Školstvo a výchova

Teach for Slovakia, alebo ako ešte viac ponížiť slovenské školstvo

Marcel Burkert

Teach for Slovakia, alebo ako ešte viac ponížiť slovenské školstvo

Ako je už známe, v niektorých „problémových slovenských školách“, v ktorých prevažujú deti zo sociálne odkázaných rodín, už niekoľko rokov, v rámci nadnárodného projektu, ktorý vznikol v USA,

  • 17. feb 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 803x
  • 6
Otázka, či existuje Boh, by mala byť najzásadnejšou životnou témou. Aj na školách

Marcel Burkert

Otázka, či existuje Boh, by mala byť najzásadnejšou životnou témou. Aj na školách

Túto otázku si dnes ľudia kladú stále zriedkavejšie; aj keď je dôležitá pri riešení všetkých záhad nášho bytia. Napr.: Má život hlbší zmysel? A ak áno, tak aký? Je náš osud i osud celého stvorenia riadený nejakou vyššou mocou?

  • 3. aug 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 938x
  • 476
"Dokonca aj poslanci NR SR pracujú ukážkovo! Len vy učitelia nie!" Váš minister školstva

Marcel Burkert

Politika "Dokonca aj poslanci NR SR pracujú ukážkovo! Len vy učitelia nie!" Váš minister školstva

Juraj Draxler, náš minister alibizmu, pardon školstva, to síce nehovorí otvorene, takú odvahu zas až nemá, ale z jeho slov na adresu štrajkujúcich učiteľov to jasne vyplýva. Akoby učiteľom medzi riadkami dával toto posolstvo:

  • 28. jan 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 396x
  • 4
Štrajkové číslo Učiteľských novín - Frázy a "objektivita" ako pred 17. novembrom 1989

Marcel Burkert

Politika Štrajkové číslo Učiteľských novín - Frázy a "objektivita" ako pred 17. novembrom 1989

Už samotný pohľad na dve z dvoch tvárí úvodnej strany najčerstvejšieho, teda januárového čísla Učiteľských novín, v ktorom sa očakávalo, že bude venované štrajku, resp. Iniciatíve slovenských učiteľov, sľuboval nevšedný zážitok...

  • 26. jan 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 027x
  • 18
Pri výchove detí sa dopúšťame až trestuhodných chýb

Marcel Burkert

Pri výchove detí sa dopúšťame až trestuhodných chýb

Je až zarážajúce, že spoločnosť od ľudí, ktorí sa chcú stať rodičmi, nevyžaduje žiadnu kvalifikáciu týkajúcu sa výchovy a pozitívneho formovania detí. Pritom je známe, že deti nie sú majetkom rodičov. Sú nám len dočasne zverené. A rovnako je známe, že nie len od úrovne rozumového vzdelania, ale minimálne rovnako aj od úrovne citovej (resp. emočnej, morálnej) sa odvíja kvalita nášho života, náš osud, či vývoj našej krajiny.  Rozumovo chytrí ľudia, ak im chýba tzv. emočná inteligencia, nás z biedy nevytrhnú. Jasným príkladom toho je náš parlament a vlády s.r.o., verné to obrazy národa.

  • 7. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 670x
  • 37
Vzdelanie je to, čo zostane, keď zabudneme, čo sme sa v škole naučili

Marcel Burkert

Vzdelanie je to, čo zostane, keď zabudneme, čo sme sa v škole naučili

Či už to bol Karel Čapek, alebo niekto iný, kto prvý vyslovil vetu, že vzdelanie je to, čo zostane, keď zabudneme, čo sme sa v škole naučili, je to veta, ktorá mnohých ľudí, a zvlášť rodičov a pedagógov nabáda alebo mala by nabádať k vážnemu zamysleniu sa.

  • 20. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 328x
  • 24
Komu ubrať, aby mohli mať učitelia viac?

Marcel Burkert

Komu ubrať, aby mohli mať učitelia viac?

Zrejme len málokto pochybuje o tom, že učitelia sú skutočne platovo diskriminovaný voči mnohým iným zamestnancom, ktorých platí štát. Netvrdím, že platové rozdiely nemajú existovať, ale ak priemerný učiteľ zarobí odhadujem cca 5% z celkového príjmu nášho euro poslanca, 15% z celkového príjmu poslanca slovenského parlamentu, 20% z príjmu okresného sudcu, 25% z priemerného príjmu prokurátora, alebo starostu obce, 30% z príjmu vojaka, 35% z príjmu pracovníka SIS, 45% z príjmu policajta, 50% z príjmu colníka..., tak je to choré, ak nie rovno zvrátené.

  • 20. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 586x
  • 20
Keď demokratické školy fungujú výlučne autoritársky

Marcel Burkert

Keď demokratické školy fungujú výlučne autoritársky

Môže výklad o demokracii na občianskej výchove naučiť deti demokraticky uvažovať, alebo sa tak chovať, ak tieto každý deň trávia v autoritársky fungujúcej škole? Potrebuje vôbec demokracia poslušnosť? Nepotrebuje skôr aktivitu a zodpovednosť? Nepotrebuje poslušnosť len ten politický systém, ktorý je založený na diktatúre?...

  • 28. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 616x
  • 10
Škodlivosť známkovania, odmien a trestov na základných školách

Marcel Burkert

Škodlivosť známkovania, odmien a trestov na základných školách

Sľúbiť deťom vreckové, novú hru a pod., keď budú poslušné a budú nosiť zo školy jedničky, sa v princípe dosť nápadne podobá korupcii, ktorú tak odsudzujeme. Ak by nebolo hrozieb pätiek a ponuka odmien vo forme jednotiek, tak učitelia by mali obrovský problém s tým, ako primeť deti k tomu, aby sa učili; aj keď potreba učiť sa, porozumieť okoliu, vyznať sa súvislostiach je v každom človeku zakódovaná priam geneticky.

  • 31. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 296x
  • 7
Je škodlivejšia jóga, alebo náboženská výchova na školách?

Marcel Burkert

Je škodlivejšia jóga, alebo náboženská výchova na školách?

Nie je to tak dávno, bolo to v čase prvej Dzurindovej vlády, keď bol ministrom školstva Milan Ftáčnik, keď istí náboženskí predstavitelia verejne vystupovali proti zavádzaniu jogy a filozofii s ňou spojenou do našich škôl. Pre niekoho to mohlo vyznievať aj tak, akoby si títo konkrétni predstavitelia ešte stále prisvojovali „monopol na Pravdu“.  A to aj napriek neslávnej minulosti ich predchodcov napr. z čias inkvizície, ktorí si mysleli, že tento monopol majú.

  • 17. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 313x
  • 37
8 mýtov a zvrátenosti vo vzdelávaní

Marcel Burkert

8 mýtov a zvrátenosti vo vzdelávaní

Každý rok nastupuje niekoľko tisíc prvákov do školy a očami rozžiarenými očakávaním dobrodružstva poznávania. Už sa nechcú len hrať, chcú sa naozaj učiť. Prečo ale tak mnoho z nich po pár týždňoch, alebo mesiacoch vstáva do školy s nechuťou alebo dokonca do školy chodiť odmietajú? Prečo je s týmto väčšina učiteľov a rodičov zmierená? Je potrebný ešte väčší dôkaz o tom, že náš tradičný vzdelávací systém na základných školách je potrebné od základov zmeniť? Pozrime sa bližšie na to, na čom je tento systém postavený a čo všetko je v ňom zaužívané, čo všetko je v ňom považované za normálne, aj keď to tak zďaleka nie je, alebo nemusí byť.

  • 19. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 687x
  • 6
Skryť Zatvoriť reklamu