
Samotná agenda výhrady svedomia je liberálna a existuje v štátoch ako Holandsko (ktoré je brané ako prototyp liberalizmu), Francúzko (kde existuje odluka cirkvi od štátu od roku 1905) a Belgicko (kde je riadne zaregistrované Filozofické združenie ateistov, ktoré čerpá peniaze z rozpočtu rovnako ako cirkvi). Túto skutočnosť však slovenské média veľmi neukazujú na svetlo. Hovorí sa len o návrate do 15. storočia. Profesor Kusý si danú skutočnosť asi rovnako nechce pripustiť a tak sa s ňou radšej ani nezaoberá. Veď by mu nezapadala do skladačky.
Majster Kusý je na mediálnej scéne známy predovšetkým ako odborník na všetko čo súvisí so spoločnosťou a nerobí mu problémy (podľa okolnosti) podpisovať svoje články ako politológ prípadne sociológ. Veď oba predmety spadali svojho času pod marxizmus-leninizmus v ktorom je skutočný odborník.
Zaujímavé však je, že po jeho analýzach nehodných profesora (napr. „vláda sa teraz bude už venovať iba údržbarskej činnosti“) je neustály hlad v rôznych médiach. Ak bola nízka účasť vo voľbách, tak sa všetci hrnú k Majstrovi po šalamúnsku odpoveď, či za to môže počasie alebo nechuť voličov prípadne slabá informovanosť. Ak Majster prečíta nejakú knihu, hneď o tom musí dať vedieť v nejakom komentári (ako v prípade knihy Moravchik, J.: Nebe na zemi). Majster musí byť jednoducho stále na scéne, veď davy ho netrpezlivo očakávajú. K rannej káve si predsa potrebujú prečítať nejaké kecy pretkané odbornými výrazmi (ako determinovať, premisa, etablované atď.). Majster teda žne vavríny kdekoľvek sa objaví. Veď je to taký milý šedivý pánko.