Fyzická krása a osobný imidž sú v našej spoločnosti faktory, ktorým sa pripisuje až neprimerane veľký význam. Doba je však taká a ženám často nezostáva nič iné, ako podľahnúť tomuto tlaku. Zo širokého spektra rôznych foriem budovania osobného imidžu sa chcem pozastaviť pri skrášľovaní tela kozmetickými prípravkami.
Dnes je na trhu množstvo kozmetických značiek, ktoré ponúkajú hlavne ženám široký sortiment svojich výrobkov a ktorých predaj je podporovaný masívnou a nie vždy pravdivou mediálnou reklamou.
Obzvlášť moderné je dnes používanie prírodnej kozmetiky čo je vo svojej podstate správny postoj, nakoľko prírodný produkt je to najlepšie, čo môžeme nášmu telu dať.
Položme si však otázku, čo je to prírodná kozmetika? Ak pridáme do horúceho čaju čerstvú citrónovú šťavu, vitamín C zničíme, podobne je to aj s medom. Obecne povedané, tepelným spracovaním zničíme všetko živé nielen v potravinách, ale aj v kozmetických produktoch. Všetky kozmetické krémy sú vyrábané pri vysokých teplotách a tak prítomnosť prírodných ingrediencií v nich je len fikciou. Tým sa z takejto kozmetiky stáva mŕtva, bezvýznamná hmota s výnimkou chemických prísad, ktoré krátkodobo môžu pomôcť, ale vždy na úkor budúcnosti.
A čo populárne hydratačné krémy? Ich hlavnou zložkou je kolagén, ktorý viaže na seba vodu, ktorá je ich súčasťou. Ten po jej odparení čerpá vodu z pokožky, čím sa z hydratačného stáva krém dehydratačný. A to je dôvod, prečo musíme krém opakovane nanášať na pleť.
Sulfáty, polypropylény, tenzidy a iné ropné deriváty, ktoré sú súčasťou kozmetických prípravkov sú tie isté, ako vo výrobkoch na umývanie riadu a pranie bielizne. Nikto z nás by asi nebol ochotný užiť takýto kozmetický prípravok perorálne /ústami/, napriek tomu ho bez váhania aplikujeme do tela cez pokožku.
Výsledkom používania takejto „prírodnej kozmetiky“ je, že ženy majú v oveľa horšom stave vlasy a pleť, ako muži, ktorí kozmetike nevenujú toľko pozornosti.
A prečo tomu tak je? Ide predovšetkým o veľký biznis kozmetických firiem. Ich cieľom je spotreba a spotreba sú finančné zisky.
Kvalita našej pleti, pokožky a vlasov z pohľadu budúcnosti je to posledné, čo kozmetické spoločnosti zaujíma. Oni nemajú záujem o naše zdravie. Prostredníctvom masívnych reklamných kampaní ponúkajú stále nové a nové „zázračné“ produkty, používaním ktorých dosiahneme pekné a „zdravé“ vlasy, pleť a pokožku.
Ak je tomu tak, prečo si potom ženy zakrývajú svoju pleť hrubou vrstvou mejkapu a už v strednom veku podstupujú plastické operácie?
Možno si teraz pomyslíte, že pomenovať skutočnosť je jednoduché, ale čo s tým, aké je riešenie? Učme sa od svojich predkov, pýtajme sa svojich matiek a starých matiek, všímajme si ľudí pochádzajúcich z východných kultúr, ktorí žijú aj u nás na Slovensku a nenechajme sa manipulovať bezohľadnosťou kozmetických firiem.
Na záver chcem povedať len toľko , že skutočná krása nie je o tom čo máte na svojom tele, ale o energii, ktorú vyžarujete a ktorá je v každej z Vás. O energii, ktorá je večná, priťahuje ľudí a vytvára vzťahy naplnené láskou, porozumením a radosťou zo života.