Dlhý chvost a podnikanie
Z ekonomického hľadiska znamenáLong Tail pre biznis jednu zásadnú vec: zisku, ktorýzískate zameraním sa na masy, sa môže ľahkovyrovnať zisk, ktorý nadobudnete, ak sa budete orientovať naširoké spektrum rozličných malých skupín.Alebo, ako vraví podtitul knihy Chrisa Andersona , človeka,ktorý pojem Long Tail prvýkrát uviedol, Whythe Future of Business is Selling Less of More.

obrazok: wikipedia
Na grafe vidítežltou vyznačený Long Tail - táto časť, napríkladširoké porfólio produktov pre malé trhy, je kumulatívne častoväčšia, ako časť zelená - teda máloproduktov určených pre veľký/masový trh.
Prejdime na príklad, ktorýuvádza Wikipédia. V angličtine je slovíčko thevýrazom s najčastejším výskytom. Ďalšiečasté slová sú napríklad of, isči have. Tieto slová sa v jazyku nachádzajúoveľa častejšie ako akékoľvek iné slovo. Napríklad,vraví Wikipédia, približne 12% zovšetkých slovv určitom texte tvorí the, kým napríkladslovo barracks sa objaví iba 1 na každýchďalších 60 000 slov. Ak však zrátame všetkyzriedkavé slová ako barracks, budú spolutvoriť až približne 1/3 textu. Tieto zriedkavé slovású v angličtine long tailom, dlhým chvostom.
Ak sa vrátime ku grafu - the a spol. sú zelená časť, barracks a jemu príbuzné slová žltá.
Prečo máteda PPC dlhý chvost?
Ako naznačujeSearch Engine Blog, je to jednoduché: V podstate by ste malidosiahnuť rovnaký efekt (teda návštevnosť vašejwebstránky):
ak budeteinzerovať na slová, ktoré vás pri vašomprodukte napadnú automaticky
a rovnakoúspešne (a možno ešte úspešnejšie) ak budeteinzerovať na nenápadné slová, tie, ktorénájdete až po dlhšom hľadaní.
Skrátka,inzerujte na masové slová aj na „dlhý chvost".
Ako nájsťdlhý chvost PPC?
Pred niekoľkýmimesiacmi som písal o tom, aby ste inzerovali na množnéčísla slov, mená miest, v ktorých pôsobítea podobne... Celý článok nájdete v archíve,ak máte záujem, napísal som aj celýseriál.
K tomu by som dodalešte ďalšiu inšpiráciu z blogu Search Engine, voľne citujem:
Inzerujetena mená konkurencie (ak je to možné), akcie, naktorých ste v rámci biznisu boli, mená kníh,ktoré sa spájajú s vašim biznisom a podobne. Akmáte navyše prístup do štatistíksvojej stránky a viete si vyhľadať slová, na základektorých vás ľudia našli „prirodzene", cezvyhľadávače, použite každé jedno slovo.