Cielená internetováreklama v sebe zahŕňa tri nezávislé koncepty, akým sa slovo „cielený" uplatňuje:kontextová cielenosť, cielenosť na základe správaniasa zákazníkov a cielenie na základe kľúčovýchslov.
Kontextové zacielenie
V stručnosti to znamená, žereklama (najčastejšie textový odkaz s prelinkovanímna stránku inzerenta) sa zobrazí v príslušnomkontexte k webstránke. Pri textoch z oblasti IT sa zobraziareklamy na IT produkty, a ešte presnejšie, pod článkomnapríklad o monitore sa zobrazí reklama na monitor, anie napríklad na inú oblasť IT (internetovépripojenie, IT bezpečnosť...)
Príklad zo Slovenska -reklamné odkazy ETARGET pod článkami na www.sme.sk
Cielenie podľa správanianávštevníkov (behavioral targeting)
Ako koncept je tento spôsobcielenia veľmi podobný cieleniu reklamy v „offline"svete, kombinuje kontext a „zásah", oslovenie príslušnýchskupín obyvateľstva. Rovnako ako plánovanie takejtokampane v „kamennom" svete, aj na internete je veľmi zložitýproces vzhľadom na množstvo štatistických dát a výskumov,z ktorých treba vychádzať.
Príklad: Na stránke ogolfe sa nemusia zobrazovať reklamné odkazy na golfovénáčinie či ihriská, ale napríklad aj nadrahšie športové autá, značkové oblečenie,luxusné dovolenky - to, čo súvisí sosprávaním a životným štýlom čitateľovstránok o golfe.
Cielenie na základekľúčových slov
Z časti sa opäť prekrývas kontextovým cielením, a je veľmi efektívnymspôsobom, ako na internete doručiť reklamnú správupresne tomu, kto o ňu má záujem (a zároveňneotravovať iných). Ak do internetového vyhľadávačasurfer zadá slovo „rafting", bude reklamu inzerenta, ktorýinzeruje na slovo „rafting" a zobrazí reklamnúponuku na dobrodružný splav Dunajca, pokladať za vysoko relevantnú, a preto na ňu klikne.
Príklady: Reklama ETARGET naZoznam.sk a iných slovenských vyhľadávačoch,reklama vo vyhľadávači Google. RSS