
Uvažoval som nad tým, prečo nestačí len jedno percento nad polovicou. Bude to asi z toho, že každý sa dá kúpiť, záleží vraj iba na cene. A nemusí sa jednať iba o finančnu predajnosť. Tam, kde je to na vážkach, stačí kúpiť zopár hlasov a už je to v suchu. Keď treba kúpiť väčší počet hlasov, obvykle je efektívnejšie sa dohodnúť, a dať tam radšej odborníka, ktorý nepoškodí ani jednej strane a prinesie prospech pre obidve strany.Médiá sú dnes považované za veľmoc a veľa ľudí, najmä tí, ktorí sú pri moci, by ich chceli mať pevne v hrsti. Myslím si, že by sme nemali súhlasiť s tým, aby sa ľudia na zodpovedných miestach na mediálnom poli dostávali iba tesnou nadpolovičnou väčšinou. Môže to vyjsť a môže sa tam dostať aj odborník, no pri zmene režimu hrozí, že bude odvolaný práve preto, že bol nadpolovične "kúpený" a musí sa nejakým spôsobom revanšovať. Už by bolo načase, aby sa na dôležité verejnoprávne mediálne pozície dostávali skutoční odborníci s manažérskymi schopnosťami. A podľa mňa nestačí, aby presvedčil iba nadpolovičnú väčšinu.Už v škole nás učili, že nexistuje väčsia a menšia polovica, no obvykle tá väčia polovica nepočuvala, keď sa to vysvetľovalo. Nemalo by nám byť jedno, ak sa niekto usiluje o to, aby o dôležitých veciach rozhodovala iba tá tesne väčšia "polovica". Myslím si, že post riaditeľa STV patrí medzi tie dôležité, a podľa mňa nestačí, ak bude vyhovovať iba väčšej polovici ľudí z rady STV...