- Veci treba pomenovať pravým slovom, ten list bolvynikajúci. Mladým treba povedať jasne čo je dobré a čo zlé. V masmédiáchsú silné vplyvy, ktoré propagujú zvrátené registrované partnerstváhomosexuálov, a deti nevedia aký postoj majú zaujať, často sa stretávams reakciou, že je to normálne.
- Neviem aká sila ma udržala v kostole, počas listusom myslela len na to, že tam nevydržím a vybuchnem, nemohlasom počúvať tieto diletantské, neohrabané slová, plné neúcty k človeku.
- So spracovaním témy a teda obsahom listunesúhlasím, ale je to lepšie ako sa nevyjadriť vôbec.
- Nazvať ich deviantmi bolo prisilné, sú to chorí ľudia,ktorí potrebujú náš súcit a pochopenie.
- Je veľa homosexuálov aj medzi katolíkmi, ktorí nepraktizujúsex, ten list sa ich mohol dotknúť.
- Je veľmi dôležité, že náš otec arcibiskup sak tejto téme vyjadril, vplyv zahraničia a masmédií je silný.
- Kedysi som homosexuálov veľmi odsudzovala, no potom čomi to jeden múdry kňaz, ktorý s nimi pracuje vysvetlil, zmenila som názora mám pre nich pochopenie, aj keď stále mi je to nepochopiteľné a odporné.
- Mám priateľa, ktorý je neveriaci, dlhodobo žije sosvojím homosexuálnym partnerom mimo vlasti, kvôli predsudkom. Nevie ako to mápovedať svojim rodičom.
- My sme typická krajina plná predsudkov.
- Ten kto je praktizujúci homosexuál nemôže byť šťastný,podobne ako ten kto strieda partnerky, lebo žije v hriechu.
- Je to taký istý hriech ako mimomanželský heterosexuálnystyk.
- Je, to horšie ako mimomanželský sex, lebo je tozvrátené, proti prírode.
- Homosexuáli sú chorí, úchylní ľudia.
- Mám skúsenosť, že títo ľudia pochádzajúz neštandardného prostredia, ich vzťahy v rodinách boli komplikované.
- Často to chcú vyskúšať len z túžby po zakázanompôžitku ako niečo nové.
- Medzi ľuďmi na intrákoch je to bežné, takisto ako medzimladými umelcami.
- Myslím si, že to nie je vrodené ak tak lenv minimálnych prípadoch.
- Keď biskup niečo píše mal by sa pred tým dobrezamyslieť, a zvážiť aké slová použije, lebo jedna vec sa dá vyjadriť rôzne.
- Poznám prípady preliečených homosexuálov, ktorí,uzavreli manželstvá.
- Ak je niekto homosexuál z presvedčenia, on milujetoho druhého, je ochotný kvôli nemu trpieť, praje mu dobro.
Čo nám k tejto otázke hovorí Katechizmus katolíckej cirkvi? Venuje jej články 2357, 2358, 2359.
2357 Homosexualitaoznačuje vzťahy medzi osobami mužského alebo ženského pohlavia, ktoré pociťujúvýlučnú alebo prevládajúcu pohlavnú príťažlivosť voči osobám toho istéhopohlavia. V priebehu stáročí a v rozličných kultúrach nadobúdaveľmi odlišné podoby. Jej psychický vznik ostáva z veľkej častinevysvetlený. Tradícia, opierajúc sa o Sväté písmo, ktoré predstavujehomosexuálne vzťahy ako veľmi závažnú zvrátenosť (Gn 19, 1-29; Rim 1, 24-27; 1Kor 6, 9-10; 1 Tim 1, 10), vždy hlása, že „homosexuálne úkony sú svojouvnútornou povahou nezriadené“. Sú proti prirodzenému zákonu. Zatvárajú totižpohlavný úkon pred darom života. Nepochádzajú z opravdivého citovéhoa sexuálneho dopĺňania sa. V nijakom prípade ich nemožno schvaľovať.
2358 Nemalýpočet mužov a žien má zakorenené homosexuálne sklony. Táto objektívnenezriadená náklonnosť je pre väčšinu z nich skúškou. Treba ich prijímaťs úctou, súcitom a jemnocitom a vyhýbať sa akémukoľveknáznaku nespravodlivej diskriminácie vočinim. Aj tieto osoby sú povolané plniť vo svojom živote Božiu vôľu a, ak súkresťanmi, spájať s Pánovou obetou na kríži ťažkosti, s ktorými samôžu stretnúť v dôsledku svojho stavu.
2359Homosexuálne osoby sú povolané k čistote. Čnosťami ovládania sa, ktorévychovávajú k vnútornej slobode, niekedy aj pomocou nezištnéhopriateľstva, modlitbou a pomocou sviatostnej milosti sa môžu a majúpostupne a rozhodne približovať ku kresťanskej dokonalosti.