Kreativita na maximum alebo Contra et pro

Alebo aj o zaručených informáciách na internete... alebo o podnikaní po slovensky... A celý článok by sa mohol skladať len z názvu a množstva podnadpisov vystihujúcich podstatu. Potrebovali sme oznámenia. Nasledoval prevažne internetový prieskum a nájdenie pár favoritov. Potom prišiel čas detektívneho sliedenia, ale to som zvládla pomerne hravo. Našla som si oznámenie, ktoré sa mi páčilo najviac, aj som po chvíli našla firmu, ktorá ho robí. Na Morave, severne od Brna.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Aj e-mailová komunikácia prebehla hladko, informácie, otázky, odpovede, žiaden problém. Prípadne by sme si mohli vyzdvihnúť oznámenia priamo u výrobcu, netreba ich posielať poštou na Slovensko.
Problém začal zmienkou, že moravská firma má aj distribútora na Slovensku, košickú firmu CardCreation. Ako vidíte, z ich webovej stránky sa nedozviete takmer nič. Elektronická komunikácia ale funguje, tak sme sa dozvedeli, že objednávky vybavujú cez ďalšiu sieť najrôznejších predajcov po celom Slovensku. Takže sme objednali v Bratislave čo sme chceli, spísali a podpísali objednávku. Všetko ako po masle. V objednávke bolo možné ešte požiadať o korektúru prostredníctvom e-mailu, faxu, pošty. Chyba bola, že sme o túto korektúru požiadali. Totiž firma CardCreation si vyhradzuje, že objednávateľ odsúhlasením korektúry (tá nie je povinná) súhlasí s obsahom a citujem Podmienky objednávania tlače: "prehlasuje, že schválením grafického spracovania zákazky si nebude uplatňovať reklamáciu voči grafickému spracovaniu zákazky a správnosti textu. ... Objednávateľ si môže uplatniť reklamáciu v odôvodnených prípadoch napr. chyba tlače, chyba pri prepisovaní textu (len v prípade ak nepožiadal o zákaznícku korektúru)..." Fajn. Podmienky objednávania tlače vyzerajú takto - na druhej strane časti objednávky, ktorá zostáva zákazníkovi-objednávateľovi. Že tam skoro nič nevidno? Že písmo je miniatúrne a vytlačené svetlou sivou? V pohode. Podnikanie po slovensky začína... detail

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Korektúra e-mailom prišla po desiatich dňoch. Na obrázku je písmo mierne rozostreté a vedľa návrhu oznámenia je malý (takpovediac miniatúrny) nápis opakujúci vyššie citované zrieknutie sa reklamácie, respektíve jej nemožnosť, navyše je uvedený zarámovaný nápis: "Zaväzujem sa, že si nebudem robiť nárok na bezplatnú opravu zákazky v prípade, že vznikla chyba pri prepisovaní textu z objednávky." A ďalej upozornenie, že oprava je možná len pri plnej úhrade novej objednávky. Firma CardCreation sa týmto poisťuje zrejme úplne cielene, poznajúc schopnosti svojich pracovníkov - už obrázok korektúry bol nazvaný chybne, skomoleným menom. To isté skomolené meno bolo uvedené aj v obrázku.
Chyba bola na oboch stranách. Naša prvá, že sme okrem jasnej a podpísanej správnej písomnej objednávky súhlasili aj s korektúrou. Druhá, že sme v korektúre prehliadli vymenené písmená v slove Caesar - uvedené ako Ceasar. Čiže sme v korektúre opravili priezvisko a Ceasara sme si nevšimli. 

