Rezort dopravy nedávno pripustil, že na vybraných úsekoch diaľnic uvažuje o zvýšení maximálnej povolenej rýchlosti na 160 km/h. Konkrétne má ísť o dva úseky, Križovatka Rakoľuby – Trenčín (14,6 km) a Bytča – Vrtižer (10 km). Hovorí sa aj o treťom úseku, pravdepodobne na diaľnici medzi Prešovom a Košicami.
Našťastie, Národná diaľničná spoločnosť zavedenie stošesťdesiatky neodporúča. Z finančných dôvodov. K spomínanému návrhu však evidentne chýba analýza zdravého rozumu. Na desaťkilometrovom úseku vodič ušetrí presne 51 sekúnd času. Pritom sa však ženie rýchlosťou kde za jednu sekundu prejde 44 metrov a brzdná dráha sa za ideálnych okolností predlžuje na 125 metrov (za mokra na 167 a v snehu dokonca na viac ako 670 metrov). Pre porovnanie - brzdná dráha auta idúceho rýchlosťou 130 kilometrov za hodinu je na suchej vozovke 83 metrov, na mokrej 110 a na snehu dokonca 440 metrov.
Navrhované úseky intenzitou dopravy nepatria medzi najvyťaženejšie, takže dôvodom na zvýšenie rýchlosti nie je ani lepšia plynulosť premávky. Oboma úsekmi prejde v priemere 20 tisíc vozidiel denne (pre porovnanie, na trase Vajnory – Senec je to až 46 tisíc vozidiel), takže návrh postráda akýkoľvek rozumný zmysel. Teda okrem toho psychologického - pôžitku z rýchlej jazdy v rýchlom aute. Diaľnica však nie je okruh Formuly 1. Viac ako 25 tisíc dopravných nehôd a 347 mŕtvych na slovenských cestách v roku 2009 by malo byť dostatočným varovaním.