Deti z MŠ na Iľjušinovej v Bratislave, pod vedením pani riaditeľky Králikovej, objavovali svet rastliniek a včielok. Na tom by ešte nebolo nič zvláštne, ale oni ho skutočne OBJAVOVALI. Skúmali pod miktoskopom peľ, presádzali kvetiny, lietali ako včely, vyrábali nálepky na med, ale hlavne sa zabávali. V EDULAB-e to bzučalo ako v úli. Ako by vyzerala hodina na túto tému na strednej škole? Dotkli by sa žiaci niečoho iného ako zošita a knihy? Neviem, ako je to na prírodovedných predmetoch, ale na tých, ktoré učím ja (dejepis, občianska náuka), máme stále utkvelú predstavu, že musíme dostať informácie z bodu A (kniha), do bodu B (hlava študenta) a potom z odstupom času zistiť, či to náhodou študent nezabudol. Popravde, nemám pripravenú teóriu, ako by to malo byť. Myslím však, že smerovanie učiteliek a detí z MŠ Iľjušinova stojí za zamyslenie. Posúďte sami.
Ján Machaj