SkryťVypnúť reklamu

Dodávka oznámení prišla vytlačená samozrejme s chybným slovom Ceasar namiesto Caesar. Možno by som nad tým mávla rukou, keby som neštudovala klasické jazyky... Chlapík z CardCreation opakoval ako verklík dokola ich Podmienky, že reklamácia nie je možná. Čo zákazníka, ktorý poslal písomnú, správnu a podpísanú objednávku, mierne povedané, nas...rdí. Je e-mailová komunikácia v takýchto prípadoch relevantná? Mohli by sme vytvoriť niekoľko e-mailov, ktoré by odoslali zo spomenutej firmy a v ktorých by sa nám vyhrážali, že to a hento. Je akýsi e-mail bez vlastnoručného podpisu viac platný, než riadna písomná objednávka? Sú Podmienky objednávania tlače u CardCreation kóšer? ... To sú otázky, ktoré si kladie človek márne, ak súrne potrebuje oznámenia. Priznám sa, že som bola naštvaná ako brigadýr a použila som pár riadne šťavnatých výrazov. Pracujú v tejto firme dyslektici? Sú na hlavu padnutí, že nedokážu napísať necelých 30 slov vrátane predložiek a spojok bez chyby? Aká je to potom efektivita práce? V Milošovi to tiež vrelo, ale prejavoval sa pokojnejšie. Snažil sa telefonicky spojiť s niekým z tej firmy. Chlapík - ako inak, navyše svoje peniaze už mal, keďže šlo o dobierku - omieľal stále dokola, že korektúra bola schválená, tak smola. Miloš rovnako tvrdohlavo omieľal, že je zákazník, a čo spravia pre to, aby bol s ich službami spokojný a nešíril nespokojnosť ďalej. Bol to tvrdý súboj. Miloš neustupoval, a tak chlap nakoniec hlesol, že skúsi zariadiť veci tak, aby sme dostali novú zásielku a zaplatili iba papier (ktorý objednávajú z ČR) a tlač veľkodušne zatiahnu oni. Počítal, koľko by ten špás ešte stál. Tento úkon mu trval vyše polhodinu...
Napokon sme sa dohodli, že to spravia ešte raz, dúfajme bez chýb a fofrem. Medzi argumenty pracovníka CC patrila poznámka, že majú veľa práce a že si to slovo (Ceasar) zadal aj do Google. Škoda, že len zadal, a nečítal vypľuté odkazy. Škoda, že si nezadal aj tvar Caesar. Len tak - skóre je 1.770.000 : 39.800.000... 

SkryťVypnúť reklamu

Contra - povážlivá serióznosť košickej firmy zbavujúcej sa (v súlade so zákonmi? protiprávne?) zodpovednosti za chyby (ktoré jej zamestnanci vytvárajú geometrickým radom), takmer nečitateľné Podmienky objednávania tlače, rovnako zle čitateľné upozornenie v korektúre, absolútne nereflektovanie na písomnú objednávku, chabé výhovorky, dyslektickí zamestnanci (?)...
Pro - napriek neochote a omieľaniu Podmienok predsa "ústupok" a menší krok v ústrety v podobe novej dodávky za zníženú cenu. 

Chyby sa stávajú, to je jasné. Ale sama som robila vo firme, kde som pracovala s nápismi a textami a nedostávala som len písomné objednávky elektronickou alebo klasickou poštou, drvivá väčšina z nich bola telefonická. A to som spracúvala aj maďarské slová a verše, hoci po maďarsky viem tak do 15-20 slov. Preto nemôžem prijať argument "veľa roboty". Navyše, objednávka bola správna a písomná. Ale teraz je to už passé. Len toľko, že podnikanie vyzerá všelijako. Som poučená do budúcnosti - objednávka priamo u výrobcu, hoci je to v ČR, žiadna korektúra zbavujúca ma nároku na reklamáciu chyby nevzniknutej z mojej strany. A nespoliehanie sa na to, že niektoré výrazy sú pre všetkých samozrejmosťou (ako ten nešťastný Caesar).

SkryťVypnúť reklamu

A toto mal byť krátky článok. Ech...

Lucia Kramaričová

Lucia Kramaričová

Bloger 
  • Počet článkov:  165
  •  | 
  • Páči sa:  4x

www.milosch.sk/LuckaMilos Zoznam autorových rubrík:  FotografieAliquid de antiquitateŠportDe universitateCultus atque humanitasAnimaliaŽelezníkIndológiaSúkromnéSpoločnosť

Prémioví blogeri

Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu