reklama

Radšej ho nechajte na špičke

Masívna kampaň avizujúca zmenu pohľadu na bratislavskú „antipyramídu” je v plnom prúde. Mám však pocit, že na hlavu tu stavajú hlavne poslucháča Slovenského rozhlasu. Zbytočné mrhanie prostriedkov verejnoprávnej inštitúcie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Som síce sporadický poslucháč Slovenského rozhlasu, ale už mnoho rokov ho považujem za najserióznejšie médium na Slovensku. Samozrejme, všetko sa dá zlepšovať, ale kampaň, ktorá ma oslovuje dokonca aj prostredníctvom mojej poštovej schránky, ma nepresviedča o ničom. Práve slogan o platení je ozaj postavený na hlavu, pretože platiť musím rovnako ako v minulosti aj keď rozhlas „pre každého” nechcem. Informujú nás o bombastickej ponuke okruhov, ktoré tu ale už niekoľko rokov spoľahlivo bežia. Povráva sa, že v SRo sa v rámci šetrenia podstatne redukujú kádre. Je nepochopiteľné, že na druhej strane sa vyhadzujú peniaze za jalové informácie pre koncesionárov. Ide o kozmetické úpravy v tejto inštitúcii a zmeny vysielacích frekvencií. Asi patrím už do starého železa, ale zmeny pre zmeny jednoducho neberiem. Napríklad. Desaťročia som časový signál z rozhlasu považoval za jediný relevantný údaj o správnom čase. Dnes je to nevýrazné zvukové návestie so slovným oznámením času. Vystihnúť správny okamih na nastavenie hodin je oveľa ťažšie ako v nedávnej minulosti. Drobnosť, ktorá mi okamžite rozhodila. Zmeny zaužívaných zvučiek a predelov, celková snaha o priblíženiu sa komerčným rádiám tiež tejto mediálnej stálici nesvedčí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek všetkému je u mňa stále na „špičke”, v oboch významoch slova. Počúvam ho síce iba každé ráno a na cestách, ale priťahuje ma hlavne hovoreným slovom, čo je dobrou alternatívou tupému, opakujúcemu sa prúdeniu melódií typu „viac hudby a menej slov”. Ako mladý som pravidelne počúval rôzne relácie, hlavne Rádiovíkend, Maratón, rozhlasové hry pre mládež, nedeľné rozprávky aj rozprávky na dobrú noc i pôvodné rozhlasove hry. Relácie Dobre ráno, Rádiožurnál a Pozor zákruta sú kultové programy a dúfam aj do budúcna zostanú. Dnes som počúval „zákrutu”, či si niekto dovolil siahnuť na zvučku motoristickej relácie. Našťastie taký odvážlivec sa nenašiel, iste by dopadol podobne, ako snahy o inováciu zvučiek televíznych večerníčkov v STV a ČT. Rozhlas a zvuk má svoje špecifiká, dobré a tradičné formáty nie je jednoduché inovovať. Je pozoruhodné, že pri televíznych zvučkách je vhodné a možné zásadne meniť obrazovú časť, ale zvukové motívy sa často ponechávajú. Príkladom je športová relácia ČT, „Branky, body, vteřiny”, kde hudobný motív ihneď avizuje začiatok mnohoročného kvalitného formátu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj pohľad je samozrejme subjektívny, konzervatívny a možno aj nie celkom presný. Je to ale názor konzumenta, ktorý by sa rád zahryzol do pečiva, kedysi zvanom „slanička”, pretože bolo dobré, aj keď by už dnes stálo desaťnásobok. A verím, že by chutilo aj mladým.

Vojtech Moravčík

Vojtech Moravčík

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Živnostník s dušou proletára, to je ťažká konštrukcia. Zoznam autorových rubrík:  SvetonázorZávislosťTupinyZnačkové nepodarkyZdravieDopravaPozitívaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu