Zhrňme si, čo všetko už rozbiehajú:
Slovensko po kúskoch rozpredajú do Číny
Smer plánuje predaj mostov, železničných tratí a tunela Karpaty prostredníctvom čínskych PPP projektov. Tieto investície dosahujú miliardové hodnoty, a to napriek tomu, že mnohé štáty majú mimoriadne negatívne skúsenosti s čínskymi verejnými zákazkami. Verejná infraštruktúra, ktorá v podstate je naším národným bohatstvom, sa dostáva do rúk zahraničných investorov bez záruky kvality a transparentnosti.
Pokračujú s predraženým mýtom
Situácia s mýtnym systémom sa nezlepšuje, napriek očakávaniam. Skytoll bol vymenili za za sesterskú firmu Czechtoll. Zisky tečú tomu istému vlastníkovi a Slovensko naďalej prichádza o desiatky miliónov eur. Tieto príjmy by mohli byť použité na modernizáciu dopravy a infraštruktúry. Namiesto toho len sledujeme, ako pokračujú v drancovaní verejných financií.
Umožnili šikanu samospráv cez „Lex Vajanského“
Parlament odhlasoval účinné kladivo na samosprávy. Minister dopravy teraz disponuje politickým nástrojom, ktorým môže šikanovať nepohodlných starostov a primátorov podľa vlastnej ľubovôle. Je to nebezpečný zákon, ktorý môže byť zneužitý na potláčanie demokracie na lokálnej úrovni a na zasahovanie do nezávislosti samospráv. Hádajte, či sa ho budú zdráhať použiť.
Štátny tajomník a jeho ľudia
Štátny tajomník Igor Choma sa nedávno zúčastnil slávnostného prestrihávania pásky v súkromnej firme. Zdá sa, že má množstvo vplyvných kamarátov, ktorí mu zabezpečujú špeciálne príležitosti. Táto udalosť je ďalším dôkazom prepojenia politiky a biznisu, kde súkromné záujmy prevažujú nad verejnými.
Zákon o strategických investíciách, ktorý je pozvánkou ku korupcii
Parlament prijal zákon, podľa ktorého čokoľvek čo minister dopravy určí za strategickú investíciu, ňou aj bude. Takto budú obchádzať klasické procesy, ktoré majú zabezpečiť transparentnosť a zabrániť korupcii. Naopak, tento zákon umožňuje rýchlu a bezohľadnú výstavbu. Očakávať môžeme neefektívne využívanie verejných zdrojov a ďalšie škandály.
Chcú nezmyselné napojenie R1, ale aspoň za veľa peňazí
Minister dopravy plánuje nové napojenie R1 pri Seredi na Bratislavu. Namiesto rozšírenia trojprúdovej diaľnice, ako sme sa zaviazali Európskej únii, idú postaviť úplne novú R1. Toto riešenie je zbytočne nákladné a neefektívne, pričom ignoruje dlhodobé potreby a záväzky Slovenska voči európskym partnerom.
Smer si chystá žatvu, aká tu ešte nebola. Prichádza obdobie bezohľadného míňania a drancovania našich spoločných zdrojov. Ale dožinky to budú iné. Dôsledky toho, čo už prakticky začali robiť, budú splácať ešte naše pravnúčatá.
Budúcnosť Slovenska je ohrozená nekompetentnými rozhodnutiami, ktoré napáchajú nesmierne škody nielen na verejných financiách, ale aj na právnom štáte, prírode a slobode.