Prizvanie k účasti na tvorbe tohoto štvrťročníku prišlo nečakane ako búrka v lete. Aj keď mám svojich povinností dosť a dosť, nedalo sa odmietnuť. Ide o oblasť, ktorá je pre mnohých tabu, akousi trinástou komnatou, ktorú raz či viackrát budú musieť navštíviť a v neposlednom rade ňou i prejsť do večnosti. Na takéto výzvy sa v mojom prípade jednoducho nedá reagovať záporne, a tak som Slovenskej asociácii pohrebných a kremačných služieb povedal svoje jednoznačné áno.
Nemalý čas trvalo spustenie webu a logickým dôsledkom bola príprava tlačenej verzie magazínu. Všetko sa napokon podarilo zrealizovať v avizovaných termínoch a tak tento mesiac, v pondelok 21. marca, prebehol Krst magazínu (obrazová skratka v závere článku).
Ako napovedá úvodná stránka, obsah tlačenej verzie je o niečo bohatší ako internetová forma čo sa však v priebehu pár týždňov vyrovná, nakoľko tento magazín nie je predajný a tým pádom ani ziskový, naopak, dotovaný SAPaKS-om. |
Krstu predchádzala príprava, ktorá zvyčajne sprevádza takéto slávnostné okamihy. Tak ako v prípade narodenia malého človiečika, tak i my sme starostlivo vybrali a s nádejou oslovili krstného otca, ktorým nebol nikto iný ako známy slovenský herec Ivan "Tuli" Vojtek. Ako sa patrí, rozoslali sme pozvánky i oznámenia, pravda v tomto prípade nie úzkej skupine rodiny, ale širokej verejnosti, nevynechali sme televízie, noviny, tlačovú správu obdržala aj TASR. Ako to už býva, niektorí oznámenie zobrali na zreteľ a pozvaní i prišli, iní túto udalosť nepovažovali za dôležitú. Nuž, ak by som mal použiť slová dnes už klasika, narodenie i krst prebehol bez toho či s tým niekto súhlasí alebo nie, a to je tak všetko čo sa proti tomu dá robiť.
Tento článok nieje reklamným blokom, ale zdokumentovaním udalosti. Nejedná sa o magazín, ktorý bude dostupný v distribučnej sieti za úplatu, naopak, bude distribuovaný bezplatne na vopred dohodnuté miesta, teda o nejakej reklame priamo podporujúcej ziskovosť tu nemôže byť ani reči. Asociácia si kladie za cieľ zviditeľniť túto oblasť širokej verejnosti.
Budem veľmi rád, ak sa v diskusii vyjadríte k významu, či potrebe takéhoto magazínu na slovenskej mediálnej scéne, a samozrejme vďačný za všetky pripomienky.
Nakoľko sa jedná o nepredajný, a tým pádom i ťažšie dostupný časopis, redakcia sa rozhodla zaslať jeho výtlačok záujemcom z radov verejnosti, ktorý o to požiadajú na adrese slovenskepohrebnictvo@gmail.com
Fotografie Ľubomír Drahoš; Nezávislá organizácia bratislavských fotografov
www.nobaf.sk