Dopravná situácia v Bratislave.

Dnes so mal debatu s kolegom na tému: "dopravná situácia v Bratislave". Hrozne sa rozčuľoval a nadával na zápchy v meste. Tak som mu zakontroval protiotázkou prečo, každý deň chodí do práce autom, keď v Bratislave chodí v dosť častých intervaloch MHD. Na čo sa ofučal a začal reagovať ako dieťa, ktorému berú hračku či fajčiar, ktorého obrali o cigaretu alebo ešte lepšie narkoman, ktorému bola odopretá pravidelná dávka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Začal argumentovať, že MHD býva hrozne prepchatá.Na to som mu odpovedal, že hromadná doprava v Bratislave je v rámci Slovenska na najlepšej úrovni. A to, že spoje bývajú prepchaté. Áno, ale nie je to pravidlo. Nevadí mi chvíľu si postáť keď celý deň v práci len sedím. Ďalej sa obhajoval demokraciou a slobodou. Že sa môže rozhodnúť ako chce. To áno to mal pravdu. Môže, ale rozumný človek uvažuje aj o krok ďalej. Uvažuje aj nad následkami svojho konania. V tom sa vraj (ne)líšime od zvierat.

Myslel som si, že je dosť veľký na to aby vedel, že sloboda nie je len možnosť voľby ale je za tým aj potreba zdravého rozumu a zodpovednosti. Sloboda končí tam kde začína nesloboda niekoho iného. A to je fakt. Ak to niekto nechápe tak sa môže zaradiť k hordám tupých ľudí. Ktorí dostali demokraciu, slobodu a teraz nevedia čo s ňou. Myslia, že celý svet im patrí a môžu si robiť čo chcú. Hnevá ma, že každý akoby mal na háku následky svojho konania. Koniec koncov aj cigáni na Luníku IX majú slobodu a teda sa môžu slobodne rozhodnúť, že povyhadzujú smeti von oknom.Kebyže si všetci zmyslia, že sa budú každý deň voziť autom do a z práce tak sa doprava v Bratislave rovno zastaví. On má veľké rodinné 7 miestne auto a chodí v ňom sám. Takže jeden človek zaberá cca 4 metre dĺžky na vozovke.Auto má zmysel pri preprave na väčšie vzdialenosti alebo pri prevoze väčšieho počtu ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dosť sa kolegovi čudujem pretože autobus mu stojí hneď pri práci a cestovné by ho mesačne stálo cca 20€. Autom prejazdí minimálne 3x viac. V buse človek nerieši zápchy a nerozčuľuje sa nad debilmi okolo lebo sa o to stará vodič autobusu.Takže si človek šetrí aj svoje nervy. Takže na úkor jemného obmedzenia "slobody" má toto riešenie prevahu plusov.

Stačí si všimnúť vyspelé zahraničné krajiny. Ľudia, ktorí majú dostupnú hromadnú dopravu ju využívajú. A vozidlom sa do centra mesta len tak nedostanete. Časom dospejeme k tomu i my, že v určité dni budú mať do mesta povolený vstup len párne a v iné dni nepárne ŠPZ-ky. A to len preto lebo sú ľudia blbí a musí im teda tú ich besnú slobodu obmedziť niekto z hora, keď sami sa nedokážu nad sebou zamyslieť a trochu pouvažovať. Sú schopní ísť autom do novinového stánku vzdialeného dve minúty pešej chôdze.
Hrozne ma to štve, že tak uvažujúcich ľudí ako je môj kolega je na svete drvivá väčšina a potom to aj tak vypadá.

SkryťVypnúť reklamu

Na záver ukončil našu debatu s tým, že by som sa mal starať o seba. To je dnešná univerzálna odpoveď na všetko. Ale práve, že sa starám o seba. Lebo mi nie je ľahostajné moje okolie. Lebo to všetko vplýva na mňa a obmedzuje nie len moju slobodu ale aj zdravie. Na každého má totiž vplyv jeho bezprostredného okolia a naopak.

Ále čo, veď máme ropy kopy. A keby sa aj predsa len minula tak múdri ľudia už dačo vymyslia.
A ozónu, toho je tiež "habadej".

Záver: S kolegom síce budeme mať teraz chvíľu tichú kanceláriu ale ono sa to dá rýchlo do poriadku :)

Patrik Špaňo

Patrik Špaňo

Bloger 
  • Počet článkov:  134
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Lepšie byť prekvapený pesimista, ako sklamaný optimista.Vzdelaní a inteligentní ľudia si uvedomujú dôležitosť ochrany životného prostredia.Podľa súčastného stavu sveta však musím konštatovať,že väčšinu peňazí majú v rukách úplní hlupáci.Ktorým je dokonca ľahostajný osud aj ich vlastných detí.                                                         (Pa4k) Zoznam autorových rubrík:  FictionSúkromnéPoéziaPrózaNezaradené

Prémioví blogeri

Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu