Inauguračný let dunajských krídiel

Slovensko má nového ambiciózneho leteckého dopravcu. Tento týždeň sa prvým letom z Popradu do Bratislavy otvorila pravidelná linka „dunajských krídiel“ Danube Wings. Aj keď som sa z časových dôvodov nemohol zúčastniť, je fajn vedieť, že aj v neľahkých časoch leteckej dopravy sa u nás rodia nové alternatívy ako zaujímavo cestovať. Naša krajina má tak po Air Slovakia, Seagle Air a SkyEurope Airlines už štvrtého aktívneho dopravcu pre širokú verejnosť, nie len pre horných desať tisíc. A nebude to mať ľahké. Danube Wings totiž vstupujú na trh, kde sa nedýcha jednoducho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (51)
Ilustracne foto - www.danubewings.com
Ilustracne foto - www.danubewings.com 

Aj keď sa Danube Wings oficiálne bránia označeniu low-cost, a nazývajú sa regionálnym dopravcom, uvádzacia cena leteniek za 33 Eur jednosmerne vrátane letiskových a transakčných poplatkov je veľmi priaznivá. Zároveň má pasažier v cene aj prepravu jedného kusu batožiny. Z pohľadu ceny tak nové aerolinky určite budú patriť medzi low-cost, či chcú alebo nechcú. V existujúcej konkurencii totiž nemôžu s cenami výrazne vyletieť.

Naša krajina má tak po Air Slovakia, Seagle Air a SkyEurope Airlines už štvrtého aktívneho dopravcu s pravidelnými linkami, nie len s chartrovými alebo súkromnými letmi. A nebude to mať ľahké. „Dunajské krídla“ (toto označenie sa mi páči oveľa viac ako oficiálna značka Danube Wings) totiž vstupujú na trh, kde sa nedýcha jednoducho. Slováci si totiž bez akejkoľvek irónie v posledných rokoch obľúbili najmä „korunové“ letenky bez poplatkov a bez ohľadu na cenu očakávajú bezchybný servis. Ak ho nedostanú, dokážu to dať najavo neuveriteľne nahlas. A práve toto bude oblasť, kde bude musieť nový dopravca najviac presvedčiť o svojich kvalitách.

Do svojej flotily si Danube Wings zvolili turbovrtuľové lietadlá ATR-72, ktoré majú asi polovičnú kapacitu oproti známejším Boeingom 737. Pobyt v nich bude síce o niečo hlučnejší ako v prúdových strojoch, no zároveň budú rentabilné aj pri nižšom počte cestujúcich, čo sa o veľkých Boeingoch zrejme nedá povedať.

Osobne budem s veľkým záujmom sledovať, ako tohto dopravcu príjmu slovenské médiá, zvlášť SME. Po mediálnom lynči nízkonákladových SkyEurope, ktoré sa pre mnohých Slovákov stali synonymom nekvality a neserióznosti (hoci autor tohto článku podobný názor nezdieľa) sa bude môcť nový dopravca poučiť z organizačných a najmä komunikačných chýb svojho konkurenta. Bude sa však musieť zároveň pripraviť na to, že ako slovenskej firme mu hrozí podobná medializácia každého nedostatku a sťažnosti, s akou sa na SME.sk stretávali aj SkyEurope. Redakcia sťažnosti.sme.sk môže preventívne otvoriť novú kolónku v sekcii leteckej dopravy.

Práve na tento argumentačný súboj zákazníkov a PR oddelenia Danube Wings sa ako pozorovateľ teším najviac. Slovensko je totiž pre túto firmu primárny trh, a tak vedenie spoločnosti nebude môcť v prípade problémov strkať hlavu do piesku, čo je prístup, ktorým sa na SME.sk negatívne preslávili práve aerolinky SkyEurope.

Ako zákazník mám zase radosť z toho, že na slovenský trh pribúda ďalšia alternatíva v osobnej leteckej doprave, a najmä vo vnútroštátnej. Keďže momentálne žijem v Prahe, asi nebudem patriť medzi častých pasažierov. Ale ak sa tejto firme podarí v budúcnosti prepojiť Prahu s inými mestami ako Bratislavou, tak sa už teraz teším na výlety.

Juraj Koiš

Juraj Koiš

Bloger 
  • Počet článkov:  110
  •  | 
  • Páči sa:  52x

Rád píšem o všetkom, čo ma zaujme. A rád dávam najavo aj pozitívne skúsenosti, ktoré nevnímam ako samozrejmé. Zoznam autorových rubrík:  Letecká dopravaCestovanie vlakomSpoločnosť a politikaMédiá @ komunikáciaHokej a futbalŽivot v BratislaveŽivot v PraheOstatné články

Prémioví blogeri

Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,077 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

225 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu