reklama

Pay-per-click má dlhý chvost

Pri výbere kľúčových slov pre vašu internetovú PPC kampaň by ste mali pamätať na to, že aj PPC má dlhý chvost (možno aj dlhý nos:) Long Tail („dlhý chvost“) je teória, ktorá popisuje model súčasného biznisu a môže vám výrazne pomôcť pri zostavovaní zoznamu kľúčových slov pre cielenú internetovú reklamu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Dlhý chvost a podnikanie

Z ekonomického hľadiska znamenáLong Tail pre biznis jednu zásadnú vec: zisku, ktorýzískate zameraním sa na masy, sa môže ľahkovyrovnať zisk, ktorý nadobudnete, ak sa budete orientovať naširoké spektrum rozličných malých skupín.Alebo, ako vraví podtitul knihy Chrisa Andersona , človeka,ktorý pojem Long Tail prvýkrát uviedol, Whythe Future of Business is Selling Less of More.

Obrázok blogu

obrazok: wikipedia 

Na grafe vidítežltou vyznačený Long Tail - táto časť, napríkladširoké porfólio produktov pre malé trhy, je kumulatívne častoväčšia, ako časť zelená - teda máloproduktov určených pre veľký/masový trh.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prejdime na príklad, ktorýuvádza Wikipédia. V angličtine je slovíčko thevýrazom s najčastejším výskytom. Ďalšiečasté slová sú napríklad of, isči have. Tieto slová sa v jazyku nachádzajúoveľa častejšie ako akékoľvek iné slovo. Napríklad,vraví Wikipédia, približne 12% zovšetkých slovv určitom texte tvorí the, kým napríkladslovo barracks sa objaví iba 1 na každýchďalších 60 000 slov. Ak však zrátame všetkyzriedkavé slová ako barracks, budú spolutvoriť až približne 1/3 textu. Tieto zriedkavé slovású v angličtine long tailom, dlhým chvostom.

Ak sa vrátime ku grafu - the a spol. sú zelená časť, barracks a jemu príbuzné slová žltá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo máteda PPC dlhý chvost?

Ako naznačujeSearch Engine Blog, je to jednoduché: V podstate by ste malidosiahnuť rovnaký efekt (teda návštevnosť vašejwebstránky):

  1. ak budeteinzerovať na slová, ktoré vás pri vašomprodukte napadnú automaticky

  2. a rovnakoúspešne (a možno ešte úspešnejšie) ak budeteinzerovať na nenápadné slová, tie, ktorénájdete až po dlhšom hľadaní.

Skrátka,inzerujte na masové slová aj na „dlhý chvost".

Ako nájsťdlhý chvost PPC?

Pred niekoľkýmimesiacmi som písal o tom, aby ste inzerovali na množnéčísla slov, mená miest, v ktorých pôsobítea podobne... Celý článok nájdete v archíve,ak máte záujem, napísal som aj celýseriál.

K tomu by som dodalešte ďalšiu inšpiráciu z blogu Search Engine, voľne citujem:

Inzerujetena mená konkurencie (ak je to možné), akcie, naktorých ste v rámci biznisu boli, mená kníh,ktoré sa spájajú s vašim biznisom a podobne. Akmáte navyše prístup do štatistíksvojej stránky a viete si vyhľadať slová, na základektorých vás ľudia našli „prirodzene", cezvyhľadávače, použite každé jedno slovo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Long Tail blog

Čo je to pay-per-click?

Článok na eTrend o PPC RSS

Martin Kováč

Martin Kováč

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vo firme Etarget sa starám o to, aby cielené reklamné odkazy na internete priniesli inzerentovi, portálom aj "surferovi" čo najväčší úžitok. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená::::TIPY A TRIKY::::Tipy a triky - ETARGETTipy a triky - PPCTipy a triky - WebdizajnTipy a triky - SEOTipy a triky - UsabilityTipy a triky - Obsah webuTipy a triky - PodnikanieTipy a triky - Zákazníci::::Začíname s PPC::::Základné pojmyZačíname inzerovať::::Stalo sa::::ETARGETSEMVyhľadávačeWeb 2.0INTERNET::::rôzne::::Linky na tento týždeňZábavaO čom je tento blog?

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu