Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Michal Feik

Michal Feik

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  259x

Propagujem zdravý životný štýl od ekologickej dopravy až po zdravé potraviny. Chodím po svete s otvorenými očami, hľadám inšpirácie a snažím sa ich pretaviť do bežného života aj u nás. Venujem sa najmä komunikácii s médiami a marketingu. Zoznam autorových rubrík:  Zdravé potravinyKultúraCyklodopravaŽivotné prostredieDopravaNázoryCestovanieSamosprávaSpoločnosť

Doprava

Železničná trať Piešťany-Vrbové odchádza do histórie. Nahradí ju cyklotrasa

Michal Feik

Železničná trať Piešťany-Vrbové odchádza do histórie. Nahradí ju cyklotrasa

Trať bola otvorená v roku 1906 a pôvodne mala dĺžku 11,8 km. Dlhé roky chátrala a v jej telese vznikne cyklochodník.

  • 25. feb 2024
  • Páči sa: 12x
  • Prečítané: 6 932x
  • 4
Prečo Poliaci stavajú diaľnice 8-krát rýchlejšie ako my?

Michal Feik

Prečo Poliaci stavajú diaľnice 8-krát rýchlejšie ako my?

Poliaci postavili za 20 rokov vyše 4000 km diaľnic a rýchlostných ciest. My za ten istý čas len 500.

  • 13. okt 2023
  • Páči sa: 51x
  • Prečítané: 21 956x
  • 49
Tento vlak nám ušiel (alebo prečo kolabuje verejná doprava)

Michal Feik

Tento vlak nám ušiel (alebo prečo kolabuje verejná doprava)

Odrieknuté či horiace vlaky, zrušené trate a najnovšie aj nedostatok rušňovodičov. Príčiny?

  • 12. jan 2022
  • Páči sa: 14x
  • Prečítané: 1 538x
  • 2
Vlakom do Bystrice rýchlosťou konského povozu

Michal Feik

Vlakom do Bystrice rýchlosťou konského povozu

Cesta vlakom z Bratislavy do Banskej Bystrice trvá tri a pol hodiny, čo je v priemere 66 km/h. Napriek tomu štát nevidí potrebu železnicu modernizovať.

  • 17. sep 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 444x
  • 4
Prečo potrebuje Bratislava poriadok v parkovaní

Michal Feik

Prečo potrebuje Bratislava poriadok v parkovaní

Bratislava je jediné hlavné mesto, ktoré nemá prijaté parkovacie pravidlá. Výsledkom je chaos a parkovanie áut prakticky kdekoľvek. Na prijatie pravidiel doteraz chýbala najmä odvaha.

  • 25. máj 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 035x
  • 164
Cargo bikes: Revolúcia v zásobovaní Starého Mesta

Michal Feik

Cargo bikes: Revolúcia v zásobovaní Starého Mesta

Zásobovanie historického Starého Mesta v súčasnosti spôsobuje viacero problémov: kolízie áut s chodcami, zablokované uličky, zničená dlažba, emisie, hluk, prach. Dá sa to riešiť inak?

  • 15. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 280x
  • 9
Pribinova ulica pri Eurovei – koniec parkovania na chodníkoch

Michal Feik

Pribinova ulica pri Eurovei – koniec parkovania na chodníkoch

V okolí Eurovei sa mení dopravný režim. Od júla majú cesty slúžiť autám a chodníky výlučne chodcom. Hlavné mesto zaviedlo novú organizáciu dopravy, ktorá zakazuje parkovanie vozidiel na chodníkoch.

  • 10. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 695x
  • 18
Elektrobusy v Bratislave. Sci-fi?

Michal Feik

Elektrobusy v Bratislave. Sci-fi?

Vrčiace motory, kúdole výfukových plynov, ale aj neustále rastúce ceny pohonných hmôt a s tým spojené vysoké náklady na prevádzku a údržbu autobusov MHD. Nemožno sa preto čudovať, že v mysliach väčšiny z nás je potom autobus ekvivalentom smradľavého, neefektívneho a zastaraného typu dopravy. V posledných rokoch sa začína uvažovať o nahradení dieselových motorov inými alternatívami – plyn, hybrid, ale čoraz viac aj elektrina. Sú elektrobusy v bratislavskej MHD utópia? Vyskúšal som.

  • 2. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 315x
  • 13
Kto môže za úmrtia chodcov pod kolesami áut?

Michal Feik

Kto môže za úmrtia chodcov pod kolesami áut?

Od začiatku roka zomrelo na cestách následkom zrážky s automobilom dvanásť chodcov. Polícia na to reagovala sprísnením hliadok na priechodoch a hrozbou pokutovania peších, ktorí nebudú dodržiavať predpisy. Nedisciplinovanosť chodcov je však len následkom stavu, ktorí sme dopustili my všetci. Bezohľadnosť účastníkov cestnej premávky, ale aj chaos v doprave – autá na chodníkoch, chodci na cestách, cyklisti v peších zónach či zrážky električiek s autami. Najmä však nerešpektovanie zmysluplnej prepravnej práce pri projektovaní dopravy. V našich hlavách je na nedotknuteľnom piedestáli stále individuálny automobilista.

  • 18. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 069x
  • 15
Parkovanie na chodníkoch je proti rozumu

Michal Feik

Parkovanie na chodníkoch je proti rozumu

Zákon, ktorý paušálne umožňuje autám parkovať na chodníkoch, nenájdete nikde v Európe. Dokonca ani v žiadnych iných civilizovaných krajinách. Výsledkom toho je unikátny pohľad, ktorý môžete vidieť len na Slovensku: cesty plné áut, parkoviská plné áut a chodníky plné áut. Ako na slalome: chodcom, ťažko zdravotne postihnutým, rodičom s kočíkmi či nevidiacim tak neostáva nič iné len kľučkovať pomedzi zaparkované autá. Navyše, autá ničia obrubníky, dlažbu aj asfalt a chodníky sa tak stávajú pre chodcov prakticky nepoužiteľné. O ohrozovaní peších a ich bezpečnosti nehovoriac.

  • 10. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 162x
  • 69
SkryťZatvoriť reklamu