
- Prečo si sa ty na túto ženu dokázal pozrieť úplne inak ako všetci ostatní?- Videl som do jej srdca a videl som aj do sŕdc ostatných ľudí. Človek, ktorý je ochotný zdvihnúť kameň an druhého človeka, aby potrestal jeho hriech, príliš často zabúda na to, že iba málo stačí, a bude stáť na druhej strane kameňa.- Prečo Boh cez Mojžiša dovolil kameňovať takéto ženy?- Božia pedagogika sa rozhodla prispôsobovať rastu ľudskej schopnosti vysporiadať sa so zlom v jeho strede. Pred Mojžišom sa často stávalo, že manželia prichytenú ženu zabili priamo pri čine, a stávalo sa aj to, že sa im znepáčila pre niečo iné, zabili ju, a potom sa vyhovorili na to, že im bola neverná.- Prečo Boh dovolil Mojžišovi, aby dovolil takýto krutý trest?- Urobil to preto, aby sa zodpovednosť za potrestanie zla z jednotlivca preniesla na väčší okruh ľudí, to malo v prvom rade viesť ku možnosti obhájenia sa a ku kolektívnej zodpovednosti za vzrast spoločnosti.- Nebolo to príliš kruté?- Boh od ľudstva nevyžaduje viac, než dokáže zvládnuť. Vedie ho postupnými krokmi až k postoju, ktorý som zaujal v tomto prípade ja.- Prečo si sa nerozčuľoval nad hriechom spolu s tými, ktorí ti priviedli ženu?- Ja som nevidel iba hriech, ale hlavne hriešnicu, človeka, ktorý v slabosti urobil oveľa menej zla, ako mnohí okolostojaci zo zlomyseľnosti..- Preto si ich vyzval, že kto je z nich bez hriechu, nech prvý hodí kameň?- Človek, ktorý sa usiluje byť zodpovedný k zlepšovaniu chýb, nikdy nebude chyby druhých hodnotiť príliš príkro. Človek, ktorý si uvedomí svoju slabosť, nebýva až taký tvrdý k slabostiam iných.- Prečo sa jeden po druhom vytrácali?- Nikto nechcel byť v tomto prípade prvý. Veľmi dobre si uvedomili, že nie sú bez hriechu. Keby sa človek pred posúdením druhého vždy najskôr pozrel do svojho srdca, nedokázal by druhého odpísať, a zlosť na druhého človeka by sa musela zmeniť na ľútosť k nemu.- K čomu ma chceš priviesť touto udalosťou?- Chcem ťa priviesť k tomu, aby si neposudzoval druhých. Vieš veľmi dobre, že si horší od mnohých ľudí okolo seba, a ak aj viacerí z nich akoby urobili viac zla, často je to preto, že v živote dostali oveľa menej ako ty. Nehádž kameňom ako prvý, pretože nie si bez hriechu. Chcem, aby si si uvedomil, že nech by si urobil čokoľvek, ja ťa neodsudzujem. Kým si na ceste, môžeš sa zmeniť. Mám k tebe iba jedinú prosbu: „Choď a už nehreš...“