
Je mi jasné, že problémy, s ktorými som sa stretol, sú do istej miery špecifické, a väčšina zákazníkov na ne nenarazí. Vyplývajú z toho, že dlhodobo bývam mimo trvlého bydliska, ktoré mám v Bratislave.
A tak časť tohto problému bola spôsobená nevyužitím možnosti korešpondenčnej adresy, namiesto adresy trvalého bydliska; čo sa nestane tým, čo bývajú vo svojom trvalom bydlisku.
Druhú časť problému spôsobil zvláštny systém doručovacích pôšt v Bratislave. Ako sa v diskusii ukázalo, ani mnohí Bratislavčania netušia, ktorá je ich doručovacia pošta.
A potom je tu ľudský faktor
- pracovníci, ktorí sú počas celej pracovnej doby vystavení vyčerpávajúcemu kontaktu a komunikácii so zákazníkmi, čo sa prirodzene môže občas prejaviť neprofesionálnou reakciou, či nedostatočným informovaním klienta;
- a tiež my, zákazníci, ktorí viac informácií o službách získavame z reklamy, než aby sme sa podrobne zaujímali o obchodné podmienky, a zisťovali si súvisiace záležitosti.
Môj článok bol istou formou "ventilácie" toho nepríjemného, čo som zažil, a mal upozorniť iných ľudí v podobnej situácii, aby vedeli, čoho sa treba vyvarovať.
A to, že podnietil vedenie Poštovej banky urobiť opatrenia na odstránenie nedostatkov, je určite pozitívne. Som rád, že k tomu zaujali profesionálny postoj, a že to prispeje k zlepšeniu ich služieb a spokojnosti zákazníkov.
Možno by sa podobne mohla rozhodnúť zlepšiť svoje služby aj ich sesterská (či materská) spoločnosť Slovenská pošta. A že bude zlepšovať svoje služby nie len vo vzťahu k platiacim zákazníkom, ale aj k zákazníkom v pozícii prijímateľa, a to i napriek tomu, že takýto zákazník je zvyčajne neplatiaci.