Kto chce platiť za veci, ktoré sú zadarmo?

SEO (search engine optimalization, teda optimalizácia webstránok pre vyhľadávače) a PPC (cielená internetová reklama, pay-per-click). Dve súčasti marketingu na internete. Čo je lepšie?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)

Rôzne pohľady

Experti z prvej oblasti - SEO - zostavia vašu stránku tak, aby sa s ňou intuitívne dobre pracovalo a umiestnila sa vo vyhľadávačoch ako napríklad Google na čo najvyšších miestach. Druhí – teda hlavne prevádzkovatelia cielenej internetovej reklamy – dosiahnu, že odkazy na vašu stránku sa budú objavovať všade tam, kde to je potrebné.

A teraz hlavný problém: Prvým zaplatíte raz a relatívne veľa, no máte na dlhý čas pokoj. Druhým platíte relatívne málo, ale dlhodobo, aby ste sa vo vyhľadávačoch udržali na najlepších pozíciách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohé SEO firmy tvrdia, že cielená internetová reklama nie je natoľko potrebná, ak máte dobre nastavenú webovskú stránku. Naopak, ľudia z druhej oblasti ohovárajú SEO odborníkov a dokonca tvrdia, že SEO je nepodstatná, ba dokonca nebezpečná záležitosť, pretože ich agresívne techniky môžu spôsobiť, že vašu stránku vyhľadávače zakážu.

Kde je teda pravda? Myslím si, že SEO a cielená internetová reklama najlepšie fungujú – v súčinnosti.

Neplatím za to, čo je zadarmo 

Ľudia, ktorí sa prikláňajú skôr na stranu SEO, sa často pýtajú, prečo by mali stále investovať peniaze do cielenej internetovej reklamy – alebo iným slovom PPC systémov - aby návštevníci prišli na ich stránky. Na ich stránku vraj chodia návštevníci aj tak. „Boli by sme blázni, ak by sme platili za niečo, čo máme zadarmo.“

SkryťVypnúť reklamu

David Pasternack, šéf spoločnosti did-it.com, ktorá sa zaoberá vyhľadávačmi a marketingom na internete, má pre takýchto ľudí jasnú odpoveď: „Ak ste hladní, môžete si natrhať na lúke púpavu. Ale aj keď ju máte zadarmo, veľmi sa nenajete. Lepšie predsa len bude ísť do obchodu a kúpiť si niečo normálne pod zub. Síce za to zaplatíte, no váš žalúdok bude oveľa, oveľa spokojnejší. A podobne je to aj s cielenou internetovou reklamou.“

Marketingový experiment 

Pasternackovi dáva zapravdu aj renomovaný marketingový žurnál Marketing experiments, ktorý zorganizoval pokusnú 90-dňovú kampaň pomocou cielených reklamných odkazov. Testovacia stránka A dosiahla za 3 mesiace 23 488 „prirodzených“ prístupov – teda cez vyhľadávače a neplatené odkazy bez akéhokoľvek inej platenej pomoci.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamné bannery a reklamný e-mail priniesli ďalších 43 305 unikátnych návštevníkov.

A, pozor – vďaka cieleným reklamným odkazom prišlo na stránku A až 1 644 732 návštevníkov.

Dve strany jednej mince 

Neviem, či testovacia stránka bola v rukách SEO expertov – ale predpokladám, že áno. SEO samo osebe funguje skvelo, ale ak sa k nemu pridá cielená internetová reklama, dosiahne návštevnosť stránky neuveriteľné hodnoty. 

Ako vraví Pasternack – SEO a cielená internetová reklama sú dve strany tej istej mince. Ak sú nastavené dobre, jedna podporuje druhú.

Tagy: SEO PPC

Martin Kováč

Martin Kováč

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vo firme Etarget sa starám o to, aby cielené reklamné odkazy na internete priniesli inzerentovi, portálom aj "surferovi" čo najväčší úžitok. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená::::TIPY A TRIKY::::Tipy a triky - ETARGETTipy a triky - PPCTipy a triky - WebdizajnTipy a triky - SEOTipy a triky - UsabilityTipy a triky - Obsah webuTipy a triky - PodnikanieTipy a triky - Zákazníci::::Začíname s PPC::::Základné pojmyZačíname inzerovať::::Stalo sa::::ETARGETSEMVyhľadávačeWeb 2.0INTERNET::::rôzne::::Linky na tento týždeňZábavaO čom je tento blog?

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

56 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
SkryťZatvoriť reklamu