Záhada kruhového objazdu.

Začne tým prečo vôbec píšem tento článok. V posledných týždňoch som dosť jazdil po západnom Slovensku a do cesty mi tak prišlo nie málo kruhových objazdov. Avšak dnes padla posledná kvapka do mojej nádoby s trpezlivosťou. Tento krát už ako chodec som stál pred priechodom pre chodcov jedného kruhového objazdu v Pezinku. Smelo som vykročil pretože auto, ktoré sa práve nachádzalo v kruhovom objazde nedávalo znamenie, že by chcelo kruháč opustiť. Ale ono ho opustilo, tak som rýchlo cúvol a ukazoval panáčikovi za volantom, že kde má smerovku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

A teraz prednáška pre tých, ktorí si robili vodičský kurz kedysi veľmi dávno.Pri vjazde do kruhového objazdu nemusíte dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Každému je jasne, že do kruhového objazdu vojdete iná možnosť totiž nie je.Keď už ste "in" nemusíte dávať smerovku doľava teda v smere v ktorom sa točíte. My ostatný totiž vieme, že kruhový objazd je vlastne jedna nekonečná ľavotočivá zákruta.

A teraz príde to najdôležitejšie a pre mnohých aj najprekvapujúcejšie.
Jediný moment, kedy dávate znamenie o zmene smeru je v tedy keď kruhový objazd opúšťate. (To je teda vec, čo?)Aj keď idete akoby rovno (priamo) cez kruhový objazd, tiež musíte dávať smerovku. Pretože, nie každý videl, kvôli efektným kopčekom v stredoch objazdov v ktorom bode ste do objazdu vošli.
Žiaľ na Slovensku sa kruhové objazdy stavajú s príšerne malým priemerom a to potom niektorí ozaj nestíhajú páčky prepínať.Niet čudo, že sa pred nimi potom tvoria zápchy možno i väčšie ako keby tam bola klasická križovatka so semaformi.
No ale sú aj vínimky napríklad v Leviciach za nadjazdom je jeden krásny rozľahlý, čerstvo dostavaný kruhový objazd.Presne taký ako má byť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem nevedomosti tu máme ale ešte dva možné dôvody a kategórie.
1. čím je auto väčšie a drahšie, tým mu smerovky fungujú horšie. (darmo toľko penazí vrazili do auta, že už sa im nechce len tak vyhadzovať smerovky, alebo že byto bolo chybnou elektronikou?)

2. Neohrození a nesmrtelní pretekári.

Pre tieto dve kategórie však riešenie neexistuje.Platí pravidlo najväčší porušovatelia najviac vykrykujú.Napríklad keď majú policajti akciu na dodržovanie pravidiel cestnej premávky,tak tí ktorých pokutujú za porušenie predpisov sa strašne sťažuju, že je to policajný štát. A prečo otravujú slušných ľudí namiesto toho

SkryťVypnúť reklamu

aby chytali zločincov. Škoda, že si neuvedomujú, to že svojou nezodpovednou a bezohľadnou jazdou sa tiež ľahko môžu stať zločincami. Pri rýchlosti 100km/h v meste sa veľmi ľahko zabíja.Takže nech je len tých policajtov kľudne na cestách viac. A nech si hlavne robia svoju prácu poriadne.

Rozum do hrsti a hlavne kľud za volantom.

PS: Keď môžete tak využívajte hromadné dopravné prostriedky, ušetríte peniaze aj nervy.Ja viem, že sedieť sám v aute a ísť tam kam sa mi zachce je prejav slobody. Ale zamyslite sa nad tým, že čím je týchto prejavov slobody v mestách viac, tým je viac vaša sloboda obmedzená (zápchy) a tým je viac ohrozená aj vaša bezpečnosť (nehody). Tak je to vlastne zo všetkým keď sa niečo preháňa.

Patrik Špaňo

Patrik Špaňo

Bloger 
  • Počet článkov:  134
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Lepšie byť prekvapený pesimista, ako sklamaný optimista.Vzdelaní a inteligentní ľudia si uvedomujú dôležitosť ochrany životného prostredia.Podľa súčastného stavu sveta však musím konštatovať,že väčšinu peňazí majú v rukách úplní hlupáci.Ktorým je dokonca ľahostajný osud aj ich vlastných detí.                                                         (Pa4k) Zoznam autorových rubrík:  FictionSúkromnéPoéziaPrózaNezaradené

Prémioví blogeri

INESS

INESS

108 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu