
Pred doplatkovou pokladňou stál obrovský zástup študentov, no najmenej takých 70 nervózne prešľapujúcich z nohu na nohu. Pochopil som, že si vybavujú preukážky. Keďže absolútne nerád stojím v akomkoľvek rade (dosť som sa nastál počas socializmu) ale tiež veľmi nerád niekoho predbieham, zastavil som jedného zamestnanca ŽSR, a opýtal som sa, či naozaj si mám moju zásielku vyzdvihnúť v tomto okienku. Ten pán mal podľa všetkého na starosti doručovanie zásielok, pretože prišiel k okienku a vybavoval tam nejaké papiere. Keď pani za okienkom upozornil, že som si prišiel po kuriérnu zásielku, tá odvetila, že som zákazník ako ostatní, a že sa teda mám postaviť do radu.Obzrel som sa na obrovský rad a pochopil som, prečo sú budovy železníc také rozľahlé a neveriaco som sa jej opýtal: - To naozaj mám čakať na kuriérnu zásielku v tomto dlhom rade? Máte tu dve okienka a funguje len jedno a ja som si myslel, že kuriérna doprava je niečo ako rýchla preprava.Odvetila, že pre ňu som zákazník ako všetci ostatní. Na to ten železničiar len mykol plecom a odišiel za svojou prácou. V tej chvíli som si pomyslel, že ak naozaj chcem túto zásielku, budem tu na ňu čakať oveľa dlhšie, než cestovala zo Žiliny. Uvedomil som si aj to, že za tú chvíľu čo mi to tá pani vysvetľovala, by som naškriabal nie jeden ale celú fúru podpisov. Čo už, štátny podnik, pomyslel som si, a odchádzal som preč, oni nemajú dôvod premýšľať o prioritách. Rozhodol som sa, že sa tam vrátim vo večerných hodinách, keď už študenti budú dávno doma, veď mi to bude trvať aj s cestou autom tam aj späť len nejakú hodinku.Keď som odchádzal rozčarovaný od pokladne s úmyslom už nikdy neposielať zásielky ich kuriérnou poštou, pani od okienka ma zavolala naspäť, a dala mi podpísať prevzatie balíka. Na moje veľké počudovanie nikto zo študentov sa neozval a neprotestoval, že som ich "predbehol", hoci som to vôbec nemal v úmysle. Možno rozumeli, že ak sa niečo doručuje kuriérom, má sa to doručiť rýchlo. Bolo odo mňa naivné očakávať, že druhá pracovníčka za okienkom otvorí druhé okienko a dá mi podpísať v priebehu niekoľkých sekúnd zásielku doručenú kuriérnou poštou Železničnou spoločnosťou Slovensko? Mám si aj nabudúce nechať poslať balík cez ich kuriérnu službu? Môžem dúfať, že sa nado mnou ako nad zákazníkom niekto zmiluje?Link na tento článok som poslal na túto adresu:http://www.slovakrail.sk/sk/kontaktPS: V pôvodnom článku som uviedol, že sa jedná o chybu spoločnosti ŽSR, Kuriérnu službu ponúka firma ZSSK, ktorá (ako som si uvedomil až teraz) prevzala po rozdelení bývalého ŽSR prepravu osôb, a jednou z jej služieb je služba "Preprava kuriérnych zásielok".V sobotu mi prišla takáto odpoveď:Vážený pán Červeň,v záujme Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. je prešetrovať každé podanie na služby poskytované našou spoločnosťou.Vaše podanie sme zaslali na príslušné oddelenie, odkiaľ Vám bude zaslaná odpoveďV prípade ďalších otázok nás môžete opäť kontaktovať na adrese info@slovakrail.sk alebo na našej zákazníckej linke 18 188 (zo zahraničia +421 18 188), ktorá má nepretržitú prevádzku.S pozdravom a želaním príjemného dňa,Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.Kontaktné centrumTamara Guľašaová