
List firme OrionTýmto vám oznamujem, že na základe vašej kampane prestávam kupovať výrobky vašej firmy a požiadam o to i všetkých svojich priateľov.Vážení pracovníci firmy Orion. Opäť sa oknách našich príbytkov objavila modrá hviezda s lákavou ponukou výhry, ak...39 dní ste ochotní rozdeliť až 100 000,Sk každý deň a 22 áut. Prečo však práve v týchto dňoch? Prečo tá akcia netrvá 39 týždňov, kde by ste raz za týždeň dali možnosť výhry napr. v utorok? Ľudia by nie 39 dní, ale 39 týždňov boli motivovaní kupovať vaše výrobky...ale.Som katolícky kňaz a v tejto vašej akcii vidím paralelu s biblickým príbehom o pokúšaní Krista, keď ho diabol priviedol na vysoký vrch, ukázal mu všetky kráľovstvá sveta a povedal: "Toto všetko ti dám, ak sa mi budeš klaňať..."Pôstne obdobie v ktorom už pravidelne vyhlasujete svoju hru je obdobím, v ktorom sa snažíme odriekať si pozemské pôžitky, oslobodzovať sa od naviazanosti na hmotu, kedy sa snažíme viac pracovať na sebe, pomáhať iným...kedy sa častejšie zúčastňujeme na svätých omšiach, pobožnostiach Krížovej cesty, či kajúcich pobožnostiach...A tu dnes prichádza vaša firma, podobne ako diabol a pokúša veriacich, ktorí sú tiež len slabými ľuďmi...ak budeš doma medzi 17tou a 21vou hodinou/teda v čase konania sv. omší, pobožností/ môžeš získať až 100 tis. a aj auto... Je to diabolské pokúšanie... Upozorňujem na túto skutočnosť aj veriacich v rámci mojej farnosti a pri stretnutí kňazov aj v rámci dekanátu a budem sa ich snažiť presvedčiť, aby nie kupovali, ale ignorovali vaše výrobky a tak odpovedali na vašu diabolskú hru. Keď som sa napríklad pred sviatkom sv.Mikuláša, biskupa pokúšal nakúpiť sladkosti pre miništrantov a deti z farnosti, nikde som nemohol zohnať figúrky sv.Mikuláša. Všade boli plné regály toho bezpohlavného a bezkonfesijného amerického strašidla loziaceho cez komíny, ale sv.Mikuláš nikde.Neslúži vám to ku cti, že tu aj takou formou šírite dekadentnú americkú pseudokultúru a diablovi napomáhate v boji proti Bohu a Cirkvi, čím navyše popierate naše kresťanské korene. Mrzí ma to, lebo som doteraz kupoval vaše výrobky a bol som s nimi spokojný. Uvažujem však nad tým, že i ja, tak ako k tomu chcem viesť svojich veriacich vaše výrobky kupovať prestanem....S pozdravom ............, správca farnosti ...............(Meno kňaza a farnosti neuvediem.)Čo na záver dodať? Pre firmu Orion bude určite zaujímavá informácia, že sa mailingom šíri takáto správa, ktorá ich môže obrať o zákazníkov, a teda o zisk pre ich firmu. Ak im naozaj nejde o bojkotovanie kresťanského pôstu (ja predpokladám, že skôr nie ako áno - nie som milovníkom konšpirácií), určite nebude pre nich problém vysvetliť dôvody, prečo ich reklamná kampaň beží práve v takomto čase. Mňa osobne napadá najskôr ten dôvod, že na Veľkú noc sa predá asi najviac čokoládových vajíčok, zajačikov, a v ponuke sa už objavujú aj baránky, tak chcú, aby sa predali hlavne tie ich, od firmy Orion.Možno by pre spokojnosť všetkých stačilo, ak by netrvali na tom, aby ich výherca čakal doma. Dnes predsa nie je problém nasnímať hoci aj mobilom dôkaz o tom, že ho doma hľadali, ale bol možno niekde na prechádzke. Veď výhru mu môžu doručiť nasledujúci deň. Nejde len o tých, ktorí sa v tom čase rozhodnú duchovne pokriať v nejakom chráme. Teraz je už večer po 17tej vonku príjemne a určite viaceré rodiny využijú aj tento čas nie na sedenie pred televízorom, ale po príchode z práce sa pôjdu s deťmi niekde prejsť, aby trošku spálili kalórie, napríklad aj tie, ktoré sú v každom chutnom kúsku čokolády... :-)Mňa osobne tento list viedol k zamysleniu sa nad tým, aby som čas pôstu využíval viac na duchovné pookriatie. Takéto pookriatie prajem všetkým, rovnako ako prajem všetkým posilnenie zdravia pohybom na čerstvom vzduchu...