reklama

Tragédie za pultom 1/2 alebo Do butiku iba v kostýme

Sú tu pre nás, ale dajú nám najavo, ako ich obťažujeme. Chcú, aby sme u nich nechali peniaze, ale tvária sa, že nie sme hodné nosiť handričky s ich logom. Chcú, aby sme sa k nim vracali, ale svojím prístupom nás od toho odrádzajú. Predavačky v obchodoch s oblečením.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Nechcem zovšeobecňovať a niekomu krivdiť, ale na základe niekoľkoročného pozorovania som dospela k záveru, že tie najhoršie predavačky sa združujú v oblasti módy, resp. obliekania.
Dlhý a vyčerpávajúci výskum priniesol svoje plody. Predstavujem vám svoju klasifikáciu najväčších tragédií za pultom.

Rozoznávame štyri základné typy najhorších predavačiek. Dnes si predstavíme prvé dva.

1. Neodbytná všetečka
Najčastejšie pani v rokoch, obvykle sa vyskytujúca v obchodoch s dlhšou tradíciou (inak povedané v „socialistických predajniach“ – pomenovanie zodpovedá druhu sortimentu).

Hneď vo dverách vás privíta s úslužným výrazom a otázkou: „Ako vám pomôžem?“
Či už vyslovíte požiadavku, alebo odvetíte, že sa sami poobzeráte, máte ju v pätách. Pri prezeraní vecí budete cítiť na krku jej dych. Rada vás obdarí komentármi, o ktoré nestojíte.
„Svetrík pre seba či pre mamičku? Pre vás? Pozrieme... Zelený alebo modrý. Červený? Obávam sa, že.... (prehŕňa sa v regáli)... čer-ve-ný.... bohužiaľ. Ale vyskúšajte tento modrý.“
Modrý nechcete, ale ju to nezaujíma. Na to, aby vás dostala do skúšobnej kabínky, použije jednu z dvoch metód:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • Žraločí úsmev – tvári sa milo, ale zastrašujúco. Slabšie povahy schmatnú sveter a bežia sa skryť za záves.

  • Citové vydieranie – výraz v jej očiach hovorí: „Snažím sa ti pomôcť. Chcem ti dobre. Ak si nepôjdeš vyskúšať tento svetrík, budem veľmi, veľmi smutná.“

Ste v kabínke. Sveter je o dve čísla väčší, v modrej farbe vyzeráte ako tuberáčik. Zvonku na vás dolieha jej hlas: „No slečna, poďte sa ukázať, ako vám sadne!“
Rátajte s tým, že keď vyjdete, aby ste ju konečne umlčali, bude sa na vás pozerať celá predajňa, dychtivo čakajúca, ktože to spoza toho závesu vylezie, keď ho tak vyvolávajú. Neodbytná všetečka vám narovná rukávy, opráši smietku z chrbta, natočí k zrkadlu, vykukne spoza vás a tak, aby to všetci počuli, vám oznámi svoj názor.
Ten je, samozrejme, vždy nadšený; nech už máte na sebe čokoľvek, neuveriteľne vám to pristane („No pozrime sa! Ja som vám hovorila, že tá modrá vám pôjde k vlasom!“) a sadne ako uliate („Tieto záševky dáte mamičke, nech vám zašije.“). Ešte vás aj trochu postraší, aby si poistila, že neodídete bez kúpy („Ja na vašom mieste neváham – zajtra by už nemusel byť a taký pekný za tú cenu inde nezoženiete!“)

Spôsob obrany

Dlho som si myslela, že proti takýmto agilným predavačkám sa brániť nedá a treba ich pretrpieť. Našťastie, účinná obrana predsa len existuje.
Zásada „spoznaj svojho nepriateľa“ aplikovaná na situáciu v obchode znie: zisti, čo ponúkajú a vypýtaj si to, čo určite nemajú. Ak majú naozaj široký výber, nebojte sa ísť do kombinácií.
Príklad: „Prosím vás, nemáte náhodou toto tričko, ale v bledozelenej farbe, s V-výstrihom a s dlhými rukávmi?“
Záporná odpoveď bude pre vás vykúpením, vy sa však zatvárite úprimne sklamane, poďakujete a rýchlo, ale dôstojne odídete preč.


2. Odutá buchta
Stretnete ju v tzv. značkových butikoch (inak povedané – majú tam rovnaké veci ako inde, ale o dve tisícky drahšie).
Zásadne je to tá najnesympatickejšia ženská, čo ste v ten deň stretli. Poznávacie znamenia: vek cca 23 rokov, blond vlasy, znaky pokročilej anorexie, na tvári výraz, ako keby v miestnosti niečo príšerne páchlo, jej postoj k vám: začalo to smrdieť, až keď ste prišli VY.

Na návštevu buchtovského obchodu je treba pripraviť sa. Vytiahnite kostým, lodičky a koženú kabelku a pozor, nech sú to všetko tohtoročné modely. Na ksicht si naplácajte tvár, ktorá bude hovoriť: „Som úspešná žena, môžem si dovoliť nakupovať u vás.“
Najlepšie by snáď bolo, keby ste jej rovno pri príchode otrčili peňaženku, aby pochopila, že ste sa do JEJ butiku neprišli len zohriať, ale možno si aj niečo kúpite.
Pokiaľ nechcete zažiť pocit, ako si o vás niekto myslí, že tam nemáte čo hľadať a ste len ďalšia študentka - obsmŕdačka , nechoďte tam v rifliach a teniskách. Mohla by vám vypáliť očami do chrbta znamenie.

Spôsob boja

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Pre silné ženy: protiútok. Dajte jej pocítiť, kto je tu zákazník – kto je tu pán. Dovlečte si do kabínky aspoň päť kusov oblečenia a neváhajte ju opakovane posielať po iné veľkosti či strihy. Bombardujte ju otázkami o zložení materiálu, pošlite ju do skladu po ďalšie nohavice, blokujte kabínku tak dlho, ako vám nervy dovolia.

  • Navnaďte ju na vidinu tržby roka, no na záver ju neukráťte o pointu: nič si nekúpte, afektovane poďakujte a povýšenecky opustite obchod.
  • Pre slabé ženy a študentky, ktoré nemajú kostým/peniaze: nechoďte tam.


Nabudúce: Neochotná krava a Jastrab .

Veve Janotková

Veve Janotková

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

23, TrnavaWeb: veve.skFotografie: galériaFotografie: príloha k bakalárke Zoznam autorových rubrík:  OsobnéHrach na steneŠirinu - marinuChcem len vaše dobro

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu