
Vybrala som z tašky nákup, skoro všetko smerovalo do chladničky. Zrak mi zaparkoval na spomínanej klobáse. Upútali ma na nej akési čierne fľaky. Nedalo mi, vzala som nôž a zakrojila. Vykukla na mňa akási hnusná čierna hmota, neidentifikovateľnej štruktúry. Nespokojne si šomrajúc popod nos som skúsila zakrojiť ešte raz, že teda tú čiernu hmotu vykrojím a snáď aspoň zvyšok klobásy bude použiteľný. Mýlila som sa...
To ma už tak vytočilo, že som si klobásu odfotila a rozhodla sa, že ju pôjdem vrátiť. Na moje veľké prekvapenie som dokonca našla aj bloček, totiž pri bežnom malom nákupe ho nie vždy prinesiem domov. Na informáciách som sa hneď obrátila na službukonajúcu slečnu a bez zbytočných omáčkoidných rečí som vytasila na ňu inkriminovanú klobásu. Prevrátila oči a s nehraným odporom z nej vypadlo: "No, fuj". Vrátila klobásu do sáčku a opatrne sa opýtala, či mám aj bloček. "Mám, sama sa čudujem, že som ho našla, ale mám", hrdo som ho podávala slečne. Vzala bloček a kĺzala po ňom očami. "To nie je správny bloček, pani, tá klobása tu nie je". V momente som sa ohradila, že musí tam byť a spamäti som jej vymenovala ostatný tovar, ktorý som kupovala zároveň s klobásou, vari trištvrte hodinu pred týmto, práve sa realizovaným rozhovorom. "Áno, všetko sedí, ale tá klobása tu nie je". Poviem vám, že situácia vyhodila z konceptu mňa ale aj slečnu. "Ozaj ste to kupovali naraz?", pre istotu sa opýtala. Zavolala si na pomoc kolegyňu, lebo to už bolo nad jej sily. Mne sa zrazu vybavila scéna pri kase, no nechala som si ju pre seba.
"Chcela som si pozrieť fotky na facebooku, ale mne sa vôbec neukazuje, čo kto nové dá na stránku, nevieš prečo? Ukazuje sa to len tým, ktorí si často píšu? Nejako tomu nerozumiem", toto som si vypočula pomedzi to, ako mladá brigádnička preháňala môj tovar čítačkou. Jednoznačne dobre neskamarátená s facebookom sústredená počúvala kamoškinu odpoveď. Prešla som to bez komentára, viem pochopiť, dievčence si chceli čosi povedať. Došlo mi však, že v tom jej "zaneprázdnení" musela prejsť spomínanou klobásou tak cez čítacie zariadenie, že sa "nestrafila" kódom...
Obidve pracovníčky informácií nevedeli ako reklamáciu poriešiť. Veď som za klobásu neplatila, tak samozrejme, že mi peniaze vrátiť nemohli. Nakoniec jedna z nich vytiahla spod pultu z krabice hrnček a podávala mi ho so slovami, že teda nech sa nehnevám, že aspoň malé "bolestné" nech prijmem ako ospravedlnenie. Nakoniec sme sa už všetky tri zasmiali, lebo toto je ozaj situácia, ktorá sa asi denne nestáva.
Vybrala som sa však znova aj na predajňu, zašla som si k pultu údenín a spýtala som sa predávajúcej, kto je výrobcom klobásy. Veď Kaufland bol v tom nevinne. Vysvetlila som jej, že som ju práve prišla reklamovať a že chcem fotku poslať aj výrobcovi. A tak som sa dozvedela, že túto špeciálnu tradičnú domácu receptúru má na svedomí firma Cimbaľák... Poslala som im fotku mailom a počkám si na vyjadrenie, čo za špéci ingredienciu do klobás pridávajú...
Že sa mi takéto nestane, keď kupujem niečo fajné a drahé, cha! Neúprosná čítačka zachytí všetko... Asi to čudo, čo bolo v klobáse dokázalo zblbnúť aj čítacie zariadenie... Alebo žeby bol na vine Facebook?