnicou). Do prevádzky bola daná v r. 1872, teda ešte za R-U. Trasa zo Zvolena cez Kremnicu vyhrala kvôli najnižším nákladom spomedzi troch variantov: cez Banskú Bystricu a Ružoberok, cez Banskú Bystricu a Harmanec a cez Kremnicu.
Ešte za mojej mladosti rýchliky z Prahy do Zvolena premávali cez Kremnicu. Teraz na tejto trati premávajú len osobné a nákladné vlaky.
Trať Vrútky - Harmanec - parný rušeň 556.036 (Štoker)
Trať Zvolen - Diviaky cez Banskú Bystricu sa napája na trať Zvolen - Kremnica - Vrútky v Dolnej Štubni začali budovať v r. 1936 a bola daná do prevádzky v r. 1940. Trať s 22 tunelmi (najdlhší Čremošniansky - 4698 m), 112 mostami a priepustmi (4 viadukty) bola vybudovaná za 4 roky. Ktovie, ako dlho by to trvalo v dnešnej dobe s terajšou technikou:-)
Teraz na tejto trati nepremávajú osobné vlaky, len rýchliky.












Pracovisko rušňovodiča a kuriča







Zariadenia vozňov
















Zábery z jazdy

















Kremnica








Harmanecká dolina

Malé vodné elektrárne







Mokraď



Vodné pramene


Kaskády potoka








Vodný žľab na spúšťanie dreva na bočnom prítoku











Pre nás v detstve jediným dopravným prostriedkom na väčšie vzdialenosti bola železnica, pre dnešné mladé pokolenie je to už atrakcia.