Čo znamená „cielenosť“ v cielenej internetovej reklame?

Slovo cielenosť je akousi mantrou rovnako pre firmy, ktoré sa zaoberajú search engine marketingom, aj pre inzerentov, ktorí cielené reklamné odkazy využívajú. Čo presne toto slovo v súvislosti s internetovou reklamou znamená?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Cielená internetováreklama v sebe zahŕňa tri nezávislé koncepty, akým sa slovo „cielený" uplatňuje:kontextová cielenosť, cielenosť na základe správaniasa zákazníkov a cielenie na základe kľúčovýchslov.

Kontextové zacielenie
V stručnosti to znamená, žereklama (najčastejšie textový odkaz s prelinkovanímna stránku inzerenta) sa zobrazí v príslušnomkontexte k webstránke. Pri textoch z oblasti IT sa zobraziareklamy na IT produkty, a ešte presnejšie, pod článkomnapríklad o monitore sa zobrazí reklama na monitor, anie napríklad na inú oblasť IT (internetovépripojenie, IT bezpečnosť...)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príklad zo Slovenska -reklamné odkazy ETARGET pod článkami na www.sme.sk

Cielenie podľa správanianávštevníkov (behavioral targeting)
Ako koncept je tento spôsobcielenia veľmi podobný cieleniu reklamy v „offline"svete, kombinuje kontext a „zásah", oslovenie príslušnýchskupín obyvateľstva. Rovnako ako plánovanie takejtokampane v „kamennom" svete, aj na internete je veľmi zložitýproces vzhľadom na množstvo štatistických dát a výskumov,z ktorých treba vychádzať.

Príklad: Na stránke ogolfe sa nemusia zobrazovať reklamné odkazy na golfovénáčinie či ihriská, ale napríklad aj nadrahšie športové autá, značkové oblečenie,luxusné dovolenky - to, čo súvisí sosprávaním a životným štýlom čitateľovstránok o golfe.

SkryťVypnúť reklamu

Cielenie na základekľúčových slov
Z časti sa opäť prekrývas kontextovým cielením, a je veľmi efektívnymspôsobom, ako na internete doručiť reklamnú správupresne tomu, kto o ňu má záujem (a zároveňneotravovať iných). Ak do internetového vyhľadávačasurfer zadá slovo „rafting", bude reklamu inzerenta, ktorýinzeruje na slovo „rafting" a zobrazí reklamnúponuku na dobrodružný splav Dunajca, pokladať za vysoko relevantnú, a preto na ňu klikne.

Príklady: Reklama ETARGET naZoznam.sk a iných slovenských vyhľadávačoch,reklama vo vyhľadávači Google. RSS

Martin Kováč

Martin Kováč

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vo firme Etarget sa starám o to, aby cielené reklamné odkazy na internete priniesli inzerentovi, portálom aj "surferovi" čo najväčší úžitok. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená::::TIPY A TRIKY::::Tipy a triky - ETARGETTipy a triky - PPCTipy a triky - WebdizajnTipy a triky - SEOTipy a triky - UsabilityTipy a triky - Obsah webuTipy a triky - PodnikanieTipy a triky - Zákazníci::::Začíname s PPC::::Základné pojmyZačíname inzerovať::::Stalo sa::::ETARGETSEMVyhľadávačeWeb 2.0INTERNET::::rôzne::::Linky na tento týždeňZábavaO čom je tento blog?

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

47 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

723 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

278 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
SkryťZatvoriť reklamu