
Bežne sa zvykne spoločnosť rozdeľovať na tri vstvy. Prvá je vrstva bohatých, ktorí si podľa mienky ostatných môžu kúpiť väčšinu z toho, čo chcú. Druhá sa zvykne nazývať strednou vrstvou. Títo si síce nezvyknú kupovať výlučne drahé a značkové veci, ale je ich viac ako bohatých a prinášajú obchodníkom najväčšie zisky. Tretia je vrstva chudobných. To sú tí, ktorí majú najlepší prehľad o výpredajoch a znížených cenách a drahšiu a kvalitnejšiu vec si môžu kúpiť iba zriedkakedy. Nakupujú najčastejšie menej kvalitné veci na splátky a majú čo robiť, aby splácali pôžičky.Najväčší obrat tovaru je v tej krajine, kde je stredná vrstva najpočetnejšia. Oni sú najväčšími spotrebiteľmi vecí strednej životnosti, a vecí meniacich sa podľa módy. Nemajú najdrahšie mobily, väčšinou kupujú veci strednej triedy a kvality. Každá spoločnosť, ktorá chce ekonomicky prosperovať sa usiluje o to, aby táto vrstva tvorila najvyššie percento. Nie je jednoduché presvedčiť ľudí, aby sa zriekli veci, ktorá im ešte v pohode slúži a kúpili si novú. Sám od seba to človek spraví málokedy. Preto tu máme reklamy. A môj názor na reklamu? Hlúpy, hlúpejší, najhlúpejší, teleshoping... :-)Ešte som nevidel reklamu na chlieb, pretože ten si človek nikdy nekupuje podľa dizajnu, či podľa značky, dôležitá je chuť. U iných výrobkov však reklama potrebná je. Sami by ste totiž neprišli na to, že novší mobil má o niekoľko tisíc farieb viac ako staršia verzia. Prečo by ste kupovali iba novú baterku, keď si môžete kúpiť rovno nový mobil, samozrejme drahší, veď má viac funkcií. A tak sa človek obklopuje fúrou nepotrebných vecí, ktoré mu pomáhajú zabiť čas a spríjemniť život. K novšiemu televízoru treba krajšie kreslo, lepšie ozvučenie...Možno som čudný, ale ja mám mobil iba na telefonovanie. Nemá farebný displej, ktorý viac žerie baterku ako čiernobily, nemá foťák, ani prehrávač MP3, ani fúru iných funkcií, ktoré nepotrebujem. Pri kúpe auta sa zvyknem pozerať iba na tri veci: cena, výkon a spotreba. Nerád sledujem reklamy a občas sa rád prejdem po hypermarketoch len tak, aby som si pozrel, čo všetko nepotrebujem. Keďže nemám veľa vecí, nemusím študovať množstvo návodov, viem, kde čo mám a mám dostatok času pre svojich priateľov. Myslím si, že patrím do strednej vrstvy, no obchodníci zo mňa väčšinou radosť nemajú. Kupujem si iba to, čo naozaj potrebujem...