Slovenská reštaurácia v kocke

"Jedlo je ústrednou činnosťou ľudského druhu a jedným z jedinečných, typických rysov kultúry" Ako sme na tom s podávaním jedla u nás? Podľa toho, čo Vás čaká v typickej slovenskej reštaurácii sme poriadni barbari.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)

Očný kontakt: Čašník sa pozerá na topánky, do notesu, pozoruje, čo sa práve deje na strope, prípadne študuje výstrih dámy pri vedľajšom stole.

Úsmev: absentuje úplne. Obsluha sa tvári ako mučenícka chasa, ktorá nedostáva plácu a práve jej rašia prvé stigmy.

Pozdrav: žiaden, prípadne 'brý deň, či pokývnutie hlavou. Chýbajú aj nech sa páči, ďakujem, prosím, môžem doporučiť, skúste, volám sa XYZ a budem sa dnes o Vás starať.

Imperatívy: (favoriti slovenského vyjadrovania v službách ako takých) NEDÁ SA platiť kartou, MUSÍTE to hlásiť vopred. Už si NEMôŽETE objednať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedlo: vyprážať, smažiť, fritovať a samozrejme ohrievať v mikrovlnke. Žalostne málo zeleniny, zato ak máte radi zaváranú kapustu, či kyslé uhorky, prídete si na svoje. Pikošky ako pizza s hráškom, kapustou, vajíčkom a podobné zázraky by ste v reštaurácii kde to myslia vážne hľadali márne.

Čas: Čakať na to, čo ste si objednali viac ako 20 min je bežná prax. Inými slovami, nenasleduje žiadne ospravedlnenie, zľava, poukážka na budúci nákup či nápoj zdarma. Nehovoriac o čase strávenom čakaním na prvotný príchod personálu k Vášmu stolu. A ešte perlička: postupné nosenie jedál jednotlivým hosťom pri stole s takým rozostupom, že prvý dojedol a štvrtý ešte nemá, čo si objednal.

SkryťVypnúť reklamu

Hygiena: katastrofa v praxi. Surové kurence s už varenými v jednej kope, ruka dotýkajúca sa peňazí aj jedla, teplota držaného a podávaného jedla vlažná, používanie nekvalitných - lacných surovín, prípadne surovín po záruke.

Šéf/majiteľ: dá sa pozorovať v Land Roveri s dymovými sklami, parkuje cez tri miesta z desiatich, ktoré podnik má, vnútri je preňho na najexponovanejšom mieste vyárendovaný veľký, permanentne rezervovaný stôl, nemá žiadne vzdelanie v gastronómii, hotelierstve či manažmente a aby ukázal, že na to má, beztrestne a ostentatívne si pofajčieva nad pripravovanými jedlami, či v nefajčiarskej sekcii medzi hosťami.

SkryťVypnúť reklamu

P.S. Reštauračná služba nie je len jedlo - je to jedlo a: servis, prostredie (vnútro vrátane WC, ale áno aj prostredie pred reštauráciou resp. v širšom okolí), doplnkové služby (od platby kartou cez detské stoličky, systém rezervácií, suveníry, systém objednávania jedla so sebou, politika kompenzácií ak hosťovi napr. nechutí apod. ), hudba, svetlo, vône.....

Miroslav Babič

Miroslav Babič

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Absolvent Fakulty riadenia a informatiky ŽU (2003). Od marca 2004 do októbra 2008 pracoval a žil v Severnej Karolíne, USA. Už opäť doma. Ex redaktor a šéfredaktor univerzitného magazínu.Angažuje sa aj na blogu sociálna dynamika.WeatherReports.com Zoznam autorových rubrík:  Život v USAInšpiráciaTipy na dobré filmyRecepty z USAPhotographieSúkromnéNezaradenéBlbnutie a z dlhej chvíleKeď blog musí veľa zniesť

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

91 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu