
Nebezpečenstvo živočícha cyklofašista obyčajný (lat. cyklofascismus vulgaris) tkvie v tom, že nie je veľmi náročný na podmienky (napr. pre svoj život potrebuje výrazne menšiu plochu biotopu ako chránený druh motorista benzínovitý (lat. automobilius naftus)), spôsobuje škody na HDP krajiny (menšia potreba fitnescentier a liposukcie) a vo všeobecnosti je veľmi agresívny (napr. pri metamorfóze na chodca požaduje vytlačenie motoristu benzínovitého z chodníkovej nivy).
Výskyt cyklofašistu obyčajného bol v minulosti zriedkavý a skôr raritný, do určitých biotopov (ako je asfaltová cesta) sa presúval iba omylom (zablúdené a dezorientované jedince). V poslednej dobe však evolučné procesy tohto druhu spôsobili jeho väčší výskyt a rozšírenie aj v meste mieru. Zatiaľ dostatočne neverifikované výskumy pracujú s hypotézami príčin od globálneho otepľovania až po nebezpečné vzorové podtypy cyklofascismus vulgaris saganus petrus a cyklofascismus vulgaris charus zdenus.
Vladimír Palko, Jr. správne uviedol, že v poslednom období badať nebezpečné kríženie cyklofašistu obyčajného s chodcofašistom krokovým. Jednodňový biotop vznikol na Heydukovej ulici priamo v srdci mestského organizmu. Chvalabohu vďaka ostražitým občanom ako pán Palko, budovateľ vlasti, je už zaniknutý. Adolf Heyduk by určite napísal na tento hrdinský čin zbierku Cymbál a husle II. Na nebezpečenstvá tohto druhu treba upozorňovať permanentne (najlepšie na korenšpondenčných lístoch, telexafom alebo telegramami), aby sa druh kriticky nepremnožil, ako sa to stalo v Kodani. Tam už chudáci sú stratení a nie je cesta späť.
Vladimír Palko, Jr. za upozornenie na nebezpečenstvo cyklofašistu obyčajného by si zaslúžil nielen vavrínový veniec na hlavu, ale aj slávnostne zavesenie pneumatiky okolo krku.
PS: Autor týchto riadkov posledné roky badá príznaky, ktoré sa spájajú s druhom cyklofašista obyčajný kríženého s chodcofašistom krokovým, bude rád, ak mu niekto poradí, čo má s týmito symptómami robiť. Pravidelné inhalovanie benzínu už neprináša žiadne účinky.