
Preto ho neprijali ani Židia ani Gréci, ako to píše Pavol do Korintu (1Kor1, 22–25). Pokladali ho za niekoho, kto zlyhal. Zlyhal, pretože jeho znamenia neboli dostatočne silné, aby presvedčili celý svet. Zlyhal, pretože jeho učenie má veľa tvrdení, ktoré si navzájom odporujú. Ak bol Bohom, mal to zariadiť trošku lepšie...Ježiš však neprišiel ako nejaký Cooperfield, aby robil zázraky iba "pre oko diváka". Neprišiel preto, aby prekonal svojím učením všetky filozofie sveta. Prišiel zomrieť na kríži. Toto bolo jeho hlavné poslanie. Svojím životom síce potvrdil platnosť učnia Tóry, vzal aj do ruky bič na zachovanie posvätnosti chrámu. Dokázal za tri dni postaviť chrám, ktorý by celý židovský národ nedokázal dať dokopy ani za 46 rokov aj pri dnešných poznatkoch lekárskej vedy. Za tri dni dal dokopy chrám svojho tela.Nik by ho však nedonútil postaviť sa na čelo veľkej izraelskej armády za účelom opätovného získania pozície, akú mali pri príchode do zasľúbenej krajiny. Mal na to dostatočnú autoritu, a mal na to, aby to politicky zvládol. Sklamal, preto sa dodnes nad ním pohoršujú všetci, ktorým takéto očakávanie nesplnil. Hoci vedel písať, nevieme o tom, že by okrem pár slov do piesku niečo napísal. Sklamal mudrcov a filozofov. Keby napísal len zopár jasných výstižných odpovedí na závažne otázky ľudstva, pochodil by u nich lepšie. Mal na to a neurobil to, preto ho mnohí pokladajú za blázna.On prišiel preto, aby sa dal ukrižovať. Ak chceme byť skutočnými nasledovníkmi Krista, nemali by sme u neho hľadať iba moc. Aby tým ostatným naokolo dokázal, že je Boh a že je na našej strane. Nemali by sme hľadať iba múdrosť, pretože nám nedal hotové odpovede a chce, aby sme hľadali, uvažovali a ráta s tým, že mnohé z jeho učenia hneď nepochopíme. Naše poznanie o ňom a jeho zámeroch je vo vývoji a často pred svetom vyzeráme ako blázni, keď sa namiesto podstatného zameriame na druhoradé.Ak chceme byť jeho skutočnými nasledovníkmi, musíme sa rozhodnúť dobrovoľne s ním niesť kríž. Toto je jeho múdrosť, ktorá pretvára svet. Ani mocní, ani učení, teda tí, ktorí sa považujú za múdrych to nikdy nepochopia. Jeho múdrosť je iného "rangu", vyžaduje spolutrpenie a často sa nedá ani opísať, ani zdôvodniť. Tí jeho nasledovníci, ktorí túto múdrosť žili, nám ukazujú ako na to...