
Tom Waits je nedostatkový tovar...
Tom Waits nekoncertuje často. Ak by ste ho stretli na ulici, vôbec nespozorujete, že ide o hudobnú legendu. Svojim zjavom pripomína skôr bezdomovca z hlavnej stanice. Napriek tomu sa jeho koncerty tešia obrovskému záujmu fanúšikov zo širokého okolia miest, kde koncertuje. Či je to Berlín, Londýn alebo Praha, všade je Tom Waits známym pojmom. A keďže má málo koncertov, tak lístky na jeho vystúpenia sú vždy veľmi žiadaným artiklom. Jeho štáb to dobre vie, a preto sa snaží dôsledne uplatňovať všetky dostupné metódy, ktoré zabránia priekupníkom.
Chceš vstupenku? Ukáž občiansky. Zmena mena nie je možná.
Vstupenky je možné zakúpiť výhradne cez internet, výhradne na meno, a výhradne na osobný odber (nie na dobierku), pri ktorom sa musí účastník preukázať občianskym preukazom. Jeho meno je potom vytlačené priamo na vstupenke a zmeniť meno držiteľa nie je jednoduché. Nie je možné ani vrátiť vstupenku z dôvodu zmeny mena. Na jednu transakciu sa striktne viaže jedna vstupenka, platba musí byť bezhotovostná. Čiže každý musí objednávať vstupenku len sám za seba, v ojedinelých prípadoch je možné zakúpiť vstupenku až pre dvoch ľudí, ale len cez e-mail a v predstihu. A teraz to najdôležitejšie: Na koncerty Toma Waitsa NIE JE MOŽNÉ ZÍSKAŤ NOVINÁRSKU AKREDITÁCIU ani akékoľvek bezplatné vstupenky za partnerstvo zo strany médií, či sponzorov. Partneri majú vyhradenú len určitú časť vstupeniek, ktorú si musia jednoducho zaplatiť. Ide však o jednotky nie o desiatky percent z celkového počtu lístkov. Čiže každý má k dispozícii rovné podmienky, či už ide o obyčajného fanúšika alebo VIP klienta.
Mohli by ste si povedať, že Tom Waits má jednoducho hviezdne maniere. Faktom však je, že jeho koncerty sú vždy beznádejne vypredané a sprístupňuje ich v malých dávkach, takže udržiava záujem fanúšikov na dostatočnej hladine.
Funkcionári SFZ na úspechy nedorástli...
Podobná situácia je teraz aj v slovenskom futbale. Úspechy našich chlapcov prichádzajú skutočne ojedinele a vo veľmi malých dávkach, takže záujem fanúšikov je v prípade úspešného obdobia enormný. Práve preto sa nedá vysvetliť povýšenecká politika Slovenského futbalového zväzu, ktorý sa rozhodol, že v čase hojnosti dá do verejného predaja na najatraktívnejšie zápasy len 50% z celkového počtu vstupeniek (ak vôbec ich bolo 50%). Ostatné nech si rozdelia partneri a „partneri“ (rozumej priekupníci).
Server určený pre nákupy vstupeniek patrí neznámej spoločnosti, ktorá s podobnými druhmi on-line obchodov nemá dostatočné skúsenosti, a nedokáže predaj férovo zabezpečiť. Dotyčná spoločnosť dokonca nedokázala zabezpečiť ani aktuálnu verziu obchodných podmienok, ktorá by platila len pre najbližší konkrétny zápas. Veľké spoločnosti, ktoré sa predajom vstupeniek on-line zaoberajú profesionálne zostali mimo hry. A na konci bolo veľké množstvo sklamaných fanúšikov, ktorí sa k vstupenkám nedostali ani po jednej minúte od začiatku predaja.
Ak má fair play fungovať na trávniku, mali by si férovú hru osvojiť aj funkcionári v zákulisí. Lenže asi na úspechy slovenského tímu ešte nedorástli, a je otázne či vôbec niekedy dorastú. Inak by nemohli predviesť podobnú blamáž akej sme boli svedkami včera.