Myšlienka je na prvý pohľad dobrá. Ak by mladý človek, po nadobudnutí vodičského preukazu, musel napríklad jeden rok jazdiť len so skúseným vodičom, získal by prax, a najmä - určite by sa znížil počet tragických nehôd, spôsobených vodičmi s niekoľkomesačným vodičským preukazom.
Lenže...
o koľko by stúpol počet nehôd vodičov, vlastniacich vodičský preukaz tesne vyše roka?
Úmysel je, aby čerství vodiči nadobudli potrebnú prax, kým začnú samostatne jazdiť.
Ale nie každý má tú možnosť, aby jazdil sústavne rok s doprovodom.
Takto sa môže ľahko stať, že mnoho mladých ľudí bude musieť nechať čerstvo nadobudnutý preukaz v šuflíku, a kým si budú môcť sadnúť za volant a jazdiť bez obmedzení, nie len že nezískajú lepšiu prax, ale stratia i tú čerstvo nadobudnutú (a ešte nezafixovanú) z autoškoly.
Niektoré dopravné obmedzenia, ktoré sú reakciami na tragické dopravné nehody, sú síce nezmyselné, ale aspoň neprodukujú nové riziko. Ako napríklad obmedzenie rýchlosti na diaľnici na 110 km/h, pričom to bola reakcia na tragické nehody, spôsobené nákladnými vozidlami, ktoré išli rýchlosťou 90 km/h.
Ale v prípade mladých šoférov, ktorým sa znemožní prehĺbiť si praxou vodičské skúsenosti nadobudnuté v autoškole, to môže byť inak...
Čo tak radšej klásť dôraz na autoškoly? Zrušiť "rýchlokurzy" a protekcie. Dohliadnuť, aby bol dostatočný počet jázd (legislatívne zabezpečiť, aby to nebolo na úkor zvyšovania ceny), aby adepti "jazdu" neabsolvovali formou parkovania pred domom inštruktora, či pred obchodným centrom, aby najkomplikovanejšou úlohou v autoškole nebolo len nacúvanie medzi dva kužely, ale aj škola šmyku...
Mladý šofér len s doprovodom?
"aby noví vodiči mohli isté obdobie jazdiť len pod dohľadom skúsenejšieho vodiča"Takýto návrh zaznel najprv od blogera pána Drahovského a teraz už aj z Ministerstva vnútra.Osobne si myslím, že takéto riešenie môže byť skôr na škodu.