Bývalý primátor Andrej Ďurkovský v roku 2010 presadil zjednosmernenie Viedenskej cesty, čo prezentoval ako svoj príspevok k Európskemu týždňu mobility. Bolo to nedomyslené riešenie, ktoré paradoxne pritiahlo na okraj unikátneho (a najstaršieho európskeho verejného parku) Sadu Janka Kráľa ešte viac áut. Viedenská cesta sa tak stala jedným veľkým parkoviskom. Čo bolo horšie, zjednosmernením tejto ulice sa zakázal vjazd cyklistov smerom od Starého mosta. Polícia premávku cyklistov v protismere tolerovala, bolo to však nekomfortné a hlavne nie zrovna najbezpečnejšie riešenie.
Keď sme v máji minulého roka zriadili Komisiu mesta pre cyklodopravu, riešenie Viedenskej cesty sa stalo TOP 5 prioritou. Pôvodné riešenie počítalo s vybudovaním zložitých stavebných konštrukcií medzi Viedenskou cestou a Dunajom s nákladmi rádovo niekoľko milión korún. Riešenie, s ktorým prišla Komisia pre cyklodopravu, bolo vytvorenie cyklopruhu v jednej časti vozovky.
Tento návrh sprvu narazil na nesúhlas Krajského dopravného inšpektorátu. Tí síce napokon súhlasili s vedením cyklopruhu vo vozovke, avšak presadzovali osadenie tzv. klemfixov (pevných zábran). Zjednodušenie priniesol nový cestný zákon, ktorý vstúpil do platnosti 1. novembra 2011 a umožnil aj vjazd cyklistov do jednosmerky v protismere. Na základe toho sa podarilo presadiť riešenie, ktoré je dnes zrealizované. Na ceste je vytvorený obojsmerný pruh v šírke 3 metrov vedľa existujúceho protipovodňového múru. Celkové náklady na realizáciu kilometrového úseku sa dostali na úroveň 9 100 eur a boli hradené z bratislavského mestského rozpočtu.
Parkovanie
V súvislosti s realizáciou novej cyklotrasy je potrebné upozorniť aj na nový režim parkovania. To je možné iba na vyznačených miestach. Rovnako je jazdenie a státie na cyklotrase zakázané. Kvôli jednoznačnosti je prakticky po celej dĺžke pri protipovodňovom múre namaľovaná žltá čiara. Tá vodičom zakazuje parkovať na nej ako aj vedľa nej (z oboch strán). Toto nariadenie vodiči azda najviac ignorujú. Medzi cyklotrasou a múrom je síce v niektorých miestach dostatočná šírka aj na parkovanie áut, je však potrebné si uvedomiť, že po cyklotrase už dnes jazdia stovky cyklistov a manévrovanie áut pri parkovaní vážnym spôsobom ohrozuje ich bezpečnosť. Sám som bol svedkom nejednej kolízie kedy auto skrížilo cestu cyklistom.
Vodiči, ktorí doteraz parkovali na Viedenskej ceste, môžu autá odstaviť na bezplatnom verejnom parkovisku pri Starom moste či Tyršovom nábreží. Monitorovanie dodržiavania cestných pravidiel vykonáva mestská polícia, ktorá už za posledný týždeň udelila viac ako 100 pokút (vodiči ignorujú nezriedka rovno štyri predpisy – prechádzajú cez dvojitú čiaru, parkujú na žltej čiary, ignorujú zákaz zastavenia a prechádzajú cez cyklotrasu).
Eurovelo 6
Cyklistický chodník prepojil bratislavský Nový most so Starým a doplnil chýbajúci úsek na medzinárodnej trase EuroVelo 6. Táto európska trasa sa začína pri Atlantickom oceáne (Saint-Brévin-les-Pins) a končí pri čiernom mori (Constanta), pričom jej dĺžka sa blíži k číslu 4.500 kilometrov. Slovenská časť tejto cyklotrasy meria 23 kilometrov. Na územie Slovenska vchádza pri Bergu a končí pri Rajke.

Tri pruhy - pravé dva sú vyhradené pre cyklistov.

Na tomto úseku sa donedávna parkovalo.

Označenie medzinárodnej cyklotrasy Eurovelo 6.

Vjazd pre cyklistov do protismeru povolený.
Cyklotrasu využívajú aj korčuliari :)

Nelegálne a nebezpečne parkujúce autá prekážajú cyklistom.

Takto vyzerala Viedenská cesta pred necelým mesiacom.

Oficiálne otváranie cyklotrasy za účasti primátora Milana Ftáčnika.

Na Viedenskej ceste jazdia stovky cyklistov denne.