Nedávno som v jednom mojom článku Vieme vôbec za čo platíme? A kto nám pomôže ak ... písal o tom ako mi vadí to, že štátne organizácie a úrady,
ktoré nás majú chrániť a dávať pozor na naše práva. Sú skostnatelé pomalé a niekedy,
ako keby hrali mŕtveho chrobáka. Najmä som mal zlé skúsenosti pri elektronickej komunikácii.
No, ale deň po zavesení vyššie uvedeného článku v mojom blogu sa mi na mail dostala nasledovná správa. Ktorá ma milo prekvapila.
Správu uvádzam samozrejme so súhlasom odosielatela:
Dobry den,
vo svojom blogu uvadzate, ze dostavate nezrozumitelne faktury od operatora a neviete ako postupovat.
Podla zakona o elektronickych komunikaciach podnik ("telekomunikacny operator") je povinny predkladat ucastnikovi prehladne a zrozumitelne vyuctovanie poskytnutej sluzby, ak z povahy sluzby nevyplyva, ze vyuctovanie nie je potrebne, a na poziadanie poskytovat podrobne udaje o jednotlivych odchadzajucich volaniach.
Ak Vam napr. nespravne vyuctuju sluzby, alebo nastane iny problem, tak mate zakonnu moznost podat u operatora reklamaciu. Reklamaciu podavajte v lehote a sposobom uvedenym v reklamacnom poriadku operatora viac informacii na http://www.teleoff.gov.sk/sk/Uzivatelia/44.html. Pokial nebudete s vysledkom vybavenia reklamacie spokojny, tak sa so sporom mozete obratit na Telekomunikacny urad SR (TU SR), ktory ho bude riesit mimosudne viac informacii na http://www.teleoff.gov.sk/sk/Uzivatelia/spor.html. Navrh na mimosudne riesenie sporu je mozne podat elektronicky, rovnako elektronicky je mozne podat podnet na vykonanie kontroly. Zakladne veci, ktore je mozne v TU SR uz roky vybavit elektronicky, bez potreby elektronickeho podpisu, najdete na http://www.teleoff.gov.sk/sk/eGovernment/index.html
S pozdravom
Roman Vavro, hovorca TU SR
Môj názor na inštitúcie štátne.
Donedávna som bol dosť skeptický k práci a rozhorčený nad fungovaním štátnych úradov. Ale pred pár dňami sa mi stala celkom milá vec.