Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
edulab

edulab

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezisková organizácia, ktorej cieľom je hľadanie podoby školy v 21. storočí. Zoznam autorových rubrík:  EDULAB - projektyZažili sme v EDULAB-eUčime digitálneNezaradené

Učime digitálne

Škola hrou a iné digitálne zábavky - Bett 2015

edulab

Škola hrou a iné digitálne zábavky - Bett 2015

Koncom januára sa v Londýne uskutočnila jedna z najväčších udalostí digitálneho vzdelávania - Bett show 2015. Štyri dni hľadania odpovedí na tému prítomnosti a budúcnosti školy priniesli veľa inšpirácie. Čo sme si v Londýne všimli my?

  • 4. feb 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 904x
  • 4
Tisíc a jeden tuul

edulab

Tisíc a jeden tuul

Od spustenia TUULu v októbri 2013 ubehlo viac ako pol roka. Za ten čas sa toho veľa zmenilo. Od aplikácie so základnou funkcionalitou sa TUUL rozrástol na komplexný systém, v ktorom sa denne objavujú nové materiály a funkcie. Začiatkom mája 2014 sme prekročili číslo 1000 zverejnených materiálov. Čo ešte sa od vzniku portálu zmenilo?

  • 5. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 699x
  • 0
Deti si cestu nájdu aj samé

edulab

Deti si cestu nájdu aj samé

Dnes ráno sme mali tú česť privítať na pôde našej najmodernejšej triedy na Slovensku skupinku druháčikov, ktorí si u nás robili kurz z čarodejníctva. Nie, nebudem prezrádzať celý program. Ten si príďte skúsiť s vašimi žiakmi sami.

  • 21. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 395x
  • 0
IKT na našich školách - kvantitu máme, kvalita je výzva

edulab

IKT na našich školách - kvantitu máme, kvalita je výzva

Európska komisia (EK) publikovala vo februári tohto roka rozsiahlu, 163-stranovú analýzu obsahujúcu výsledky prieskumu o využívaní informačno-komunikačných technológií vo vzdelávaní. Prieskum zahŕňal 31 krajín, z toho 27 členských krajín EÚ plus Chorvátsko, Island, Nórsko a Turecko. Celkovo bolo oslovených 190 tisíc respondentov - žiakov, študentov, pedagógov a manažérov škôl. Keďže publikácia obsahuje množstvo údajov, ktoré na tejto ploche nie je možné zreprodukovať, sústredím sa na to, ako si v prieskume vodilo Slovensko a aké sú hlavné zistenia.

  • 22. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 295x
  • 0
Potrebujeme modernizáciu školstva?

edulab

Potrebujeme modernizáciu školstva?

Ak chceme diskutovať o modernizácii školstva, musíme mať v prvom rade jasno v tom, čo pojem modernizácia znamená. V minulosti naši predkovia rovnako označovali veci, ktoré sú pre nás dnes presným opakom. Kedysi bola moderná tabuľa s kriedou a ešte nedávno to bol monitor na stole každého žiaka. Je modernizácia kľúčový pojem alebo je to len vata, ktorú vkladáme všade tam, kde chceme zakryť, že vlastne nemáme čo konkrétne povedať?

  • 23. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 767x
  • 0
Kniha je mŕtva, nech žije kniha!

edulab

Kniha je mŕtva, nech žije kniha!

Dva krát nevstúpiš do tej istej rieky, tvrdil Herakleitos a touto metaforou chcel postihnúť neustále premeny, ktoré sú nášmu svetu vlastné. Dnes by sme mohli jeho slová aktualizovať do novej podoby - dva krát nekúpiš ten istý mobil, pretože keď prídeš na druhý deň do obchodu, už je na pulte nový typ. Prúd premien, ktoré spôsobujú technológie je tak dravý, že zasahuje aj do najposvätnejších kútov našej kultúry. Veď čo môže byť väčším pilierom nášho sveta ako kniha? A čo z nej ostane, ak sa rozplynie v efemérnych cloudových aplikáciách, ako sa to deje hudbe, či novinám? Všetko a nič.

  • 10. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 775x
  • 1
V Čechách sa v digitálnych hniezdach zahniezdili nadšené deti

edulab

V Čechách sa v digitálnych hniezdach zahniezdili nadšené deti

To, čo bolo na začiatku nápadom riaditeľa jednej zo znojemských základných škôl sa postupom času stalo zásadným prelomom vo výučbe v Českej republike. Projekt nazvaný Digitálne hniezda šikovne využíva modernú počítačovú techniku, aby motivoval deti k učeniu. Žiaci sú nadšení, ich výsledky prevyšujú republikový priemer, takže niet divu, že projekt sa šíri na ďalšie školy.

  • 8. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 536x
  • 0
V Austrálii prebieha digitálna vzdelávacia revolúcia

edulab

V Austrálii prebieha digitálna vzdelávacia revolúcia

Rôzne krajiny sa pokúšajú reflektovať na prudký technologický vývoj vo svojom vzdelávacom systéme rôzne. Nie je na tom inak ani Austrália, krajina, ktorá pre svoju vzdialenú geografickú polohu na opačnej strane zemegule nie je na Slovensku často diskutovanou témou. Zhodou okolností som však mal možnosť takmer súčasne naraziť na dve zaujímavé informácie týkajúce sa rozvoja a skúsenosti z používania digitálnych technológií v austrálskych školách.

  • 25. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 222x
  • 0
Intel Teach – škola online hrou?

edulab

Intel Teach – škola online hrou?

V máji 2012 som v rámci Programu podpory digitalizácie škôr, ktorý realizuje Edulab, absolvovala školenie Intel Teach - Essentials o ktorom som na tomto blogu už písala. Na uvedenom školení ma vybrali na jeho ďalšie pokračovanie - Advanced online pre pokročilých, ktoré sa konalo v júli v anglickom meste Swinden, priamo v pobočke Intelu. Bolo nás 15 učiteľov z celého sveta a naučili sme sa toho veľa o učení v online prostredí.

  • 25. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 069x
  • 13
Škola bez budovy a personálu má 162 miliónov žiakov

edulab

Škola bez budovy a personálu má 162 miliónov žiakov

Mnohé školy či univerzity po celom svete by považovali za obrovský úspech, ak by sa o výklad učiva, či prednášky svojich pedagógov zaujímali tisíce ľudí. Existuje však akadémia, ktorá zo začiatku zamestnávala iba jedného človeka, ktorý navyše nie je ani pedagógom, a napriek tomu sa o jeho lekcie zaujímajú desiatky miliónov študentov. Hoci táto akadémia nepatrí do Ivy League (kde čiastočne jej príbeh začal), je v mnohom pre dnešnú dobu rovnako výnimočná. Od samotného príbehu prvotnej myšlienky jej vzniku až po to, že je pre používateľov zadarmo.

  • 13. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 615x
  • 3
Učíme digitálne – nepredstaviteľne malé a neuveriteľne veľké

edulab

Učíme digitálne – nepredstaviteľne malé a neuveriteľne veľké

To, čo je pre niekoho jednoducho pochopiteľné, môže byť pre druhého abstraktné a neuchopiteľné. S týmto problémom sa počas výučby stretávame často. Na dejepise majú niektorí žiaci problém pochopiť plynutie času pred naším letopočtom (vo svete záporných čísiel to funguje inak) pre iných je zas problém predstaviť si abstraktné filozofické koncepty. Presnejšie povedané, nejedná sa o žiaden problém - jednoducho každý človek chápe iným spôsobom. Názorné vyučovacie pomôcky to môžu čiastočne napraviť. Umožňujú ukázať o čom hovoríme. V súčasnosti máme obrovské množstvo názorných digitálnych pomôcok prístupných online. Stačí zapnúť projektor alebo interaktívnu tabuľu, kliknúť na správny materiál a učíme názorne. V práve o tom bude táto rubrika - má inšpirovať k názornému vyučovaniu pomocou digitálnych technológii.

  • 6. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 546x
  • 0
SkryťZatvoriť reklamu