Očný kontakt: Čašník sa pozerá na topánky, do notesu, pozoruje, čo sa práve deje na strope, prípadne študuje výstrih dámy pri vedľajšom stole.
Úsmev: absentuje úplne. Obsluha sa tvári ako mučenícka chasa, ktorá nedostáva plácu a práve jej rašia prvé stigmy.
Pozdrav: žiaden, prípadne 'brý deň, či pokývnutie hlavou. Chýbajú aj nech sa páči, ďakujem, prosím, môžem doporučiť, skúste, volám sa XYZ a budem sa dnes o Vás starať.
Imperatívy: (favoriti slovenského vyjadrovania v službách ako takých) NEDÁ SA platiť kartou, MUSÍTE to hlásiť vopred. Už si NEMôŽETE objednať.
Jedlo: vyprážať, smažiť, fritovať a samozrejme ohrievať v mikrovlnke. Žalostne málo zeleniny, zato ak máte radi zaváranú kapustu, či kyslé uhorky, prídete si na svoje. Pikošky ako pizza s hráškom, kapustou, vajíčkom a podobné zázraky by ste v reštaurácii kde to myslia vážne hľadali márne.
Čas: Čakať na to, čo ste si objednali viac ako 20 min je bežná prax. Inými slovami, nenasleduje žiadne ospravedlnenie, zľava, poukážka na budúci nákup či nápoj zdarma. Nehovoriac o čase strávenom čakaním na prvotný príchod personálu k Vášmu stolu. A ešte perlička: postupné nosenie jedál jednotlivým hosťom pri stole s takým rozostupom, že prvý dojedol a štvrtý ešte nemá, čo si objednal.
Hygiena: katastrofa v praxi. Surové kurence s už varenými v jednej kope, ruka dotýkajúca sa peňazí aj jedla, teplota držaného a podávaného jedla vlažná, používanie nekvalitných - lacných surovín, prípadne surovín po záruke.
Šéf/majiteľ: dá sa pozorovať v Land Roveri s dymovými sklami, parkuje cez tri miesta z desiatich, ktoré podnik má, vnútri je preňho na najexponovanejšom mieste vyárendovaný veľký, permanentne rezervovaný stôl, nemá žiadne vzdelanie v gastronómii, hotelierstve či manažmente a aby ukázal, že na to má, beztrestne a ostentatívne si pofajčieva nad pripravovanými jedlami, či v nefajčiarskej sekcii medzi hosťami.
P.S. Reštauračná služba nie je len jedlo - je to jedlo a: servis, prostredie (vnútro vrátane WC, ale áno aj prostredie pred reštauráciou resp. v širšom okolí), doplnkové služby (od platby kartou cez detské stoličky, systém rezervácií, suveníry, systém objednávania jedla so sebou, politika kompenzácií ak hosťovi napr. nechutí apod. ), hudba, svetlo, vône.....