Ako nositel J1 viz viem, ze nemusim odvadzat Social Security Tax a Medicare Tax. O Federal Income Tax som ale nenasla relevantnu zmienku (resp. som nasla viacero relevantnych zmienok, ktore sa roznili), tak som si prisla po pomoc k odbornikom osobne.
"...Viete mi pomoct?"
Pan sa velmi snazil, ale nebol to "jeho odbor". Dal mi vyplnat dotaznik a po desiatich minutach sme dosli k zaveru.
"Moment, este chvilu, odpoved sa uz generuje."
"Jeeej ,takze uz viem, ci mam platit Federal Income Tax?"
"To nie, ale uz vieme, ze ste "non-resident alien"."
No ano, to skutocne bolo treba zostavit vyskumny tim na zisk tejto informacie.
"Mrzi ma to, viac nedokazem v tejto chvili urobit. Zavolate si na toto cislo, tam vam budu vediet odpovedat."
Bolo to cislo, kde sa ma dostat odpoved na akukolvek otazku z danovej legislativy. "Dobry den..."
"No toto nie je uplne moj odbor, ale skusime vam pomoct."
Neznalost zakona neospravedlnuje ani obycajnych smrtelnikov, takze uradnickovia nech s tym na mna nejdu, ze to nie je ich odbor. To bol taky skromny alebo skutocne o vizovej a s nou spojenej danovej povinnosti nikto nechyroval?
A to som na tuto prvotnu odpoved cakala pol hodiny na linke. Danovy urad po vybrati si oddelenia, ktore chcem kontaktovat, zapol svoju uvitaciu schranku, kde som bola ihned informovana o tom, ze na linke mozem cakat od 10 do 30 minut. Hned ako vybavia zakaznika a zakaznikov v poradovniku predo mnou, pridem na rad ja. Dufam, ze aj hasici, policajti a prva pomoc ponuka podobnu sluzbu. Po vyplneni dalsieho dotaznika sme dosli k zaveru, ze federalnu dan z prijmu platit nemusim, ale mozem. Aha. Na konci roka si o nu mozem zo Slovenska poziadat.
Mala som este jednu otazku. Pan uz nemal k dispozicii ziaden aktualny dotaznik, tak ma transferoval- cakala som dalsich 26 minut. Takyto customer service urcite nema obdoby.