Igor Hornak
Tunelmi Madeiry
Madeira má približne 470 km2, je 57 km dlhá niečo vyše 20 km široká. Sopky sa pri jej vzniku činili, najvyššie vrchy presahujú 1800 m a najčastejším spôsobom styku pevniny s morom je vysoký a strmý útes.
Presvedčením libertarián Zoznam autorových rubrík: O nesmrteľnosti chrústa, Spoločnosť a politika, Cesty, Úvahy o lepšom štáte, Financie, Postrehy, Krčmy mojej mladosti, Súkromné, Nezaradené
Madeira má približne 470 km2, je 57 km dlhá niečo vyše 20 km široká. Sopky sa pri jej vzniku činili, najvyššie vrchy presahujú 1800 m a najčastejším spôsobom styku pevniny s morom je vysoký a strmý útes.
Kto che poznať kultúru národa či vychovanie potenciálneho zaťa, nech ich vystaví pokušeniu alkoholu. Dve miniatúry z Egypta možno povedia o tejto metóde niečo viac.
Costa Concordia, 290 metrov dlhá výletná loď si 13. januára 2012 rozpárala brucho o skalu pri brehu Isola di Giglio, malého talianskeho ostrova. Našťastie len 32 mŕtvych z 4252 osôb na palube, mohlo ich byť ale ako na Titaniku. Dôvod? Arogancia jedného kapitána, následná séria profesionálnych a morálnych zlyhaní, klamanie o stave lode a ignorovanie záchranných prác. Opustil loď medzi prvými. Keď mu povedali, nech sa vráti na loď, vraj odpovedal, že sa tam už nesvieti...
Pri každodennom nadávaní na povytĺkané ulice som si spomenul na mesačný pobyt v Baku v Azerbajdžáne, vtedy súčasti Zväzu nerozdielneho sovietského. Prvý dojem z mesta s krásnou polohou na výspe Kaspického mora boli neuveriteľne rozmlátené ulice. Vozidlá kľučkovali medzi prepadlinami hlbokými aj pol metra, cesty boli prerušované pásmi utlačenej zeminy. Obchody boli poloprázdne, v potravinách sa dali bez problémov kúpiť len sardinky.
Že „Výhodňare“ cestujú do práce v Bratislave je už dávno zažitým stereotypom, mne sa podarilo posledných 5 rokov cestovať za prácou do Košíc. Nie na týždňovky, ale takmer každý týždeň na niekoľko dní. Odmietol som firemné auto, ale dal si podmienku, že do Košíc budem lietať. Niečo som si o tej linke vyskúmal.