Ale mne sa občas stane, že mi prídu na firemný email screenshoty produktu našej firmy - textových reklamných odkazov. Screenshoty zacielenia reklám Etargetu. Pozrime sa spolu na ne.
A) Rydlo a idioti v politike
Pri nedávnej kauze s minulosťou poslanca SNS Jozefa Rydla sa pod článkom o tomto "profesorovi" na Pravda.sk ukázali takéto odkazy. Viac k screenshotu na blogu Juraja Javorského.

B) Polícia a šetrné odstránenie grafiti
Určite ste počuli o zásahupolicajtov v Trnave. Do emailovej schránky mi doputoval screen našichodkazov pri článku o zásahu. Hlavička mailu znela – „kontextovka jak svina“. Kontextová reklama totiž predávala šetrné odstraňovanie grafiti.
Detailný pohľad na článok:

A detailný pohľad na odkaz šetrnejší ako polícia:)

Prečo však o tom píšem?
Screenshotov o presnej,a v týchto prípadoch aj vtipnej cielenosti, možno časom pribudneviac. Cielenie reklamných odkazov stále vo firme ladíme. V prvom kole sme sa snažili odstrániť nevhodné odkazy, ktoré sa zobrazovali napríklad pri tragickýchudalostiach. Tie sa nám – aspoň z väčšej časti – podarilo v našom systéme eliminovaťuž dávnejšie.
Krokdva sme spustili práve pred pár dňami. Inzerenti v Etargetesi budú môcť nastaviť okrem cielenia na reklamy na základe popisu produktu aj ďalší rozmer – tzv. zákazníckeslová, cielenie smerujúce na záujmy surfera. Vďaka týmto zákazníckym slovám by mala byť reklama ešte cielenejšia a prínosnejšiapre čitateľa.
Príklad: kým doteraz ste sa pri článkochnapríklad o motorových pílach mohli stretnúť najmä s odkazmi namotorové píly, dnes tu nájdete aj odkazy napríklad na ochranné odevy, predajnedrevotriesky, priemyselné náradie a podobne.
Alebo príklad z iného súdka - firma,ktorá ponúka internetovú reklamu a chce osloviť živnostníkov, by mala pridať zákazníckeslová ako: daňové priznanie, futbal,poistenie, kopírka, nákladné auto atď.
Reklama sa tak bude zobrazovaťpodľa dvoch typov kľúčových slov:
1. produktové kľúčové slová, ktoré zobrazia reklamu, ktorá ponúka približne to isté, o čom sa v článku píše
2. a zákaznícke kľúčovéslová, ktoré zabezpečia, že sa budú častejšie zobrazovať reklamy, v ktorých jeprodukt určený všetkým tým, ktorých zaujíma daný článok.
A takto to vyzerá vo vnútri systému:

Hádam to bude krôčik bližšie k tomu, abyreklama nebola pre ľudí iba otravným nutným zlom, ale najmä užitočným zdrojominformácií.
Čo myslíte?