Čo znamená „cielenosť“ v cielenej internetovej reklame?

Slovo cielenosť je akousi mantrou rovnako pre firmy, ktoré sa zaoberajú search engine marketingom, aj pre inzerentov, ktorí cielené reklamné odkazy využívajú. Čo presne toto slovo v súvislosti s internetovou reklamou znamená?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Cielená internetováreklama v sebe zahŕňa tri nezávislé koncepty, akým sa slovo „cielený" uplatňuje:kontextová cielenosť, cielenosť na základe správaniasa zákazníkov a cielenie na základe kľúčovýchslov.

Kontextové zacielenie
V stručnosti to znamená, žereklama (najčastejšie textový odkaz s prelinkovanímna stránku inzerenta) sa zobrazí v príslušnomkontexte k webstránke. Pri textoch z oblasti IT sa zobraziareklamy na IT produkty, a ešte presnejšie, pod článkomnapríklad o monitore sa zobrazí reklama na monitor, anie napríklad na inú oblasť IT (internetovépripojenie, IT bezpečnosť...)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príklad zo Slovenska -reklamné odkazy ETARGET pod článkami na www.sme.sk

Cielenie podľa správanianávštevníkov (behavioral targeting)
Ako koncept je tento spôsobcielenia veľmi podobný cieleniu reklamy v „offline"svete, kombinuje kontext a „zásah", oslovenie príslušnýchskupín obyvateľstva. Rovnako ako plánovanie takejtokampane v „kamennom" svete, aj na internete je veľmi zložitýproces vzhľadom na množstvo štatistických dát a výskumov,z ktorých treba vychádzať.

Príklad: Na stránke ogolfe sa nemusia zobrazovať reklamné odkazy na golfovénáčinie či ihriská, ale napríklad aj nadrahšie športové autá, značkové oblečenie,luxusné dovolenky - to, čo súvisí sosprávaním a životným štýlom čitateľovstránok o golfe.

SkryťVypnúť reklamu

Cielenie na základekľúčových slov
Z časti sa opäť prekrývas kontextovým cielením, a je veľmi efektívnymspôsobom, ako na internete doručiť reklamnú správupresne tomu, kto o ňu má záujem (a zároveňneotravovať iných). Ak do internetového vyhľadávačasurfer zadá slovo „rafting", bude reklamu inzerenta, ktorýinzeruje na slovo „rafting" a zobrazí reklamnúponuku na dobrodružný splav Dunajca, pokladať za vysoko relevantnú, a preto na ňu klikne.

Príklady: Reklama ETARGET naZoznam.sk a iných slovenských vyhľadávačoch,reklama vo vyhľadávači Google. RSS

Martin Kováč

Martin Kováč

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vo firme Etarget sa starám o to, aby cielené reklamné odkazy na internete priniesli inzerentovi, portálom aj "surferovi" čo najväčší úžitok. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená::::TIPY A TRIKY::::Tipy a triky - ETARGETTipy a triky - PPCTipy a triky - WebdizajnTipy a triky - SEOTipy a triky - UsabilityTipy a triky - Obsah webuTipy a triky - PodnikanieTipy a triky - Zákazníci::::Začíname s PPC::::Základné pojmyZačíname inzerovať::::Stalo sa::::ETARGETSEMVyhľadávačeWeb 2.0INTERNET::::rôzne::::Linky na tento týždeňZábavaO čom je tento blog?

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu