
Mám hypotézu, že v našej západnej spoločnosti je myšlienkové pozadie jednotlivcov manipulované virtuóznym psychologickým útokom médií, ktoré zamestnávajú špecialistov PR agentúr a reklamnej branže schopných pracovať s podvedomými sugesciami a zneužívať ich. Venujem sa komunikačnej psychoterapii so zamernaím na nepriame sugescie a hypnoterapiu. Avšak u špecialistov médií a politikov sú tieto schopnosti ponímané rôzne - sú to dobrí režiséri, dobrí scénaristi, dobrí rečníci, copywrighteri - ale niektorí majú aj explicitné vzdelanie v "práci s ľudským vnímaním". Páni žurnalisti, spýtajte sa bývalých ministrov, aké špecializácie majú lektori, ktorí ich učili a minuli na nich vyše 100.000 EUR! Koľko je psychológie v politike a médiách? - Stačí ak sa sústredíte počas reklamy aj na kontextové a analógové informácie - sú to psychologické etudy. Okrem správneho radenia informácií pracujú s celou škálou neverbálnych podnetov - od textov a symbolov v pozadí, farieb, tónu hlasu, kompozície, kontrastov, vzťahov, nepriamych sugescií, implikácií a dvojitých väzieb. A to sú reklamy na smiešne prášky na pranie. A čo tak reklama na politické zriadenie? Alebo reklama na vojenský konflikt? Alebo ako by mohla vyzerať reklama na revolúciu - aby ľudia boli ochotní zájsť do extrémov? Ste si istý, že ste takú reklamu ešte nevideli?? Čo ak takáto reklama trvá hodinu a pol a je to také veľdielo manipulácie, že budete presvedčený, že sa dívate iba na neškodný katastrofický film? Ľudské nevedomie je ako huba, nasáva každú správne zvolenú sugesciu, manipuláciu a informáciu, nezávisle na tom, čo si to prajete alebo nie. Nepozrite si film "Inception"...dielo o manipulácii, alebo manipulácie v najhlbšom poňatí? Meta-manipulácia??
Je mi ťažké akceptovať stav „pseudo-slobody", ak denne pozorujem manipulácie v kinematografii a v médiách s evidentným cieľom ovplyvniť, zastrašiť, prekrúcať fakty a zavádzať. Umelo vytvárané hrozby, kauzy a fiktívni nepriatelia, ale i bludné obavy odvádzajú pozornosť od reálnych problémov budúcnosti jednotlivcov aj ľudstva. Skúste si spomenúť, kedy ste naposledy počuli hovoriť svojich lokálnych politikov v médiách o roztápajúcom sa arktickom ľade, o hladujúcich deťoch v rozvojových krajinách alebo o nivočení amazonského pralesa? Ja osobne si na takéto diskusie vôbec nespomínam - svojich voličov radšej zamestnávajú žabo-myšími kauzami, fiktívnymi nepriateľmi a hrozbami, politickou špinou, aférami a intrigami.
Myšlienkové východiská ľudí pre slobodné myslenie, vieru a konanie nie sú získané na základe verných faktov a reality spoločenského prostredia, ale na základe manipulácie s realitou, naprogramovaných vzorov správania a scenárov. Toto sa deje s obyčajným pragmatickým cieľom - aby Systém zastrel svoju ignoranciu a egoistické ciele a občana udržal ako poslušného konzumenta, odovzdaného voliča a pokorného pracovníka. Ak chcete úplne zamedziť tomuto primitívnemu programovaniu prázdneho života, máte jedinú možnosť - odignorovať všetky „zábavné a informačné" kanály Systému. Vynechajte pohodlné televízne noviny a radšej si pohľadajte nezávislé internetové spravodajstvo. Rovnako masové komerčné televízne kanály vám podsunú iba obrazy a hodnoty štandardnému modelu poslušného občana západnej civilizácie. Hollywood je presiaknutý politickými objednávkami a manipuláciou cez azda najsilnejší mienkotvorný nástroj - filmový priemysel. Úroveň podprahového programovania v amerických trhákoch dosahuje virtuóznu úroveň. Jeden príklad, ktorý ma doslova dvíhal v kine zo stoličky. Možno som len vnímavejší divák, ale bolo pre mňa ťažké nevidieť paralelu na aktuálne dianie v Iraku a Afganistane v dialógoch postavy Alexandra Veľkého, keď hájil svoje nehanebné vraždenie a dobíjanie Ázie slovami „ja chcem len ich dobro, prinášam kultúru a poriadok do sveta divochov a chaosu". Rovnako lahôdkou na podporu militantných nálad a náborom do armády bol film o bitke Grékov pri Termopyly s názvom „300". Sparťanskí vojaci boli až príliš americkí - jediné, čom chýbalo boli americké vlajky a žuvačky. A ich boj samozrejme s kým iným, ako „zhýralou mystikou" východu. Ak je Hollywood schopný určovať módu, životné hodnoty a sny ľudí a dokonca aj to aké mená dávajú ľudia svojim deťom, poľahky je schopný ospravedlniť vojny, atentáty a zastierať prebiehajúce zotročenie sveta vykonštruovanými nepriateľmi.