Skutočnosť, ktorá ma doslova položila, bol spôsob, akým sa rozhodli výrobcovia istého produktu podať na trh svoj výrobok. Pre nich- azda tradičný, pre mňa- dych vyrážajúci nápad. Išlo totiž konkrétne o jeden z aktuálnych výrobkov na trhu, lyže. Čo ma však dorazilo, bola osoba, ktorá ich prezentovala. Osoba Ježiša Krista. Najprv sa mi zdalo, že po náročnom dni len vidím už aj to, čo neexistuje, ale na moje veľké sklamanie, bola to krutá realita. Ježiš, oblečený v športovom odeve, s rukami rozpaženými tak ako na kríži, v ktorých mal však miesto klincov lyže. Neuveriteľné. Úplný vrchol však už bol názor riaditeľa firmy propagujúcej daný výrobok. Podľa jeho slov má reklama poukázať na celosvetový záber a symboly viery, slobody a večnosti. Synonymá, ktoré sa mi nádherne hodia k Ježišovi a k jeho osobnosti. Ale v tomto kontexte?!Ako je vôbec možné, že táto reklama má mieto v našej spoločnosti?
Keď sa pred časom objavila reklama prezentujúca mŕtve embryo ako poukázanie na potrebu boja proti potretom, vyvolalo to vlnu diskusií. A čo urobí toto? Budeme sa na to len nečinne prizerať?
Tak uvažujem, čo asi môže takáto foma prezentovania a "medializovania" Ježiša priniesť.. Predstavme si malé dieťa, ktoré na spomínanom bilboarde spozná osobu Toho, o ktorom mu doma rozprávajú ako o niekom veľkom, kto ho ľúbi. Ono nepochopí, že lyže v Jeho rukách sú len krutým výsmechom Jeho samého, pretože tam, v nich, má svoje pravé miesto kríž. Jeho rodičia ho možno len strhnú za ruku so slovami, nech si to radšej nevšíma a sami len nechápavo pokrútia hlavou, ako keby sa k tomu mali vyjadriť. A čo mladý adolescent, ktorý považuje vieru za čosi zastaralé? S úškrnom sa možno len zasmeje, aká "zaujímavá reklama". A reakciu neveriaceho si už radšej ani nechcem predstaviť. Azda sa len víťazoslávne pousmeje nad faktom, ako očividne si my, čo si hovoríme "kresťania", vážime toho, komu hovoríme "náš Pán". A tí, ktorí Ježiša ozaj milujú, už len sklopia zrak a s bolesťou v srdci a slzami v očiach prejdú nemo okolo.
Ja osobne som veľmi zvedavá, ako sa bude danému produktu s takouto reklamou na trhu dariť. Som z toho znechutená, pretože sa nazdávam, že osobnosť Ježiša sme hlboko ponížili a degradovali len na úroveň pseudocelebrít, akých je všade plno. A zvlášť na bilboardoch. Ale je tam miesto aj pre Ježiša? Možno áno, ale v úplne inom kontexte. Povedzme, reklama na predaj konkrétneho kresťanského periodika. Ale inak tam podľa mňa nemá čo robiť. Jeho miesto je úplne inde. V našich srdciach. Tam by ho mal mať každý z nás..
Zvlášť teraz pred Vianocmi je to veľmi nevhodná reklama a ozaj úprimne ľutujem obyvateľov mesta, ktorí sú denno - denne svedkmi tohto výjavu. Je hodné zamyslieť sa, kam vlastne tá naša spoločnosť speje..