Traja operátori. Tri skúsenosti. Tri príšernosti.
T-Com: Dostala som faktúru na dve fakturačné obdobia - do konca januára 2013. To by nebolo nič divné, keby som zmluvu s T-Comom nevypovedala v posledné dni minulého mesiaca. Kde sa stala chyba milí rádcové? Že by jedna ruka nevedela, čo robí druhá? To asi nie, lebo pánko z pobočky T-Comu čosi múdro ťukal do systému a ten nakoniec vypľul výpoveď zmluvy, ktorá mi tu pekne opečiatkovaná a podpísaná leží na stole. Výsledok? Zbytočné dodatočné vybavovačky a hlavne strata môjho času a nervov.
O2: S týmto operátorom mám zatiaľ veľmi krátku skúsenosť. Zmluvu, ktorá ani nestihla byť zmluvou trvala necelých 7 dní. Prostredníctvom telefonického predaja ma slečna asi po hodine presviedčania zlomila a ja som súhlasila, že to teda s nimi skúsim. Nahrával tomu aj fakt, že o prechode k O2 som vážne uvažovala. Tiež prenos starého čísla sa javila ako dobrá služba. Aspoň nebudem musieť informovať všetkých známych o novom telefónnom čísle. Chyba lávky! U pôvodného operátora mám telefón ľudovo povedané na IČO a v O2 som si zvolial na rodné číslo. Zradu som neočakávala a slečna ma neupozornila, že by som ju veru očakávať mala. Prišla obálka so sim kartou a s kopcom papierov, na ktoré padol jeden strom z našich lesov. Za deň či dva mi zapípala optimistická sms, že služba je aktívna a vzápätí neoptimistická sms, že prenos čísla sa nepodaril a že mám volať na ich linku, že prečo. Moje zlé tušenie sa naplnilo. OK! Beriem, mohlo mi to docvaknúť už v procese súhlasu s produktom, že nezhoda osobných údajov teda problém je. Osobne si ale stále myslím, že slečna mi tú informáciu mala povedať. Možno ju však sama nevedela alebo ju nemala v tom svojom predpísanom telefonickom pláne rozhovoru so zákazníkom.
Povedala som si čert to ber. Zaplatím 9eur (info z O2 zákazníckej linky) za prenos z rodného čísla na IČO a všetko bude v poriadku. Nebolo! Ako podnikateľ nemám v O2 žiadnu históriu a teda musím zaplatiť zálohu 10 eur. Tú mi po 5 mesiacoch poctivého splácania faktúr vrátia formou zníženia faktúry. Keď mi to slečna v O2 v Poluse hovorila, zatvorila som oči a niekoľko krát som rátala od jedna do troch. Ďalej som sa nedostala. Nakoniec som tie moje kukadlá otvorila a požiadala slečnu, nech tú zmluvu rovno zruší. Zrejme videla, že ma nemá zmysel presviedčať a dala mi podpísať papier o zrušení zmluvy. Stále sa však divím, že ako fyzická osoba, s ktorou O2 nemá takisto žiadnu skúsenosť, som zálohu platiť nemusela. A ako živnostník (podnikateľ je v mojom prípade silné slovo) áno.
Skúsenosť? Tri zbytočné telefonáty - dva na môj účet. Zbytočný čas na predajnom mieste. Znechutenie. Vážne som to s nimi chcela skúsiť.
Orange: Od tohto operátora som chcela odísť. Ani nie preto, že by som bola nespokojná, ale preto, lebo chcem znížiť náklady na telefonovanie a jeho služby sa mi stále javia drahé. Naviac produkty sú prekombinované a komplikované. Dokelu, chcem z telefónu telefonovať a sem tam poslať sms správu. Chcem jednoduchú a hlavne prehľadnú službu. Tak dlho som sa u nich zdržala len kvôli ochotným a hlavne znalým luďom na pobočke, kde z času na čas chodím.
A tak teraz neviem. Je to ako zmluva s diablom, z ktorej sa nie a nie vymotať. Najlepšie by bolo vykašľať sa na nich. A tak si modifikujem hamletovu otázku na "Telefonovať či netelefonovať?" a dopĺňam ju "A s kým?" Asi si na pomoc hodím kocku. Výber som zúžila na O2 a Orange. Čert ako diabol. Jedno jest.