Stála vôbec táto nákladná prestavba stredového deliaceho pásu pri chýbajúcom odstavnom pruhu za to? Veď sa ňou na každej strane získal len cca 1 m, niekde ani to nie, a miestami cca 1,5 m. Zvyšok, ktorý poslúžil na vytvorenie tretích pruhov je na úkor zrušenia odstavných. Existuje pomerne dosť úsekov diaľnic, kde stredové deliace pásy tvorí len tráva a „plechové zvodidlá", alebo len jedna nižšia betónová zábrana. Možno je to o čosi bezpečnejšie ak sú tam dve vyššie zábrany z betónu, ale je nepochybné, že neporovnateľne nebezpečnejšie je ak na strane druhej chýbajú odstavné pruhy.
Netvrdím, že sú tie betóny zbytočné, ale sú luxusom v dobe keď zďaleka nemáme dokončený severný, a hlavne južný diaľničný úsek, kde na jednopruhových frekventovaných cestách dochádza pri predbehovaniach k mnohým kolíziám a čelným zrážkam. Tieto betónové zábrany chýbajú aj na mnohých diaľničných úsekoch krajín, ktoré majú o dosť hustejšiu sieť diaľnic ako Slovensko a sú aj hospodársky silnejšie. Preto ma prekvapuje, že sa tieto už osádzajú aj medzi B. Bystricou a Zvolenom, kde je širokánsky trávnatý deliaci pás. Myslím, že na financovanie týchto nelacných betónov by sme si ešte mohli počkať a najprv o to viac investovať do riešenia najvypuklejších problémov na cestách.
Nový tretí pruh na predmetnej diaľnici je z jednej štvrtiny, možno tretiny tvorený iným povrchom ako má jeho zvyšná časť. Keďže je medzi nimi akoby „schod" tak tá tretina pruhu (bližšia k stredovému deliacemu pásu) sa viacmenej ani nevyužíva. Ak k tejto nevyužívanej časti pruhu pripočítame „vnútorné odstavné pruhy" vedľa betónových zábran (nie sú síce všade, ale väčšinou majú šírku do 1 m), ďalejpripočítame priestor medzi betónovými zábranami, spolu to činí 4, možno 5 metrov, čo by mohol byť celkom slušný priestor, ktorý by sa pri posunutí troch jazdných pruhov smerom do stredu mohol použiť na vytvorenie odstavných pruhov za predpokladu, že v strede diaľnice by bola len deliaca dvojčiara, alebo jedna betónová zábrana. Samozrejme, pri deliacej čiare by sa tam musela potom o čosi znížiť rýchlosť. Je mi jasné, že súčasný stav už sotva niekto zmení, ale mohlo by sa s tým počítať, ak sa raz bude robiť tretí pruh aj na úseku medzi Trnavou a Trenčínom...