
Pokiaľ sa mi dá, snažím sa vcítiť do situácie ľudí, ktorí za niečo bojujú a čo všetko prežívajú. Viem, že najmä vtedy, ak nežijú v zhode s normou, ktorá je presadzovaná ako objektívna, to zvyknú mať veľmi ťažké. Ako sa máme pozerať na úsilie homosexuálnych a lesbických párov pri presadzovaní takých práv, aké majú klasické rodiny?Myslím, že odpoveď nenájdem, no zaujímali by ma vaše názory. Viem, že títo ľudia to nemajú ľahké. Najmä vtedy, ak niekoľko rokov žijú v spoločnej domácnosti a nečakane jeden z nich zomrie. Podľa mojich doterajších vedomostí, polovicu z bytu, ak by bol spoločný, dedí partnerova rodina. Pri takýchto dedičských konaniach je problém s majetkom, ktorý zaplatili spoločne. Je vraj možné "ošetriť" to záveťou, neviem však, koľkí z nich túto možnosť využívajú.Ďalšou z možností je pred štátom tento zväzok uznať za rovocenný so zväzkom manžel - manželka. Neviem, ako je to v prípade druh - družka, či je to právne to isté a či náhodou bežný zákon, prípadne bežná právnická prax, takéto páry nediskriminuje. Neviem tiež ako je to v prípade, ak si dvaja dlhoroční priatelia, ktorí majú rodiny postavia napríklad spoločnú chatu, čo v prípade úmrtia jedného z nich.Myslím však, že okrem vyriešenia majetkových pomerov im ide aj o zvýšenie spoločenského uznanie. Od prípadného prijatia zákona ho zrejme očakávajú. Nebudem tu rozoberať morálny postoj k životu takýchto párov najmä v tom prípade, ak prezentovanie svojej orientácie využívajú na budovanie umeleckého dojmu u mladých, ktorých vždy priťahuje niečo netradičné.V slobodnom štáte by ľudia, ktorí uzavrú akýkoľvek spolok, okrem nejakých anarchistov a podobných živlov, mali mať možnosť právne ošetriť spoločne nadobudnutý majetok. Myslím si, že o to tu ide v prvom rade v snahe presadiť takýto zákon. Prípadné prijatie zákona nezvýši spoločenské uznanie a nezvýši ho ani prehnaná prezentácia menšinových názorov. Nech si každý žije svoj život, nech ho však iným nenatláča ako jediný správny. Niekedy mám pocit, že s touto kultúrou sa stretávam v médiách častejšie ako s kultúrou väčšiny. Zdá sa mi, že obhajcov práv takýchto párov je oveľa viac ako obhajcov práv klasickej rodiny.Sodoma a Gomora podľa Biblie bola zničená preto, lebo "súložníci mužov" išli po každom cudzincovi a chudák Lót, ktorý tam už bol bol menšinou, lebo mal iba ženu a deti, mal čo robiť, aby poslov od Boha uchránil pred znásilnením. Úplne ináč sa človek zvykne správať, keď posudzuje správanie vzdialených ľudí a úplne ináč, keď sa jedná o niekoho z blízkych.Nech si každý žije v súkromnom živote kultúru, ktorá je podľa jeho svedomia najsprávnejšia. Boh bude súdiť skutky človeka podľa jeho vlastného svedomia, aj keby bolo pomýlené. Príliš vehementné obhajovanie postoja z jednej či druhej strany však vždy niekomu ublíži. Usilujem sa rešpektovať ich právo na vlastný životný štýl, nech však aj oni rešpektujú nás, a pochopia, že vidieť dvoch bozkávajúcich sa mužov, či žien na ulici, asi nikdy nebudeme vnímať rovnako, ako bozkávanie sa muža so ženou...