Tento týždeň som bola v Nitre na konzultácii u jedného lekára, uznávaného odborníka v danej oblasti. Keď som prišla domov, zistila som, že kartička poistenca zostala ležať u neho pri počítači. Do počítača nahadzoval z nej údaje, potom sa presunul inde a pri odchode, síce podávajúc mi moju dokumentáciu a cédéčka z vyšetrení, opomenul kartičku. Ja som bola v takom strese, že taká "drobnosť" mi na rozum ani neprišla.
Kartičku však nutne potrebujem, kvôli ďaľším potulkám... Zavolala som kanceláriu mojej poisťovne a vysvetlila som, čo sa mi stalo. Poprosila som o vystavenie novej, s tým, že sa po ňu zastaví manžel. Stalo sa.
S čerstvou, ani nie 24 hodín starou kartičkou, som dnes navštívila iného odborníka, tentokrát v Ružomberku. Pán doktor si potreboval pre svoje účely urobiť fotokópiu mojej kartičky , tak sa na chvíľu vzdialil z ambulancie do kancelárie. O chvíľu prišiel a na tvári mu hral taký divný náznak trápneho úsmevu. "Viete čo som vám vyparatil?" spýtal sa ma skôr ako som si stihla jeho divný pohľad vychutnať. "Netuším", bola moja odpoveď, veď ako by som aj tušiť mohla. "Ja som vám skartoval kartičku poistenca. Máme novú fotičku kombinovanú aj so skartovačkou. Sekretárka asi zabudla funkciu skartovačky vypnúť. Vložil som ju do prístroja na skopírovanie, a ono ju po sfotení ihneď stiahlo na skartovanie. Snažil som sa ju zachytiť, žiaľ, nedalo sa už". Ostala som ako obarená, no zrazu mi to prišlo tak smiešne, že som sa rozosmiala. Pridal sa aj pán doktor. Keď som mu vysvetlila, že kartička nemá ani 24 hodín, náš smiech sa ešte zintenzívnil. Pán doktor mi do ruky strčil aspoň fotokópiu a jednu si ponechal pre svoje účely. Kartička v stave niťoviek do slepačej polievky zostala v pekelnom stroji.
Na rozum mi prišla Stanka Kolesíková a jej nedávny príspevok na blogu o kartičkách poistenca. Myslím, že ak toto bude čítať, že sa tiež zasmeje. Takôto sa môže stať iba mne.
Som zvedavá, ako zareaguje pani v poisťovni, keď jej v pondelok zavolám, že som znovu prišla o kartičku. Nie som si istá, či mi uverí. Ale snáď uzná, že takúto sprostosť si človek ani nie je schopný vymyslieť, že toto je ozaj čosi, čo priniesol "život".
Takže, milí potencionálni pacienti, keď budete podávať kartičku zdravotníckemu personálu, a zistíte, že ju chcú prefocovať, prosím... zistite si, či nemajú taký pekelný stroj ako na spomínanom pracovisku. Ak majú, upozornite pána doktora, nech si vypne funkciu skartovania... ušetríte si behačky na poisťovňu za účelom vystavenia kartičky novej.
Stále sa na tom pochechtávam, neviem sa ani na usilovného pána doktora hnevať...(aj keď doteraz som celkom nepochopila ako sa to stalo...)