Najlepšia obrana je útok, platí aj pri reklamáciách

Minulý týždeň som kúpila kuracie krky. Chystala som sa uvariť kurací vývar,  tak som po nich siahla, v domnienke, že vývar bude chutnejší. Už dávnejšie som ich nevložila do košíka, akosi som vždy na ne pozabudla. Domnienka sa však premenila na hnev, keď som v nedeľu ráno strhla fóliu z tácky, na ktorej boli uložené. Hoci dátum spotreby ukazoval dátum utorka, smrdeli poriadne už v nedeľu ráno. Kúpila som ich v piatok.  Nadávajúc som tácku hodila do mikroténového sáčku a vyhodila do kontejneru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (95)

Nedalo mi a v návale rozhorčenia som rovno sadla za počítač a napísala reklamáciu príslušnej firme. Adresovala som ju na konktakt "reklamácie" , na konkrétne meno. Pondelok, utorok... nič, žiadna odozva. Nakoľko moje rozhorčenie pretrvávalo a rástlo úmerne ignoráciou reklamačného oddelenia, preposlala som svoj mail znovu, tentokrát na prevádzkového riadieteľa, s textom, že nakoľko z oddelenia reklamácií nik nereaguje, že si dovoľujem moju sťažnosť postúpiť jemu.

Zrazu na ďaľší deň prišla reakcia, z reklamačného oddelenia. Okrem univerzálneho stanoviska, že oni vec najprv prešetrujú a až potom poskytnú stanovisko mi pani naložila hubovú polievku, že sa vraj nemusím obracať na všetky kontakty, ktoré som našla.
Tak toto ma naozaj podráždilo. Napísala som, evidentne naštvanej dáme, že slušnosť káže reagovať, že stačilo, aby mi napísala, že reklamáciu prijali a že stanovisko poskytnú po prešetrení. Tak isto som ju upozornila, že ak dobre počítam, že som sa obrátila iba na dva kontakty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Panej guráž nechýba a tak mi odpísala: "Nechcem nejako rozvíjať túto korešpondenciu, ale práve ste oslovili raiditeľa, ktorý tu už dlhšie nepracuje". Tak to mi už ozaj padla sánka. Na hrubé vrece, hrubú záplatu, povedala som si a odpovedala som. Upozornila som danú pani, že nie som jasnovidka a tak nemôžem vedieť, ktorý pracovník uvedený v kontaktoch firmy tam pracuje, ktorý už nie. Navrhla som jej, aby aktualizovali svoju webstránku, ak si želajú, aby bol jej návštevník v obraze.

Zatiaľ- koniec našej korešpondencie. Viem, som vskutku naivná. Aj sa pomaly "hanbím" priznať, že som ako reakciu na reklamáciu očakávala nejaké ospravedlnenie, náznak snahy o prijatie opatrení, aby sa to neopakovalo, a keďže som v reklamácii podotkla, že moja dôvera v produkty danej firmy je naštrbená, tak som očakávala aj niečo v tom zmysle... Nič, dočkala som sa okrem jednej či dvoch viet týkajúcich sa reklamácie akurát neprístojných reakcií pani, ktorú asi zaskočilo, že niekto si dovolil reklamovať smradľavé mäso a ešte si dovolil aj urgovať.

SkryťVypnúť reklamu

Náš zákazník, náš pán! To iste! Až naprší a uschne...

S touto mojou skúsenosťou som sa podelila s priateľkou. Tá mi dnes napísala mailík, že počúvala nejakú reláciu v rádiu Slovensko a zachytila, že sa hovorilo o danej firme, ktorej sa vraj od februára rapídne množia reklamácie na páchnuce hydinové mäso. Bingo! Takže nie som sama. Podráždená pracovníčka oddelenia má asi viac reklamácií. Iste nie som sama, čo sa sťažujem! To znamená, že čítajúc moju reklamáciu už o danom probléme dobre vedela a podľa mňa, už to mali riešiť!

Z reakcií usudzujem, že firma má pocit, že pánom je ona a podľa toho sa aj správa. Namiesto ospravedlnenia sa drží hesla: "Najlepšia obrana je útok". Takto to (stále) na tom našom Slovensku chodí. Žiaľ...

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme, existujú aj výnimky. Som rada, že som sa s nimi mohla stretnúť. Nieže by ma tešilo, že som už neraz čosi reklamovala. Lepšie by bolo nemusieť sa biť za svoje práva. Ale firma, ktorá sa vie za "zmätok" ospravedlniť, dokáže vyjadriť nádej v to, že človek nestratí v ich výrobky napriek zlej skúsenosti dôveru, ktorá dokonca dokáže ako ospravedlnenie poslať nejaký prézent , prípadne náhradu nepoškodeného tovaru za reklamovaný (čo sa mi už stalo), tak tá patrí medzi to mizivé a vzácne percento firiem, ktorým záleží aj na spotrebiteľovi a dokonca na jeho dôvere a spokojnosti.

Jana Dratvová

Jana Dratvová

Bloger 
  • Počet článkov:  590
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Milujem písmenká a rada sa s nimi hrám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprcha duše vo veršijedlo, bylinkyoprášené spomienkyMôj zverinecČriepky dňaUletené, pokus o fejtónSúkromnéNezaradené kadečo

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu