Zoznam potravín, ktoré vám podporia chudnutie

Písmo: A- | A+

V mori informácií je veľmi náročné nájsť priame a jednoduché informácie. Prinášam vám preto jednoduchý zoznam potravín, ktoré vám naisto pomôžu udržať vás v smere chudnutia bez toho, aby ste zbytočne experimentovali.

9 najdôležitejších potravín, ktoré podporujú chudnutie


1. RYBÍ TUK - OMEGA 3 MK

Omega-3 mastné kyseliny pomáhajú so znížením cholesterolu v krvi, redukciou vysokého krvného tlaku alebo potlačením tvorby zápalových látok v tele.  Navyše omega-3 mastné kyseliny môžu významnou mierou prispieť k redukcii telesného tuku!  Omega 3 MK totiž pôsobia na bunkové membrány, ktoré sú súčasťou každej bunky.  Tieto membrány buniek sú zodpovedné za to, aké informácie a látky sa dostanú dnu do bunky a z bunky von.  Fungujú teda ako filter, ktorý zachytáva nežiaduce látky a prepúšťa len to čisté.  Ak však máte filter upchatý, tak celý proces nefunguje a funkčnosť bunkových membrán je odrazom toho, aké konkrétne mastné kyseliny obsahujú.  Čím viac omega-3 mastných kyselín je v membráne buniek v neprospech nasýtených alebo omega-6 mastných kyselín obsiahnuté, tým lepšia je aj ich funkčnosť!


2. ZELENÝ ČAJ

Zelený čaj je známy predovšetkým pre vysoký obsah látok, ktoré môžu pomôcť bojovať s rakovinou.  Je však tiež výborným pomocníkom pri chudnutí!  A to predovšetkým vďaka vysokému obsahu polyfenolov, ktoré pomáhajú urýchliť metabolizmus tela tým, že stimulujú spaľovanie tukov.  Zelený čaj je tiež plný antioxidantov a vďaka tomu bojuje proti poškodeniu voľnými radikálmi.  Pomáha tiež pri odplavovaní prebytočných tekutín, preto ho nezabudnite vždy zapíjať vodou!  Každý čaj totiž rovnako ako káva zároveň odvodňuje organizmus.


ilustračný obrázok
ilustračný obrázok (zdroj: picturama.com)

3. STRUKOVINY

Strukoviny sú lacné a veľmi univerzálne potraviny, ktoré sú výborným zdrojom bielkovín.  Sú tiež bohaté na vlákninu, majú nízky glykemický index, nízku kalorickú hodnotu a hlavne sú pomaly stráviteľné.  To znamená, že vám oveľa dlhšie vydrží pocit sýtosti.


4. RYŽA NATURAL (Komplexné sacharidy)

Pokiaľ chcete chudnúť a jesť zdravo, je potrebné do jedálnička zaradiť komplexné sacharidy, ktoré sú bohaté aj na bielkoviny a vitamíny, ako je napríklad ryža natural.  Je oveľa lepšia ako biela ryža, pretože obsahuje bohatú ponuku energizujúcich vitamínov B a vlákninu.  A opäť má nižší glykemický index!


5. OVSENÉ VLOČKY

Raňajky, ktoré nám dodajú energiu na celé dopoludnie, bezpochyby nie sú sladké ako raňajkové sušienky, ale skôr sú to sacharidy s "pomalým uvoľňovaním" ako sú napríklad ovsené vločky alebo otruby obilnín.  Konzumácia sacharidov s "pomalým uvoľňovaním" nám nedvíha hladinu krvného cukru toľko ako napríklad obľúbené biele pečivo na raňajky.  A pri zvýšenej hladine krvného cukru dochádza k uvoľňovaniu inzulínu, ktorý hrá dôležitú úlohu pri ukladaní tuku.

ilustračný obrázok
ilustračný obrázok (zdroj: picturama.com)


6. CHILLI

Pridanie chilli do jedla, je skvelý spôsob, ako zvýšiť váš metabolizmus, ktorý vám pomôže spaľovať tuk rýchlejšie.  Navyše jedna chilli paprička obsahuje tiež celodenný prísun beta karoténu (čo je skvelé pre udržanie zdravej pokožky, vlasov a nechtov) a dvakrát  odporúčanej dennej dávky vitamínu C - nevyhnutný antioxidant, ktorý pomáha bojovať s toxínmi.


7. CESNAK

Hoci vám po cesnaku môže byť cítiť dych, tak každý strúčik cesnaku je nabitý nielen antioxidantami, ale aj prirodzene sa vyskytujúcou chemickou látkou nazývanou allicín.  Pri trávení potom allicín reaguje s krvou a vytvorí produkt, ktorý je schopný zničiť mnoho škodlivých baktérií a vírusov, ktoré vaše telo môže ukrývať v tráviacom trakte.  A zdravé črevá sú úplne nevyhnutné pre úspešné chudnutie.


8. ZÁZVOR

Tento pikantný koreň bol používaný celé stáročia na podporu trávenia, pretože má protizápalové, anti-nevoľnostné a antioxidačné vlastnosti.  Tiež obsahuje enzým zvaný zingibain, ktorý pomáha tráviť bielkoviny a zároveň pôsobí na zníženie markerov zápalov hrubého čreva.  Takže zázvor môže byť tiež celkom silnou a účinnou prevenciou rakoviny hrubého čreva, ktorá je u nás toľko rozšírená.

ilustračný obrázok
ilustračný obrázok (zdroj: picturama.com)


 9. HORKÁ ČOKOLÁDA (70%)

Máte pravdu, že to nie je úplne "zdravá výživa", ale bezpochyby je pre každého oveľa jednoduchšie dodržať svoj jedálniček, keď do neho občas môže zaradiť sladkú maškrtu.  Striktný zákaz sladkostí skôr povedie k porušeniu, ako keď si občas dáte kocku alebo dve kvalitnej horkej čokolády.  Ide len o to vybrať tú správnu.  Správna čokoláda je vždy horká a obsahuje minimálne 70% kakaa, ďalej obsahuje kakaové maslo a trochu cukru.  Neobsahuje však stužené tuky, sušené mlieko a veľké množstvo cukru.  Taká čokoláda do diétneho jedálnička naozaj nepatrí!

Zázraky ale nečakajte!  Samotné pitie zeleného čaju a samotná konzumácia ďalších z uvedených potravín vám samozrejme nezabezpečí, že budete mať za mesiac 5 kilogramov dole.  Ak chcete naozaj trvalo schudnúť, je potrebné zmeniť váš pohľad na výživu a zoznámiť sa s celou problematikou.

Skryť Zatvoriť reklamu