Rekonštrukcia diaľnice po slovensky

Na jednej strane daná rekonštruovaná diaľnica nemá ani minimálny odstavný pruh (čo ako je známe predstavuje pomerne vysoké riziko, najmä ak sa v pravom pruhu výraznejšie nezníži rýchlosť a neurobí sa tam uzávera za zlého počasia) a na strane druhej na nej máme nový luxusný, stále pomerne dosť široký stredový deliaci pás zodpovedajúci vysokému bezpečnostnému štandardu a to nie s jedným, ale hneď s dvoma masívnymi betónovými zábranami...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Stála vôbec táto nákladná prestavba stredového deliaceho pásu pri chýbajúcom odstavnom pruhu za to? Veď sa ňou na každej strane získal len cca 1 m, niekde ani to nie, a miestami cca 1,5 m. Zvyšok, ktorý poslúžil na vytvorenie tretích pruhov je na úkor zrušenia odstavných. Existuje pomerne dosť úsekov diaľnic, kde stredové deliace pásy tvorí len tráva a „plechové zvodidlá", alebo len jedna nižšia betónová zábrana. Možno je to o čosi bezpečnejšie ak sú tam dve vyššie zábrany z betónu, ale je nepochybné, že neporovnateľne nebezpečnejšie je ak na strane druhej chýbajú odstavné pruhy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Netvrdím, že sú tie betóny zbytočné, ale sú luxusom v dobe keď zďaleka nemáme dokončený severný, a hlavne južný diaľničný úsek, kde na jednopruhových frekventovaných cestách dochádza pri predbehovaniach k mnohým kolíziám a čelným zrážkam. Tieto betónové zábrany chýbajú aj na mnohých diaľničných úsekoch krajín, ktoré majú o dosť hustejšiu sieť diaľnic ako Slovensko a sú aj hospodársky silnejšie. Preto ma prekvapuje, že sa tieto už osádzajú aj medzi B. Bystricou a Zvolenom, kde je širokánsky trávnatý deliaci pás. Myslím, že na financovanie týchto nelacných betónov by sme si ešte mohli počkať a najprv o to viac investovať do riešenia najvypuklejších problémov na cestách.

SkryťVypnúť reklamu

Nový tretí pruh na predmetnej diaľnici je z jednej štvrtiny, možno tretiny tvorený iným povrchom ako má jeho zvyšná časť. Keďže je medzi nimi akoby „schod" tak tá tretina pruhu (bližšia k stredovému deliacemu pásu) sa viacmenej ani nevyužíva. Ak k tejto nevyužívanej časti pruhu pripočítame „vnútorné odstavné pruhy" vedľa betónových zábran (nie sú síce všade, ale väčšinou majú šírku do 1 m), ďalejpripočítame priestor medzi betónovými zábranami, spolu to činí 4, možno 5 metrov, čo by mohol byť celkom slušný priestor, ktorý by sa pri posunutí troch jazdných pruhov smerom do stredu mohol použiť na vytvorenie odstavných pruhov za predpokladu, že v strede diaľnice by bola len deliaca dvojčiara, alebo jedna betónová zábrana. Samozrejme, pri deliacej čiare by sa tam musela potom o čosi znížiť rýchlosť. Je mi jasné, že súčasný stav už sotva niekto zmení, ale mohlo by sa s tým počítať, ak sa raz bude robiť tretí pruh aj na úseku medzi Trnavou a Trenčínom...

Marcel Burkert

Marcel Burkert

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  402
  •  | 
  • Páči sa:  51x

Bývalý VIP bloger, od 19.11.2021 síce nie zmazaný, ale umlčaný. Viac v článku „Tak ste ma tu umlčali". Okrem toho aj bežec na dlhé trate a dekonšpirátor; teda má za to, že za zlom vo svete nie sú ani USA, ani Židia, ani tajné spolky, ale prepestovaný rozum, absolútna neznalosť zmyslu života, duchovná lenivosť, . Kritik ruskej okupácie Ukrajiny, kritik socializmu s "ľudskou tvárou" a aktívny skeptik poukazujúci na nebezpečenstvá vyplývajúce zo pseudohumanizmu, fanatického multikulturalizmu, z totálne prekrúteného učenia proroka Mohameda jeho následovníkmi, zo širenia politickej ideológie pod maskou náboženstva, zo slepej viery v toto učenie a jeho pridržanie sa zo strachu pred fanatikmi tej istej viery, z alibizmu európskych lídrov otvárajúcich dvere tejto "novej" "kultúre" - totalitnej ideológii. Zoznam autorových rubrík:  Očkovanie a Covid ZdravieDuchovné otázkyRómska otázkaMuž a ženaŠkolstvo a výchovaIslam a zahraničná politikaOchrana prírodyEnvironmentálna kriminalitaPolícia s.r.o. pátraDúbravka, BratislavskoPotulky D. Kobylou a okolímPotulky BratislavouPotulky Slovenskom a ČRPotulky RakúskomPotulky EurópouPotulky IslandomPotulky USAPotulky Afrikou a ÁziouPolitika a spoločnosťEkonomikaMarenie výkonu cestnýchkontrolMaratóny experimenty 1992-2009Šport inakNadávať na USARusofilom a socialistomSpravodlivosť & NesúdnosťVýroky na zamyslenie 2/2016

Prémioví blogeri

INEKO

INEKO

117 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
INESS

INESS

106 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu