
V rýchlom slede sa strieda jeden svet s druhým a každým rokom je stále menej toho, čo si nemusíme nejakým spôsobom zaplatiť. Každým dňom k nám prichádza vždy menej dobrých správ. Tie negatívne sú žiadanejšie a vypočítavo krivia obraz reality. Konzum je príťažlivejší. Peniaze v rozličných formách sú hodnotou všetkého. Ľudské vzťahy sa riadia zákonmi trhu. Proti tomuto prúdu sa stavia Blaho Uhlár so svojím Dobropisom. Dobropis nie je zmenka. Vo svete, kde sa ľudské vzťahy stávajú dlžobnými úpismi, nám chýba práve trochu toho „dobropisu", trochu skutočnej ľudskosti, za ktorú nikto nič nechce.

Ako to už býva v Uhlárovom prípade zvykom, pod inscenáciu sa podpísal ako autor spolu s celým hereckým kolektívom. Výborné (a obdivuhodné zvlášť tie mužské) herecké výkony sprevádzajú diváka počas celého predstavenia, ktoré trvá hodinu, no je dlhšie ako ľudský vek. Nehľadajte príbeh. Nechajte na seba pôsobiť množstvo vydarených situácií, ktoré všetci poznáme. Vychutnajte si emócie a nálady, ktoré so sebou prináša ľudský život. Človek je raz taký. Dobrý, a niekedy aj zlý. Uhlár pozerá na človeka s blahosklonným úsmevom a zhovievavým pochopením. Jeho nápady a humor robia z ľudských chýb iba úsmevné slabosti.

Človek v Dobropise nehovorí veľa. Ak však prehovorí, tak to určite stojí za to. V pamäti vám určite ostane aspoň niekoľko skvelých rusínskych replík. Na emócie diváka zapôsobí práve aj čaro rusínskeho jazyka, ktorý dodáva hre zvláštny punc romantizmu. Za hercami, no určite nie iba v pozadí, znie hudba, ktorá spája a dokresľuje túto impresionistickú koláž človečenstva.

Človek medzi ostatnými ľuďmi - kráča s davom, proti nemu, alebo ide niekde úplne inde. Neostávame však iba na povrchu. Dostávame sa až do intimity človeka, nazeráme do jeho duše, a to cez také pôsobivé obrazy, akými bezpochyby sú až priam saudkovská žena hrajúca na kontrabase, či muž ovládaný žiadostivosťou tela. Pri krásnom obraze nahej ženy a muža bojujúceho s pokušením znovu prichádzame k tomu, že táto hra má len jedného herca - človeka mnohých podôb a chvíľ - a vôbec nezáleží na tom, koľko je na javisku ľudí.
