Vysoké ceny na play-off KHL: Slovan podcenil komunikáciu, odporcom chýbajú argumenty

Zvýšenie cien vstupeniek na domáce zápasy Slovana Bratislava play-off KHL prinieslo v tomto týždni zaujímavú mediálnu bublinu. Na strane fanúšikov prevládli emócie a chýbali racionálne argumenty. Klub podcenil komunikáciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Klub pochopiteľne argumentoval, že play-off je výnimočná udalosť a hostiť na Slovane momentálne najlepší hokejový tím Európy je podobná udalosť, „akoby k nám prišiel na súťažný zápas Bayern, Juventus, či Manchester United“. Samozrejme prišla aj pripomienka, že ceny v rozpätí 36-49 eur na jeden zápas sú nižšie ako boli v play-off pred tromi rokmi.

Odporcovia najmä z radov hokejových fanúšikov a diskutérov si prichystali silnejšiu muníciu. Tou sú predovšetkým sociálne siete, kde sa strhla „lavína“, ktorá zasypala belasých veľkou spŕškou kritiky. V tomto prípade sa však ani nič iné nedalo čakať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odporcovia prehliadli rozdiel v atraktivite súpera

Ich argumenty však už boli podstatne menej uveriteľné. Mnohí poukazovali na to, že súper Slovana – klub CSKA Moskva – ponúka najdrahšie vstupenky na svoje zápasy so Slovanom iba za necelých 30 eur. Aj to má byť dôkaz o skutočnej hodnote týchto zápasov.

Pri zdôrazňovaní tohto porovnania však treba pripomenúť, že atraktivita súpera sa na oboch stranách výrazne líši. Prvé kolo play-off je pre CSKA len povinnou jazdou a Slovan Bratislava – pri všetkej úcte – nie je pre fanúšikov momentálne najlepšieho ruského klubu atraktívny súper. Z tohto pohľadu sa mi vstupné v Moskve za 30 eur zdá ešte pomerne drahé.

SkryťVypnúť reklamu

Druhý dôvod, prečo nemožno cenník týchto dvoch klubov jednoducho porovnávať je ten, že od CSKA sa očakáva hladký postup. Ich cenotvorba jednoducho kalkuluje s tým, že osemfinále nebude poslednou stanicou, a vyššie tržby prídu až v ďalších kolách. Čím ďalej sa CSKA v play-off dostane, tým vyššie budú ceny vstupeniek.

Slovan mal verným fanúšikom lepšie vysvetliť, prečo dvíha ceny

Slovan Bratislava však s tržbami z ďalšej fázy play-off rátať nemôže. Preto musí nasadiť vyššie ceny už na začiatku. Ak by šťastnou zhodou okolností predsa len prešiel cez výrazne favorizované CSKA a postúpil ďalej, bola by to obrovská senzácia. Ibaže správny hospodár nemôže rátať s výhrou v lotérii – musí vychádzať z objektívnej reality. A to píšem ako dlhodobý fanúšik Slovana, ktorý postup svojmu tímu veľmi praje – zároveň však zostávam nohami na zemi.

SkryťVypnúť reklamu

Jediné, čo sa slovanistom dá v tomto prípade vytknúť, je komunikácia. Ak by verným fanúšikom vysvetlili, že tieto peniaze navyše naozaj potrebujú, veľa ľudí by to určite pochopilo.

Pre podobné príklady nemusíme chodiť ďaleko. Mne sa napríklad veľmi páčilo sympatické mediálne gesto Záhrebu, ktorý fanúšikom napísal, že uvoľní svoje opory do iných klubov, lebo šanca na play-off je malá a peniaze za posily sú nevyhnutné pre ekonomické prežitie klubu. Slovan mohol tieto vyššie ceny na play-off odkomunikovať podobne a väčšina fanúšikov by takúto argumentáciu určite prijala.

Poznámka na záver: Vstupenky na oba domáce zápasy Slovana sa vypredali v priebehu 90 minút. Dá sa predpokladať, že rovnako rýchlo zmiznú aj vstupenky z dopredaja, ktoré si neuplatnia niektorí držitelia permanentiek.

SkryťVypnúť reklamu

Fotografia pochádza z Wikimedia Commons.

Juraj Koiš

Juraj Koiš

Bloger 
  • Počet článkov:  110
  •  | 
  • Páči sa:  52x

Rád píšem o všetkom, čo ma zaujme. A rád dávam najavo aj pozitívne skúsenosti, ktoré nevnímam ako samozrejmé. Zoznam autorových rubrík:  Letecká dopravaCestovanie vlakomSpoločnosť a politikaMédiá @ komunikáciaHokej a futbalŽivot v BratislaveŽivot v PraheOstatné články

Prémioví blogeri

Anna Brawne

Anna Brawne

107 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

236 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu