Nie je pochýb o tom, že v takomto „pred pekle“ sa dobre predáva nádej na nebo po smrti. Ale nemyslím si, že tento nepriaznivý stav sa vytvára úmyselne. Avšak vyhlásenie, že "antikoncepcia je vážnym porušením Božieho poriadku vloženého do manželstva" je v dnešnej dobe nedbaním, alebo zatváraním očí pred nešťastím vznikajúcim v mnohých krajinách z neúmerného nárastu populácie. Nedeje sa tak aj vďaka tomu, že antikoncepcia sa označuje za hriech? Vrátane používania kondómov? (Pz. Nie som zástancom "chemickej antikoncepcie").
Je pozoruhodné, že v kresťanskej Európe, kde problémy z nadmerného nárastu populácie (ak nepočítame rómsku populáciu u nás a pod.) sa vo všeobecnosti nevyskytujú, zo strany cirkvi sa antikoncepcia viac menej ticho toleruje aj u veriacich, ale tam, kde je nanajvýš nutné, aby sa antikoncepcia používala ako prevencia nie len proti AIDS ale aj proti extrémnemu nárastu obyvateľstva, a tým aj proti extrémnej chudobe, tam cirkvi (možno česť výnimkám) antikoncepcii súhlas nedajú. Kiež by tak urobili aspoň na čas, kým ľudia v tomto smere „nedozrejú“ podľa predstáv cirkvi... Cirkev by v tomto chcela prevychovávať „hriešnikov“, ale vôbec sa jej to nedarí. jej snaha je rovnako márna, ako by bolo márne, ak by sme sa teraz všetci rozhodli, že už si nebudeme zamykať byty ani autá a začneme len prevychovávať zlodejov aby nekradli.
Cirkev určite robí aj pozitívne veci, ale podľa mňa je choré, ak sa snaží naivne uveriť tomu, že tí chudáci, napr. vo viacerých štátoch Afriky, ktorí nepoužívajú antikoncepciu, sa pohlavne stýkajú výlučne len za účelom plodenia detí a inak nie. A pritom, či bez antikoncepcie, alebo s ňou, by títo „sexovali“ rovnako, akurát s tým „nepatrným“ rozdielom, že by mali len toľko detí, o koľko by sa vedeli lepšie postarať.
Ak je antikoncepcia hriechom, rovnako by potom podľa cirkvi malo byť hriechom aj také pohlavné stýkanie sa, ktorého cieľom nie je plodenie detí. Alebo prirodzená, teda nie umelá antikoncepcia (napr. využívanie neplodných dní) nie je hriechom? Ak nie, tak to už sotva má nejakú logiku. Lebo, čo ak niektorý pár využívajúci neplodné dni sa ešte k tejto "prírodnej" antikoncepcii poistí umelou antikoncepciou, resp. sa poisťovať v mnohých prípadoch ani nemusí? (Jeden z partnerov môže byť napr. neplodný). Takýto pohlavný styk, teda za využitia "prírodnej" antikoncepcie je v poriadku? Aj keď sa dajme tomu prevádza každý deň bez cieľa splodiť dieťa? A čo ak nejaký pár má pohlavný styk dajme tomu len raz za rok, ale s umelou antikoncepciou? Kde je v tomto hranica medzi "hriechom" a "nehriechom"?
Myslím, že je len možné súhlasiť s cirkvou, ak hlása, že pád kvality vzťahov medzi mužom a ženou, degradácia vzťahov na pudové vybitie za absencie duchovnej lásky, predchádzajú pád spoločnosti, národa, civilizácie. Je ale v poriadku, ak sa neguje „erotická láska“ ako taká jej prehlásením za hriešnu napriek tomu, že ide o prirodzenosť danú Stvoriteľom cez ktorú vzniká celý život?
Samozrejme, táto láska by mala mať určité mantinely, človek by ňou nemal byť ovládaný a vo vzťahu medzi mužom a ženou by nemala byť na prvom mieste.
Použitá literatúra: Staněk, Brzobohatá: Otvorenie duchovného oka, Agape Brno, 1995