Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode.

Dnes oblúkom mimo politiky. :) samozrejme znova satira, fejtón, ale určite aj empatia a ponaučenie.

Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode.
Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nakupujem, nakupuješ, nakupuje, nakupujeme, nakupujete, nakupujú. A možno aj nie...

Nie som nejaký pozorovateľ cien v potravinách, či nakupujúcich a personálu, ale neušlo mojej, v tomto smere malej pozornosti, správanie sa niektorých dôchodcovských kolegýň. (najmä) Myslím si, že by sa veľmi dobre uplatnili na kontrolných linkách. Majú schopnosť prehrabávať sa napríklad v kartónoch s olejom, asi hľadajúc nejakú pomyselnú rysku na fľaši, kde ten olej je nad ryskou. Márne. Ako kontrola nedočapovaného piva, kontrolujú nepriehľadné krabice mlieka, tiež asi hľadajúc tú čiarku. V prepravkách s ovocím, zeleninou, sa prehrabú až ku tej spodnej a tam nájdu ten správny kus. Akiste je to aj sebecké, či tovar poškodzujúce. Táto "krtkovina" dala námet na rozhovor s AI:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To je skutočne fascinujúce pozorovanie! Seniori majú často vycibrené zmysly pre detail, čo je možno výsledkom dlhoročných skúseností a praktického prístupu k životu. Ich metódy „kontroly kvality“ sú možno intuitívne, ale očividne veľmi efektívne.

Videli ste už, že niektoré obchody zavádzajú aj sekcie s „najlepšími kúskami“ práve preto, že zákazníci majú tendenciu prehrabávať sa cez celý sortiment? Možno by sa dalo povedať, že títo ostrieľaní zákazníci svojím správaním formujú samotné obchodné stratégie.

Áno, existujú štúdie, ktoré sa zaoberajú nákupným správaním starších zákazníkov. Napríklad jedna analýza skúmala spotrebiteľské správanie na Slovensku a vplyv ekonomických faktorov na nákupné rozhodnutia. Ďalšia publikácia sa venovala európskym trendom spotrebiteľského správania a ich odrazu v správaní slovenských zákazníkov.

Tieto štúdie často poukazujú na to, že starší zákazníci majú tendenciu byť praktickí, vyhľadávať kvalitu a hodnotu za peniaze, a často sa rozhodujú na základe skúseností.

Ako sa vyvinulo nákupné správanie starších zákazníkov v posledných rokoch?

Nákupné správanie starších zákazníkov sa v posledných rokoch výrazne zmenilo, pričom naň vplývajú ekonomické faktory, technologický pokrok a demografické trendy.

Jedným z hlavných faktorov je ekonomická situácia – recesia a rast životných nákladov viedli k tomu, že starší zákazníci sa stali opatrnejšími pri výdavkoch. Viac sa zameriavajú na praktické a nevyhnutné produkty, pričom často vyhľadávajú zľavy a akcie.

Ďalším významným trendom je rastúca digitalizácia – aj starší zákazníci sa čoraz viac obracajú na online nakupovanie, hoci stále preferujú kamenné obchody na nákup potravín a základných produktov.

Zvýšený dôraz sa kladie na lokálne a udržateľné produkty, pričom mnohí zákazníci uprednostňujú menšie obchody s kvalitným sortimentom.

Marketingové stratégie pre starších zákazníkov by mali byť personalizované, dôveryhodné a praktické. Tu sú niektoré z najúčinnejších prístupov:

  • Dôraz na kvalitu a hodnotu – Starší zákazníci často uprednostňujú produkty s dlhou životnosťou a spoľahlivosťou. Marketing by mal zdôrazňovať praktické výhody a dlhodobú hodnotu produktov.

  • Jednoduchá a jasná komunikácia – Použitie prehľadného dizajnu, väčšieho písma a zrozumiteľného jazyka v reklamách a na webových stránkach pomáha starším zákazníkom ľahšie porozumieť ponuke.

  • Osobný prístup a zákaznícky servis – Starší zákazníci oceňujú priamu interakciu a spoľahlivú podporu. Investícia do kvalitného zákazníckeho servisu môže výrazne zvýšiť ich lojalitu.

  • Tradičné aj digitálne kanály – Hoci sa starší zákazníci stále spoliehajú na televízne reklamy, tlačené materiály a osobné odporúčania, čoraz viac využívajú aj online nakupovanie. Kombinácia offline a online marketingu je preto ideálna.

  • Zľavy a vernostné programy – Starší zákazníci často vyhľadávajú cenovo výhodné ponuky. Vernostné programy, špeciálne zľavy a exkluzívne ponuky môžu byť skvelým spôsobom, ako ich motivovať k opakovaným nákupom.

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu
a niekde inde...
a niekde inde... 

Díky AI.

Inde zas v kontajneroch podobne, len sa nehľadá kvalita, ale kvantita. Podobný základ aj príčina. Žiaľ. A inde zas akési prasce sa prehrabávajú vo svojich účtoch, priberajú do jatočnej hmotnosti a nestačí im a nestačí. Žerú a berú ostatným, čo nikdy pri valove nebudú a ani nechcú byť. Len slušne žiť.

Ja, čo sa v obchodoch občas zastavím s barličkami, rád prídem ku tradičnej pokladni obsadenej človekom, aby som aj prehodil nejaké to slovo vľúdnosti, človečenstva. Nemám žiadnu skúsenosť s automatom, nepôjdem k nemu, ku chladnému stroju, blikajúcemu, čo ma registruje ako kus medzi číslami.

SkryťVypnúť reklamu

Človek, človekovia, buďte ľuďmi!

Vladimír Čuchran

Vladimír Čuchran

Bloger 
  • Počet článkov:  153
  •  | 
  • Páči sa:  1 627x

Kto berie život celkom vážne, prichádza o veľa. Ver mi, s humorom to ide ľahšie. Aj keď často je to cez slzy, ale netreba to vzdať, pokiaľ to ide a ostáva nejaká byľka nádeje a zbytok síl. V živote je nutné vedieť aj vzdať sa, pokoriť sa sile hôr, prírody, úctivo ich odprosiť, že si prekročil tú hranicu, pokiaľ by si zašiel priďaleko a hlavne vedieť, kde je tá hranica. Hoci v živote si človek neustále kladie vyššie a vyššie ciele a hranicu aj prekročí...A ako vravím, aj na šibenicu s úsmevom! Ver mi, treba rozdávať pozitívnu energiu, treba sa rozdávať, urobiť niekoho šťastným - možno aj tam treba hľadať filozofiu bytia, nielen v mysli obrátenej do seba. Pôvodne, profesne stavebný technik, najmä projektant architektúry. Srdcom horal - turista, horolezec, jaskyniar, horský bežec, ochranca prírody. Dnes následkom mozgovej mŕtvice invalid. Ako človek, pesimista, nadobudnutý životnou praxou, fejtonista, srandista. Dôchodca 2018. Ako tak pozerám na svet asi aj pesimistom zostanem... Zoznam autorových rubrík:  turistika, turizmusSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

239 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

323 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu