Snáď najväčším problémom tohto zoznamu je to, že za koncentruje na zvýšenie cien. Samotné zvýšenie v rámci jednej firmy pritom nič neznamená: nech boli akékoľvek uvedené výhovorky (ZSS sa vraj upínalo na prechod na Euro), skutočný dôvod mohol kľudne byť, že firma podcenila tovar voči zbytku trhu, a teraz jeho cenu napravila. Prípadne si manažment myslel, že trh znesie vyššiu cenu, a iba čas ukáže či mala firma pravdu alebo nie.
To, že samotné výšenie cien nič neznamená, je evidentné priamo v čiernej listine. Tri produkty sú zastúpené v zozname niekoľkokrát, a skoro v každom prípade platí, že čím väčšie zdraženie, tým nižšia výsledná cena. Toto je výsledok ZSS snahy sústrediť sa iba na percentuálne zvýšenie cien a ignorovať všetko ostatné. Nasledovná tabuľka jasne ukazuje, že ZSS nemá ani poňatia o tvorbe cien. Iba jeden produkt z troch mal vyššiu konečnú cenu a vyššie navýšenie ceny; v dvoch produktoch to bolo naopak. Toto tiež naznačuje, že sa firmy snažili zosúladiť svoje ceny s trhom, a nie svoje produkty predražiť.

Druhý problém ktorý mám s touto čiernou listinou je jej amatérske spracovanie. Tak napríklad prvý podnik na zozname, Hotel Tevel v Sládkovičove, má svoj jedálny lístok dostupný na Internete. Ani jedno z troch jedál uvedených na zozname tam však nefiguruje. Je možné, že hotel používa iné názvy ako ZSS (v jedálnom lístku je päť rôznych kuracích pŕs), ale zo zoznamu ZSS neviem zistiť ktoré jedlá sú akože predražené. Presne to isté platí o dvoch ďalších podnikoch, ktoré majú jedálne lístky dostupné na Internete.
Je mi jasné, že Združeniu slovenských spotrebiteľov nejde o informovanie zákazníkov. Ich zoznam neporovnáva ceny firiem na čiernej listine s trhovými cenami v oblasti, aby sa spotrebitelia mohli lepšie rozhodnúť kde nakupovať. Listina dokonca neuvádza správne názvy výrobkov, a teda aj zákazníci ktorí sa rozhodnú nekupovať dané výrobky nebudú vedieť o ktoré výrobky ide. Jediné čo tento zoznam má sú mená šiestich firiem. Zbytok neobstojí ako dôkaz akejkoľvek aktivity namierenej proti zákazníkom, a tak musím tento zoznam Zduženia slovenských spotrebiteľov považovať za chabý pokus o ohováranie a šírenie poplašnej správy.